Verkeersbesluit Nieuwezijds Voorburgwal 225 opheffen gehandicaptenparkeerplaats

Logo Amsterdam

Nummer CE10-01110 d.d. 24 januari 2018

 

Het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum;

 

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de Verordening op de bestuurscommissies, het mandaatbesluit van het algemeen bestuur van 20 september 2016 en het ondermandaatbesluit van het dagelijks bestuur van 10 maart 2015,

 

Overwegende

 

dat de gehandicaptenparkeerplaats aan de Nieuwezijds Voorburgwal 225 moet worden opgeheven omdat vergunninghouder is overleden;

dat voor het opheffen van de gehandicaptenparkeerplaats een verkeersbesluit genomen dient te worden;

overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met de gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam ;

dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

dat de hierna genoemde wegen c.q. weggedeelten onder beheer zijn van en gelegen binnen het stadsdeel Centrum ;

 

BESLUIT

1. door het verwijderen van het bord conform model E6 (gehandicaptenparkeerplaats) als bedoeld in bijlage 1 van het RVV 1990, en het bijbehorende onderbord en het verwijderen van de ondersteunende wegmarkeringen (RVV 1990) de gehandicaptenparkeerplaats aan de Nieuwezijds Voorburgwal 225 (parkeervaknummer 121196487213) met kenteken 7-SBP-00 op te heffen;

  • 2.

    dit besluit in werking te laten treden zodra het bord en onderbord genoemd onder 1. zijn verwijderd;

  • 3.

    dat de aan de vergunninghouder vergunde parkeerplaats aan de Nieuwezijds Voorburgwal 225 als zodanig zal worden verwijderd en zal worden toegevoegd aan het reguliere parkeerareaal.

 

 

 

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum, namens deze,

Iris Reuselaars

 

 

Afdelingshoofd Schoon en Heel

 

MEDEDELINGEN

Bezwaar- of beroepsclausule

Belanghebbenden kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht, binnen zes weken na de datum van publicatie een gemotiveerd bezwaar maken tegen dit besluit.

 

Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en minstens bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt, de gronden van uw bezwaar en het kenmerk nummer van dit besluit. Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden en een kopie van dit besluit mee zenden. Het algemeen bestuur stelt het op prijs als u een kopie van uw bezwaarschrift faxt naar nummer 020 256 4433.

 

U stuurt uw bezwaarschrift naar:

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

Juridische Zaken

Postbus 202

1000 AE Amsterdam

 

Het maken van bezwaar schorst de werking van dit besluit niet. In spoedeisende gevallen kunt u bij de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening vragen, nadat u bezwaar heeft gemaakt, bij de Voorzieningenrechter, sector Bestuursrecht, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. U betaalt hiervoor griffierechten.

 

Origineel aan:

Informatievoorziening IDB

 

Afschrift aan :

RvE Dienstverlening/Vergunningen (regulier)

Informatievoorziening/Functioneel en Gegevensbeheer

RvE Dienstverlening/Algemeen en sociaal loket

Gebiedsmanagement

Schoon & Heel Procesunit

Politie regionale eenheid Amsterdam

Dienst Stadstoezicht

Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam

ENFB

 

 

 

 

Naar boven