Vastgesteld wijzigingsplan 'Schilkerweg 23, Nieuwveen'

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het wijzigingsplan ‘Schilkerweg 23, Nieuwveen’ met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.wpNVNschilkerweg23-va01 door de college van burgemeester en wethouders is vastgesteld op 12 februari 2019.

Het bestemmingsplan is ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerp.

Beschrijving

Het betreft een bestemmingsplan voor een vormaanpassing voor een betere indeling van het agrarisch bouwvlak op het perceel Schilkerweg 23 te Nieuwveen in de gemeente Nieuwkoop, waardoor de reeds aanwezige paardenbak binnen het agrarisch bouwvlak komt te liggen en hiermee kan worden gelegaliseerd.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 28 februari 2019 tot en met 11 april 2019 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • 1.

    Op de landelijke voorziening: http://www.ruimtelijkeplannen.nl/www.ruimtelijkeplannen.nl.

  • 2.

    In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: op werk­dagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken. 

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172. 

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen.

  • 5.

    tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan;

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd. 

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 1 maart 2019. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 12 april 2019. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Naar boven