Vastgesteld “Bestemmingsplan Niekerk en Oldekerk Partiële herziening bijgebouwenregeling en locatie Matsloot” (gewijzigd)

Logo Grootegast

Vastgesteld “Bestemmingsplan Niekerk en Oldekerk Partiële herziening bijgebouwenregeling en locatie Matsloot” (gewijzigd)

Burgemeester en wethouders van Grootegast maken ingevolge het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening  bekend , dat de gemeenteraad op 21 november 2017 het volgende bestemmingsplan gewijzigd heeft vastgesteld:

 

Bestemmingsplan Niekerk en Oldekerk Partiële herziening bijgebouwenregeling en locatie Matsloot” (NL.IMRO.0015.BPNO17BEHE01-VA01), alsmede de daarop betrekking hebbende stukken.

 

In de partiële herziening wordt het bestemmingsplan “Niekerk en Oldekerk 2016” op een tweetal punten herzien; de bijgebouwenregeling voor de dorpen Niekerk en Oldekerk en de gevellijn van enkele woonpercelen aan de Matsloot worden aangepast.

Zienswijze op ontwerp

Het ontwerp bestemmingsplan heeft van 5 september 2017 t/m 16 oktober 2017 voor een ieder ter inzage gelegen. Binnen de gestelde termijn konden zienswijzen omtrent het ontwerp naar voren worden gebracht. Er is één zienswijze ingediend. De zienswijze heeft niet geleid tot wijziging van het bestemmingsplan. Wel heeft een ambtshalve aanpassing ten aanzien van de begripsbepalingen en het aantal woningen geleid tot een wijziging van het bestemmingsplan.

De provincie Groningen is in de gelegenheid gesteld om een reactieve aanwijzing op het gewijzigde bestemmingsplan te geven, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te maken.

Inzien bestemmingsplan

Het bestemmingsplan ligt met ingang van 20 december 2017 gedurende 6 weken (t/m 30 januari 2018) tijdens openingstijden ter inzage bij het Klantcontactcentrum.

Het bestemmingsplan is in digitale vorm te raadplegen via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl met planidentificatienummer NL.IMRO.0015.BPNO17BEHE01-VA01

De digitale bestanden van het bestemmingsplan hebben wij beschikbaar gesteld op: http://gatekeeper.leek.nl/grootegast/plannen/ 

Reageren op het plan (instellen beroep)

Volgens artikel 8.2 van de Wet ruimtelijke ordening kan er gedurende de beroepstermijn van zes weken beroep worden ingesteld tegen het vaststellingsbesluit. De beroepstermijn vangt daags na de terinzagelegging aan (21 december 2017 t/m 31 januari 2018). Beroep kan worden ingesteld door:

 

  • 1.

    iedereen die tijdig zijn of haar zienswijze tegen het eerdere ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt;

  • 2.

    iedere belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze tegen het voorgaande ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

  • 3.

    iedereen, voor zover het beroep betrekking heeft op het gewijzigde onderdeel van het bestemmingsplan. 

     

    Een beroepschrift kunt u indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift bevat naast de titel van het betreffende bestemmingsplan in ieder geval uw naam, adres, de dagtekening, een omschrijving van het (onderdeel van het) besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van het beroep. Aan deze procedure zijn griffiekosten verbonden. Na indiening van het beroepschrift ontvangt u nader bericht van de griffie van de Afdeling Bestuursrechtspraak over de verdere procedure.

     

    Het instellen van beroep schorst de werking van het vastgestelde bestemmingsplan niet. Het bestemmingsplan treedt in werking daags na het aflopen van de beroepstermijn.

     

    Voorlopige voorziening

    Om de werking van het bestemmingsplan (van het onderdeel waartegen u beroep instelt), te schorsen kan een belanghebbende tijdens de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Tevens moet u het spoedeisende belang aangeven. Ook als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

     

    Nadere informatie

    Voor verdere inlichtingen of een afspraak kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van de gemeente Grootegast, onder telefoonnummer 14 0594.

       

Naar boven