GEMEENTE ROTTERDAM - VERKEERSBESLUIT

Logo Rotterdam

Havengebied Rotterdam het instellen van diverse verkeersmaatregelen op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6

Kenmerk : 18/0023094

Corsanummer: AS18/15230

De directeur van cluster Stadsontwikkeling,

overwegende,

  • 1*

    dat langs de Prinses Maximaweg twee locaties strandovergangen aanwezig zijn, voorzien van een parkeerterrein; strandparkeren 5 en 6;

  • 2*

    dat beide terreinen zijn ontsloten via één toegang en één uitgang;

  • 3*

    dat op de parkeerterreinen éénrichtingsverkeer is ingesteld;

  • 4*

    dat de parkeerterreinen tevens onderdeel vormen van de fietsroute die op het dijklichaam is aangelegd;

  • 5*

    dat parkeren uitsluitend is toegestaan voor personenauto’s;

  • 6*

    dat voor de volle lengte van de parkeerterreinen geldt dat de Prinses Maximaweg 60 km/uur is;

  • 7*

    dat tevens op de Prinses Maximaweg, ter hoogte van de parkeerterreinen, een parkeerverbodszone geldt;

  • 8*

    dat de maatregel, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (Wvw, besluit van 21 april 1994, Staatsblad (Stb.) 1994, 475, zoals nadien gewijzigd), strekt tot:

    • -

      het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

    • -

      het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

    • -

      het verzekeren van de veiligheid op de weg;

    • -

      het beschermen van weggebruikers en passagiers;

  • 1*

    dat de weg onder juridisch beheer is van de gemeente Rotterdam;

  • 2*

    dat in het kader van artikel 24 sub a. van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW, besluit van 26 juli 1990, Stb. 1990, 460,of zoals nadien gewijzigd) wel overleg heeft plaats gevonden met de Politie, eenheid Rotterdam en heeft ingestemd met de verkeersmaatregel;

Gelet op artikel 18 aanhef en onder d. van de Wegenverkeerswet 1994 (Staatsblad 1994, nr. 475, zoals nadien gewijzigd), het bepaalde in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en daartoe bevoegd krachtens door het college van Burgemeester en Wethouders verleend mandaat in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2016 (gemeenteblad 2016-6556, zoals nadien gewijzigd);

BESLUIT:

Namens het college van Burgemeester en Wethouders van Rotterdam,

  • 1.

    tot het plaatsen van vier borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 2.

    tot het plaatsen van vier borden E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarbij vier OB11 (geldt alleen voor vrachtauto’s) op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 3.

    tot het plaatsen van twee borden B06 (verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 4.

    tot het plaatsen van twee borden B04 (voorrangskruispunt naar links) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 5.

    tot het plaatsen van twee borden B05 (voorrangskruispunt rechts) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 6.

    tot het plaatsen van vier borden D04 (verplichte rijrichting rechtdoor) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

     

    • 7.

      tot het plaatsen van vier borden A0260E01zb (begin zone 60 km/uur en begin zone verboden te parkeren) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 8.

    tot het plaatsen van vier borden A0160E01ze (einde zone 60 km/uur en einde zone verboden te parkeren) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

     

    • 9.

      tot het plaatsen van twee borden C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

  •  

    • 10.

      tot het plaatsen van twee borden C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarbij twee OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 11.

    tot het plaatsen van vier borden C15 (gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

 

  • 12.

    tot het plaatsen van vier borden C03 (eenrichtingsweg) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarbij vier OB54 (uitgezonderd (brom)fietsen) op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

  •  

    • 13.

      tot het plaatsen van vier borden G12a (verplicht fiets-/bromfietspad) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

       

      • 14.

        tot het plaatsen van één bord C01 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met daarbij een onderbord met daarop de tekst “uitgezonderd hulpdiensten” op de Prinses Maximaweg, strandparkeren 5 en 6;

  •  

    • 15.

      dit besluit uit te voeren conform bijgevoegd bordenplan.

 

De directeur Havenbedrijf, afdeling Publieke Infrastructuur & Bereikbaarheid, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

 

Dit besluit wordt zowel in de Staatcourant als op de voor de gemeente gebruikelijke wijze gepubliceerd.

 

Rotterdam, 16 april 2019   

 

Namens het college van Burgemeester en Wethouders

de directeur van het cluster Stadsontwikkeling,

voor deze, het hoofd Mobiliteit,

   

M.A. van Kruiningen

  

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na datum van publicatie in de Staatscourant, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet ten minste bevatten:

- naam en adres van de indiener

- datum bezwaarschrift

- de gronden van het bezwaar

- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

 

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

 

Het college van burgemeester en wethouders,

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM.

Faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 2676300.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via internet op Rotterdam.nl/pdc: bezwaar indienen, m.b.v. het webformulier (zie “mijn loket”). Hiervoor is nodig een DigiD-code, of voor bedrijven een Eherkenning,die kan worden aangevraagd via digid.nl, resp. eherkenning.nl. U kunt het bezwaarschriftniet op een andere digitale wijze, bijvoorbeeld per e-mail, indienen. Zie ook rechtspraak.nl.

 

U kunt, indien u een bezwaarschrift bij het college heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij:

Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM te ROTTERDAM.

Voor een dergelijk verzoek is griffiegeld verschuldigd.

  

 

Naar boven