Verkeersbesluit Schoolzone Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah Egoli.

Logo Amsterdam

B esluit Dagelijks Bestuur van Amsterdam Zuidoost

 

Datum: 27 november 2017

Nr. : ZO17-05707

 

Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie van Amsterdam Zuidoost;

 

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994), het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990), het Besluit administratieve bepalingen voor het wegverkeer (BABW), de Algemene wet bestuursrecht (AWB 1992), de Verordening op de Bestuurscommissie 2013, het Mandaatbesluit van het Algemeen Bestuur en ondermandaat-besluiten;

 

Verder gelet op

Inleiding:

 

De Bijlmerhorst, Polstok en As-Soeffah zijn basisscholen in Amsterdam Zuidoost gelegen aan Egoli. Dit verkeersbesluit heeft betrekking op de openbare ruimte rondom deze scholen.

 

Overwegende dat:

 

 de gemeente Amsterdam bezig is met het veiliger maken van de openbare ruimte in de omgeving van scholen;

 de gemeente Amsterdam de verkeersveiligheid in schoolomgevingen wil verbeteren, door rondom alle scholen schoolzones in te richten;

 stadsregio Amsterdam op basis van het “Utrechtse model” de hoofdzaken heeft gedestilleerd en gebundeld in “Richtlijn Verkeersveilige Schoolomgeving” die op 26 mei 2016 is vastgesteld door de Centrale Verkeer Commissie (CVC). Hierin staan richtlijnen opgesteld hoe een schoolzone eruit moet zien en waar deze aan moet voldoen;

 de schoolzone een landelijk project is, met als doel de verkeersveiligheid te verbeteren, de bebording rondom basisscholen te uniformeren en weggebruikers meer bewust te maken van hun gedrag in het verkeer;

 de Basisscholen Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah samen met de ouders/verzorgers van de leerlingen hebben meegewerkt aan een onderzoek naar de verkeersveiligheid in de directe schoolomgeving;

 uit dit onderzoek is gebleken dat voor de verkeersveiligheid een aantal maatregelen aanbevolen zijn, die in dit verkeersbesluit zijn meegenomen;

 op 9 oktober 2017 middels een brief de Basisscholen Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah op de hoogte zijn gebracht over de uitvoering van deze maatregelen;

 middels verkeersbesluit ZK2006001433 van 26 juni 2006, voor de veiligheid en leefbaarheid een maximum snelheid van 30 km/h ingesteld is in de omgeving van de scholen Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah;

 middels dit verkeersbesluit, de adviessnelheid van 15 km/h ingesteld wordt op de omliggende wegen van de scholen Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah;

 de tekst SCHOOL over de volle breedte van het wegdek met bijbehorende bebording op de omliggende wegen van de scholen Polstok, Bijlmerhorst en As-Soeffah aangebracht wordt;

 

Voorts overwegende:

 

 dat dit besluit op grond van artikel 2 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 wenselijk en noodzakelijk wordt geacht:

o om de veiligheid op de diverse wegen te verzekeren

o ter bescherming van de weggebruikers en de passagiers

o om de vrijheid van het verkeer zoveel mogelijk te waarborgen

o ter voorkoming of beperking van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade;

 dat overeenkomstig artikel 24 van het BABW is overlegd met de gemandateerde van de Nationale politie, Regionale Eenheid Amsterdam, waarbij deze bij mailbericht van 22 maart 2016 heeft verklaard verkeerstechnisch geen bezwaar te hebben tegen het nemen van dit verkeersbesluit;

 dat het betreffende weggedeelte gelegen is binnen de grenzen van de Gemeente Amsterdam.

 

Besluit

I. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Kelbergenpad nabij Egoli nummer 9 conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

II. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Kelbergenpad nabij Egoli nummer 9 conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

III. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op

Egoli ter hoogte van nummer 20 conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

IV. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op

Egoli ter hoogte van nummer 20 conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

V. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op

Elim ter hoogte van nummer 1 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels

en Verkeerstekens 1990.

 

VI. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op

Elim ter hoogte van nummer 1 conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels

en Verkeerstekens 1990.

 

VII. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Strandvlietpad ter hoogte van Egoliplein conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

VIII. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Strandvlietpad ter hoogte van Egoliplein conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

IX. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Kelbergenpad nabij de kruising met Strandvlietpad conform bijlage I van het

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

X. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Kelbergenpad nabij de kruising met Strandvlietpad conform bijlage I van het

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

XI. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Strandvlietpad ter hoogte van Edenville nummer 10 conform bijlage I van het

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

XII. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het

Strandvlietpad ter hoogte van Edenville nummer 10 conform bijlage I van het

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

XIII. Door het verkeersbord L2 [voetgangersoversteekplaats] 2x te plaatsen op het

Kelbergenpad ter hoogte Egoli nummer 9 conform bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

XIV. Door het verkeersbord L2 [voetgangersoversteekplaats] 2x te plaatsen op het

Kelbergenpad ter hoogte van Egoli nummer 20 conform bijlage I van het

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.

 

 

Zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening. (zie bijlage I)

 

 

Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,

Namens deze,

 

 

Amsterdam, 27 november 2017

 

 

Hans Vringer

Manager Schoon & Heel

 

Zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening. (zie bijlage I)

 

Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,

Namens deze,

 

Amsterdam, 27 november 2017

 

 

Hans Vringer

Manager Schoon & Heel

 

 

 

Bezwaar

 

Bent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Stuur dit uiterlijk zes weken na de publicatie van het besluit in de Staatscourant naar:

Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,

t.a.v. de afdeling Juridisch Bureau

Postbus 12491

1100 AL Amsterdam

In uw bezwaarschrift moeten staan:

- uw naam en adres

- de datum en handtekening

- een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur

een kopie mee of noem het kenmerk van het besluit);

- de redenen van uw bezwaar.

Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een volmacht mee.

 

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Het besluit blijft dus gelden. Is dit voor u nadelig en kunt u de afloop van de bezwaarprocedure niet afwachten? Dan kunt u om een voorlopige voorziening vragen bij:

De Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Amsterdam,

Sector Bestuursrecht

Postbus 75850

1070 AW Amsterdam

Voor het indienen van dit verzoekschrift is griffiegeld verschuldigd.

Naar boven