Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan Postkantoor 2017, Den Helder

Logo Den Helder

 

Burgemeester en wethouders van Den Helder maken op grond van artikel 3.8, lid 3, juncto artikel 3.8, lid 4 en artikel 3.8, lid 6 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat het bestemmingsplan “Postkantoor 2017” met planidentificatie NL.IMRO.0400.213BPPostk2017-VST1 in de raadsvergadering van 25 september 2017 gewijzigd is vastgesteld.

Het bestemmingsplan Postkantoor 2017 is opgesteld vanuit de wens om het gebouw en aanpalende terreinen behorende bij het voormalige postkantoor aan de Middenweg 172-174 in Den Helder te behouden.

Voor het plangebied geld momenteel geen actueel bestemmingsplan. Het huidige plan dat op het plangebied betrekking heeft stamt uit juli 2003. De Wet ruimtelijke ordening schrijft voor dat de gemeente voor haar gehele grondgebied bestemmingsplannen dient vast te stellen en dat deze elke 10 jaar herzien dienen te worden. Met het onderhavige plan wordt hieraan voldaan.

Het gebouw voorziet in de functies ten behoeve van cultuur en ontspanning. Het gebruik als museum valt binnen deze bestemming. De overige invulling van het gebouw moet een bijdrage leveren aan de levendigheid van het Stationsplein. Hierbij wordt de mogelijkheid gecreëerd om op de verdieping een aantal nieuwe wooneenheden of ‘startups’ te realiseren.

Voor het opstellen van het bestemmingsplan is als basis het bestaande ruimtelijke beleid op rijks-, provinciaal en gemeentelijke niveau gebruikt. Daarnaast is de bestaande situatie in de toelichting opgenomen evenals de milieuaspecten, het bodemonderzoek, de ontwikkelingsvisie en de juridische planopzet. Voor de verschillende bestemmingen in het plangebied zijn regels opgesteld.

Inzage

Het vastgesteld bestemmingsplan met bijbehorende stukken liggen vanaf 27 december 2017 gedurende een periode van zes weken ter inzage.

Het vastgestelde bestemmingsplan Postkantoor 2017 ligt op de volgende wijze ter inzage:

  • 1.

    elektronisch via de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl met planidentificatie NL.IMRO.0400.213BPPostk2017-VST1;

  • 2.

    als pdf bestand, inclusief bijbehorende stukken, op de gemeentelijke website: www.denhelder.nl;

  • 3.

    digitaal en op papier bij het Klant Contact Centrum in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20 op maandag tot en met woensdag van 8.30 tot 17.00 uur, donderdag van 8.30 tot 19.30 uur en vrijdag van 8.30 tot 15.00 uur.

Beroep

Gedurende de termijn van terinzagelegging kan beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage door:

  • 1.

    belanghebbenden die tijdig hun zienswijze tegen het ontwerp van het bestemmingsplan Postkantoor 2017 bij de gemeente naar voren hebben gebracht;

  • 2.

    belanghebbenden die kunnen aantonen dat hen redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet overeenkomstig artikel 3.8, lid 1 Wro, juncto afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht hun zienswijze bij de gemeenteraad naar voren hebben kunnen brengen;

  • 3.

    belanghebbenden tegen de wijzigingen die ten opzichte van het ontwerpplan zijn aangebracht.

Gedurende de genoemde termijn kan tevens, indien door betrokkenen een beroepsschrift is ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingediend.

Voor zowel het in behandeling nemen van het beroepsschrift als het in behandeling nemen van een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Inwerkingtreding

Het bestemmingsplan treedt in werking op de eerste dag na afloop van de beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, treedt het bestemmingsplan niet in werking tot op dat verzoek is beslist.

 

Naar boven