Vastgesteld wijzigingsplan ‘Noordeinde 13, Noordeinde’

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het wijzigingsplan ‘Noordeinde 13, Noordeinde’ met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.wpNWVZHnoordeind13-va01door de college van burgemeester en wethouders gewijzigd is vastgesteld op 24 april 2018.

Het bestemmingsplan is ten opzichte van het ontwerp gewijzigd vastgesteld. De volgende technische wijzigingen zijn doorgevoerd:

  • 1.

    Paragraaf 5.3 van de ruimtelijke onderbouwing onder Beschrijving waterkwantiteit is aangepast. Daarnaast is de huidige- en toekomstige waterhuishoudkundige situatie beschreven;

  • 2.

    De verbeelding is aangepast. De bestaande sloot tussen de Jacob van den Damstraat en het plangebied is bestemd als ‘Water’. De grond waarop de monumentale bomen staan is bestemd als ‘Groen’. Dit betekent dat de bestaande sloot niet zal worden verlegd. Daarnaast

    is de groenbestemming achter het tweede bouwblok (agrarische zijde) gewijzigd in een verkeersbestemming.

  • 3.

    De zuidelijke watergang (agrarische zijde) is met drie meter verlegd, waardoor de watergang deels gerealiseerd zal worden binnen het aangrenzende perceel. Dit perceel heeft de bestemming ‘Agrarisch’ en is eigendom van initiatiefnemer. De bestemming maakt het realiseren van (compensatie)water mogelijk. 

Beschrijving

Het betreft een wijzigingsplan voor het realiseren van 45 woningen aan de zuidzijde van de kern Noordeinde.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 17 mei 2018 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • 1.

    Op de landelijke voorziening: www.ruimtelijkeplannen.nl (ook benaderbaar via www.nieuwkoop.nl)

  • 2.

    In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: op werk­dagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken.

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172.

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen.

  • 5.

    tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan;

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd.

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 18 mei 2018. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 29 juni 2018. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening

Naar boven