Vaststelling bestemmingsplan 8 woningen Altaarstraat Schinnen

Logo Schinnen

Burgemeester en wethouders van Schinnen maken ter voldoening aan artikel 3.8 lid 3 Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het bestemmingsplan 8 woningen Altaarstraat Schinnen, zoals dit door de gemeenteraad bij besluit van 27 september 2018 ongewijzigd is vastgesteld, met ingang van de dag na datum van deze bekendmaking gedurende zes weken van 10 oktober 2018 tot en met 20 november 2018 voor een ieder ter inzage ligt in het gemeentehuis, Scalaplein 1 te Schinnen gedurende openingstijden. Tevens is het bestemmingsplan elektronisch raadpleegbaar op:

http://www.ruimtelijkeplannen.nl/

 

Bestemmingsplan 8 woningen Altaarstraat Schinnen

Het bestemmingsplan 8 woningen Altaarstraat Schinnen biedt een juridische regeling voor de bouw van 8 woningen op de locatie van een voormalige sport- en zwembadcomplex ter plaatse van Altaarstraat 27 te Schinnen. Tevens wordt op het betreffende terrein een aantal parkeerplaatsen gerealiseerd.

Het ontwerp van het bestemmingsplan Gemeenschapshuis Puth heeft met ingang van 27 juni 2018 gedurende zes weken ter inzage gelegen. Gedurende deze periode heeft eenieder de mogelijkheid gekregen een zienswijze in te dienen. Binnen de gestelde termijn zijn 2 zienswijzen ingediend, die niet hebben geleid tot wijzigingen aan het bestemmingsplan.

Beroep

Binnen deze termijn van zes weken kan beroep tegen het raadsbesluit worden ingesteld bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag door:

 

1.belanghebbenden, die tijdig een zienswijze hebben ingediend tegen het ontwerp bestemmingsplan;

2.belanghebbenden, die aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest binnen de gestelde termijn een zienswijze tegen het ontwerp bestemmingsplan in te dienen. Tot deze categorie worden gerekend belanghebbenden die bezwaar hebben tegen de wijzigingen die de gemeenteraad heeft aangebracht ten opzichte van het ontwerp bestemmingsplan.

 

Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

 

Tevens kunnen, in geval van onverwijlde spoed, voornoemde belanghebbenden tijdens de beroepstermijn de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. Bij dit verzoek dient een afschrift van het ingediende beroepschrift te worden overgelegd.

U kunt voor nadere informatie contact opnemen met de heer Klaassen van de sector Ontwikkeling & Beheer, bereikbaar via telefoonnummer 046-4439216.

Schinnen, 10 oktober 2018

Naar boven