Vastgesteld wijzigingsplan ‘Conradpark 13, Nieuwveen’

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het wijzigingsplan ‘Conradpark 13, Nieuwveen’ met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.wpNWVherconradpark-va01 door het college van burgemeester en wethouders is vastgesteld op 28 augustus 2018.

Beschrijving

Het betreft een wijzigingsplan voor het wijzigen van de bestemming op het perceel Conradpark 13 te Nieuwveen in de gemeente Nieuwkoop van ‘Maatschappelijk’ met de gebiedsaanduiding ‘Wetgevingszone – Wijzigingsgebied 4’ in ‘Tuin’, ‘Wonen’ en/of ‘Verkeer/Verblijfsgebied’ en/of ‘Groen’. Met het wijzigingsplan wordt een juridisch/planologisch kader gecreëerd voor het realiseren van zes woningen op het perceel Conradpark 13.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 8 november 2018 (tot donderdag 20 december 2018) voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • 1.

    Op de landelijke voorziening: www.ruimtelijkeplannen.nl

  • 2.

    In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: op werk­dagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken. 

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172. 

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen.

  • 5.

    tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan; 

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd. 

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 9 december 2018. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 21 december 2018. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

  

Naar boven