Gemeente Moerdijk verkeersbesluit - formalisering verkeersborden terrein Havenbedrijf Moerdijk N.V. (Gebied Zuid)

Logo Moerdijk

Burgemeester en wethouders van de gemeente Moerdijk

Gelet op:

  • -

    het bepaalde in het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW);

  • -

    het bepaalde in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • -

    het bepaalde in de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);

     

Overwegingen ten aanzien van het besluit

    • 1.

      dat ‘Gebied Zuid’ bestaat uit de Westelijk Randweg, Chemieweg, Keeneweg, Zuidelijke Randweg, Dynamoweg, Keteldiep, Logistic Boulevard, Trade Boulevard, Mark S. Clarkelaan, Distri Boulevard, De Entree, Plaza, Truckweg, trailerweg

    • 2.

      dat de wegen in ‘Gebied Zuid’ Industriewegen type 1 of 2 (60 km/uur) of Gebiedsontsluitingswegen type 3 (80 km/uur) zijn en gelegen zijn op grondgebied van het Havenbedrijf Moerdijk N.V.;

    • 3.

      dat de wegen in ‘Gebied Zuid’ in beheer en onderhoud zijn van het Havenbedrijf N.V.;

    • 4.

      dat op basis van artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Moerdijk bevoegd is tot het nemen van verkeersbesluiten op het grondgebied van het Havenbedrijf Moerdijk N.V.;

    • 5.

      dat in ‘Gebied Zuid’ in het verleden verkeersborden zijn geplaatst zonder dat hiervoor een verkeers-besluit is genomen;

    • 6.

      dat een weggebruiker zich dient te houden aan de verkeersregels behorende bij de verkeersborden die in de openbare ruimte staan en zijn aangebracht en het ontbreken van een verkeers-besluit hier geen invloed op heeft;

    • 7.

      dat het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Moerdijk en het bestuur van het Havenbedrijf Moerdijk N.V. alsnog een verkeersbesluit wil nemen voor het formaliseren van de in het verleden geplaatste en aangebrachte verkeersborden en verkeerstekens;

    • 8.

      dat in 2017 alle verkeersborden in ‘Gebied Zuid’ zijn geïnventariseerd en beoordeeld op basis van de kwaliteitseisen van het CROW;

    • 9.

      dat op basis van de resultaten uit de inventarisatie een bordensaneringsplan is opgesteld;

    • 10.

      dat het bordensaneringsplan als doel heeft het aantal verkeersborden te verminderen en ontbrekende verkeersborden te plaatsen;

    • 11

      dat voor het bordensaneringsplan is geanalyseerd waar verkeersborden verwijderd, verplaatst, bijgeplaatst of aangebracht moeten worden;

    • 12

      dat een overdaad aan verkeersborden de weggebruiker afleidt en er mogelijk toe leidt dat de weggebruiker verkeersborden over het hoofd ziet;

    • 13

      dat een overdaad aan verkeersborden ten koste gaat van de kwaliteit van de openbare ruimte;

    • 14

      dat met het verwijderen en bijplaatsen van verkeersborden een verkeersveilig en doelmatig wegennet wordt nagestreefd;

    • 15

      dat de te verwijderen en te plaatsen verkeersborden geen gevolgen hebben voor de bestaande maximale snelheid, verkeersregels en/of verboden en beperkingen in ‘Gebied Zuid’;

    • 16

      dat de maatregelen in dit verkeersbesluit – met verwijzing naar artikel 2, van de Wegenverkeerswet 1994 – gewenst zijn voor het verzekeren van de veiligheid op de wegen, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de wegen en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

    • 17

      dat niet is gebleken dat belanghebbenden onevenredig worden benadeeld door de genoemde verkeers-maatregelen, dan wel dat door de te treffen verkeersmaatregelen een onduidelijke verkeerssituatie ontstaat.

    • 18

      Overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg heeft plaatsgevonden met de politie en deze heeft ingestemd met het voorgenomen verkeersbesluit.

     

Besluiten

  • 1.

    met het formaliseren van de verkeersborden zoals weergeven op de bijgevoegde tekeningen in ‘Gebied Zuid’ op het terrein van het Havenbedrijf Moerdijk N.V.:

    • 1.

      de bestaande maximale snelheden te handhaven

    • 2.

      de bestaande voorrangsregelingen te handhaven

    • 3.

      de bestaande geslotenverklaringen te handhaven

    • 4.

      de bestaande verplichte rijrichtingen te handhaven

    • 5.

      de bestaande parkeer- en stopverboden te handhaven

    • 6.

      de bestaande verkeersborden ten behoeve van de verkeersregels te handhaven

    •  

    • Zevenbergen 20-03-2018

      Burgemeester en wethouders van Moerdijk

    •  

    • W.J.L. Kapitein

      Teamleider team Infrastructuur

       

      Bijlage(n):

  • 1.

    0432183-MDZ-S01

  • 2.

    0432183-MDZ-S02

  • 3.

    0432183-MDZ-S03

    •  

     

    •  

    Bezwaarclausule

    Wij wijzen u erop dat een ieder wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken, op grond van het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht (Awb) jo artikel 20 van de Wegenverkeerswet, binnen 6 weken na de dag waarop het besluit is bekendgemaakt, een gemotiveerd bezwaarschrift tegen vorenstaand besluit kan indienen bij ons College.

    Met betrekking tot het in te dienen bezwaarschrift geldt dat het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en tenminste moet bevatten:

    a. de naam en het adres van de indiener;

    b. de dagtekening;

    c. de omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

    d. de gronden van het bezwaar.

Naar boven