Gemeente Wijchen, verkeersbesluit, persoonsgebonden gehandicaptenparkeerplaats Diepvoorde 1008

Logo Wijchen

 

Burgemeester en wethouders van Wijchen,

Gelet op:

  • -

    dat gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet, alsmede op het het mandaatbesluit van de gemeente Wijchen aan de Werkorganisatie Druten-Wijchen, besloten op 24 april 2018, dat het nemen van een verkeersbesluit is gemandateerd aan een medewerker fysieke leefomgeving, team gebiedsinrichting en milieu;

  • -

    artikel 15, lid 1 van de WVW 1994, ingevolge de plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;

  • -

    artikel 12 onder a van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) ingevolge de plaatsing of verwijdering van verkeersteken E06 (gehandicaptenparkeerplaats) en OB504 (beide plaatsen) van Bijlage 1, behorende bij het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;

  • -

    Artikel 21 BABW dat de motivering van het verkeersbesluit vermeldt welke doelstelling(en) met het verkeersbesluit worden beoogd.

  • -

    artikel 24 van het BABW overeenkomstig overleg heeft plaatsgevonden met de gemandateerde verkeersadviseur van politie-eenheid Oost-Nederland, district Gelderland Zuid en dat er positief is geadviseerd;

  • -

    het feit dat de Diepvoorde 10e straat te Wijchen binnen de bebouwde kom ligt en in eigendom, beheer en onderhoud is bij de gemeente Wijchen.

Overwegende dat:

  • dat een burger een verzoek heeft ingediend een persoonsgebonden gehandicaptenparkeerplaats te realiseren ter hoogte van de locatie Diepvoorde 1004;

  • dat de betreffende bewoner beschikt over een gehandicaptenparkeerkaart en ingezetene is van de gemeente Wijchen;

  • dat de betreffende bewoner maximaal 100 meter aaneengesloten kan lopen, wat is opgenomen in het medische advies van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ);

  • dat bij inspectie ter plaatse door de wijkbeheerder is geconstateerd dat er op de locatie voldoende ruimte aanwezig is om een persoonsgebonden gehandicaptenparkeerplaats te realiseren;

  • dat de wijkbeheerder en de betreffende bewoner overleg hebben gehad, waarbij is besloten dat de gekozen locatie de meest ideale parkeerplaats is;

  • dat het voor in- en uitstappen wenselijk is een parkeerplaats langs een weg, groenstrook of pad te gebruiken, waardoor in plaats van twee slechts één algemene parkeerplaats wordt gebruikt;

  • dat de parkeerplaats tegenover Diepvoorde 1008 als ideale parkeerplaats is aangewezen;

  • dat hiermee de verschillende belangen die in de omgeving spelen tegen elkaar zijn afgewogen;

  • dat gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet, alsmede op het het mandaatbesluit van de gemeente Wijchen aan de Werkorganisatie Druten Wijchen, besloten op 24 april 2018, dat het nemen van verkeersbesluiten is gemandateerd aan een medewerker fysieke leefomgeving, team gebiedsinrichting en milieu;

nemen, gelet op het voorgaande, de volgende

B E S L U I T E N :

  • I.

    De op de tekening LV-18-004 aangegeven openbare parkeerplaats aan te wijzen als een persoonsgebonden gehandicaptenparkeerplaats voor de betreffende bewoner door middel van een van kenteken voorzien verkeersbord E06 (RVV).

  • II.

    Het besluit te laten vervallen zodra het recht op een gehandicaptenparkeerkaart vervalt, dan wel de bewoner verhuist of de bewoner komt te overlijden.

Namens het college van burgemeester en wethouders van Wijchen,

Jan Rouw

beleidsmedewerker fysieke leefomgeving, team gebiedsinrichting

Datum: 20 februari 2019

Bijlage 1: Situatietekening Diepvoorde 1008

Bijlage 2: Advies politie-eenheid Oost-Nederland

Bezwaar

Binnen zes weken na de dag dat dit besluit is bekendgemaakt kan een belanghebbende tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij ons college. De termijn van zes weken begint te lopen op de dag na de publicatie van dit besluit.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten:

- naam en adres van de indiener,

- datum van het bezwaarschrift,

- omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht,

- de gronden van het bezwaar.

Heeft u er veel belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet u richten aan de Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Indien u zo’n verzoek indient, moet u bij ons ook een bezwaarschrift indienen. Een kopie van dit bezwaarschrift moet u bij het verzoek om een voorlopige voorziening overleggen.

Voor de behandeling van een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Dit besluit ligt gedurende de termijn van zes weken na de dag van openbare kennisgeving ter inzage in het gemeentehuis bij de balie van de Afdeling Bouwen en Leefomgeving, gevestigd aan de Kasteellaan 27 te Wijchen. U kunt dit besluit inzien gedurende de openingstijden.

Een afschrift van dit verkeersbesluit wordt verzonden aan:

  • Politie-eenheid Oost-Nederland, team verkeer; de heer J. Sengers, Postbus 9109, 6500 HL Nijmegen;

  • Politie-eenheid Oost-Nederland, team Wijchen; de heer H. van den Heuvel;

  • Werkorganisatie Druten Wijchen, domein Publiekszaken, Balie Bouwen en Leefomgeving (ter inzage legging);

  • Werkorganisatie Druten Wijchen, domein fysieke leefomgeving, team ruimtelijk beheer.

  • Regionale brandweer

Naar boven