Gemeente Nijkerk – Gewijzigd vastgesteld Bestemmingsplan Binnenstad Nijkerk 2018

Logo Nijkerk

Burgemeester en wethouders van de gemeente Nijkerk maken in verband met het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat de raad van de gemeente Nijkerk bij besluit van 18 oktober 2018 het Bestemmingsplan Binnenstad Nijkerk 2018 gewijzigd heeft vastgesteld.

Het nieuwe bestemmingsplan voorziet de binnenstad van een actueel, juridisch-planologische regeling.

Tegen het ontwerp bestemmingsplan zijn zienswijzen ingediend. Mede naar aanleiding daarvan zijn ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan Binnenstad Nijkerk 2018 in het vastgestelde bestemmingsplan een aantal aanpassingen doorgevoerd. Voor een overzicht van de doorgevoerde aanpassingen wordt verwezen naar het raadsbesluit met bijbehorende bijlagen (Nota beantwoording zienswijzen en Nota (ambtshalve) wijzigingen) alsmede een kort addendum bij de Nota ambtshalve wijzigingen.

Inzage

Het vaststellingsbesluit en het vastgestelde bestemmingsplan met de bijbehorende stukken liggen met ingang van donderdag 8 november 2018 gedurende zes weken ter inzage. Het vaststellingsbesluit en de vastgestelde stukken zijn online te raadplegen via de link http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0267.BP0059-0003 Via www.nijkerk.eu (Ruimtelijke plannen) zijn het vaststellingsbesluit en het bestemmingsplan eveneens te raadplegen.

Het bestemmingsplan en alle bijbehorende stukken zijn ook in te zien in de Publiekswinkel van het stadhuis, Kolkstraat 27 te Nijkerk, uitsluitend na telefonische afspraak via telefoonnummer 14 033.

Beroep

Gedurende bovengenoemde termijn kan beroep worden ingesteld door een ieder die een zienswijze heeft ingediend dan wel redelijkerwijs niet in staat is geweest tijdens de ter inzage legging van het ontwerpbestemmingsplan een zienswijze in te dienen en door een ieder die een belang heeft bij een gewijzigd onderdeel van het vastgestelde bestemmingsplan.

Volgens de wettelijke regels bevat het beroepschrift ten minste: de dagtekening, uw naam, adres en handtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (zo mogelijk met een kopie daarvan); de gronden van het beroep. Verder zendt u een kopie mee van de zienswijze die u tegen het ontwerpbesluit hebt ingediend, of u geeft een toelichting waarom u niet in de gelegenheid was een zienswijze in te dienen.

Een beroepschrift heeft geen schorsende werking; dat betekent dat het besluit na afloop van de beroepstermijn in werking treedt en kan worden uitgevoerd. Als u een direct en spoedeisend belang hebt om dat te voorkomen, kunt u binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit wordt van rechtswege geschorst totdat op dit verzoek is beslist.

Uw beroepschrift of verzoek om voorlopige voorziening adresseert u als volgt:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Met uw elektronische handtekening (DigiD) kunt u digitaal een beroepschrift indienen via http://digitaalloket.raadvanstate.nl.

 

 

Nijkerk, 7 november 2018

Naar boven