Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Best | Staatscourant 2018, 17506 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Best | Staatscourant 2018, 17506 | Verkeersbesluiten |
De bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) en het Gemeentelijk Verkeer- en Vervoerplan – Beleidsnota – Best Mobiel (december 2017);
Artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 op grond waarvan verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij het verkeer betreffen op wegen, die niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of een waterschap;
Dat op dit ontwerpverkeersbesluit afdeling 3.4, de uniforme openbare voorbereidingsprocedure, van de Algemene Wet Bestuursrecht van toepassing is:
Het feit dat de verkeerskundige van de afdeling Uitvoering bij besluit is gemandateerd tot het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 15 van de wegenverkeerswet 1994;
Artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, uit oogpunt van:
• Het verzekeren van de veiligheid op de weg.
• Het beschermen weggebruikers en passagiers.
• Het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.
Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer genoemde verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, geschiedt krachtens een verkeersbesluit.
De volgende verkeersmaatregelen op te heffen :
•Opheffen verplicht voetpad (Taxus)
De volgende verkeersmaatregelen in te stellen :
Alle straten in dit besluit worden opnieuw ingericht. Dit betekent dat de huidige inrichting volledig verandert. Met de veranderingen zijn veel verkeersmaatregelen niet meer noodzakelijk. Doordat we het aantal parkeerplaatsen vergroten en de omgeving anders inrichten zijn de stop- en parkeerverboden overbodig.
Doordat we het gebied rondom de school gelijkvloers inrichten en het een schoolzone maken, wordt duidelijk aangegeven waar overstekende bewegingen kunnen worden verwacht. Hierdoor geven we de voetgangers een uitgebreide mogelijkheden om over te steken. Het is daarom niet noodzakelijk om het huidige zebrapad te handhaven. Voetgangers moeten ten slotte op meerdere plaatsen kunnen oversteken, zeker bij een gelijkvloerse inrichting.
Op de Willem II-straat ter hoogte van de Taxus is momenteel een voetpad ingesteld. Omdat dit een doorsteek is naar de andere kant van de wijk, wordt dit ook door fietsers gebruikt. Gezien de smalle inrichting kan er slechts stapvoets met de fiets worden gereden. Hierdoor kan dit pad door zowel voetgangers als fietsers worden gebruikt. Het is daarom wenselijk om het voetpad op te heffen en de paaltjes op het pad te verwijderen.
In de Sint Odulphusstraat wordt de inrichting van de Hoofdstraat doorgezet. Dit betekent dat de Sint Odulphusstraat hetzelfde wordt ingericht als de Hoofdstraat. Hierbij is met de bewoners overleg geweest. Zij hebben hierom verzocht. Ze hebben ook verzocht om bij deze inrichting dezelfde regels in te stellen als in de Hoofdstraat. Gezien het feit dat het straks dezelfde inrichting is, is het wenselijk om hier ook dezelfde regels te hanteren. Daarom wordt zowel de parkeerschijfzone als het woonerf uitgebreid naar het begin van de Sint Odulphusstraat (aan de zijde van de Secr. L. Jansenstraat).
Het ontwerp is gepresenteerd in bewonersavonden. Hier konden mensen inspreken en hun wensen kenbaar maken. Hierbij is ook de school uitgenodigd. Het ontwerp is afgestemd met de direct omgeving. Dit geldt voor alle straten in dit besluit.
Niet is gebleken dat belanghebbenden hierdoor onevenredig worden benadeeld dan wel dat door te nemen maatregelen een onduidelijke verkeerssituatie zou ontstaan.
Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer heeft overleg plaatsgevonden met de verkeersadviseur van de Nationale Politie, eenheid Oost-Brabant, basisteam de Kempen.
Dit verkeersbesluit met bijbehorende stukken is alleen digitaal te raadplegen via de bekendmaking van de Staatscourant en ligt niet analoog ter inzage.
Tegen dit ontwerp verkeersbesluit kunnen belanghebbenden op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de publicatie in de Staatscourant hun zienswijze indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Best. U kunt uw zienswijze sturen aan het college van burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-17506.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.