Oproeping geding, Raad van State Afdeling Bestuursrechtspraak

Zaaknummer: 201604108/1/A3

Onderwerp: M. de Wever (laatstelijk woonachtig te Rotterdam) vs. korpschef van politie Wob

Behandelend ambtenaar: M. Kruys-Smit (070-4264861)

Het geding waarvan het zaaknummer hierboven is vermeld, zal worden behandeld op een zitting van de Afdeling.

Datum: 22 december 2017

Tijd: 10.00 uur

Plaats: Den Haag, Kneuterdijk 22

U wordt uitgenodigd voor de zitting. U bent niet verplicht te verschijnen.

Aanvang zitting

Voor het bijwonen van de zitting dient u 15 minuten van tevoren aanwezig te zijn. U kunt zich melden bij de receptie.

Verloop zitting

De Afdeling heeft het dossier grondig bestudeerd. De zitting is niet bedoeld om standpunten te herhalen die de Afdeling al in de stukken heeft gelezen. Het accent van het onderzoek op de zitting ligt daarom op het beantwoorden door partijen van vragen van de Afdeling over de feiten en geschilpunten. Naar aanleiding van die vragen kunt u uw standpunt verduidelijken en toelichten.

Partijen die dat willen, kunnen aan het begin van de zitting een korte uiteenzetting geven van hoogstens vijf minuten, voordat de Afdeling met het stellen van vragen begint. Daarbij kan desgewenst op de kern van de zaak worden ingegaan of juist op een bepaald aspect in het bijzonder. Uitsluitend die korte uiteenzetting kan op de zitting in schriftelijke vorm aan de Afdeling worden overgelegd. Neemt u in dat geval voldoende afschriften mee, ook voor uw wederpartij(en).

In ieder geval krijgt u na de beantwoording van de vragen de gelegenheid om punten beknopt naar voren te brengen die naar uw oordeel nog onderbelicht zijn gebleven. Ook hierbij herhaalt u niet eerdere standpunten. De griffier houdt aantekening van het verhandelde ter zitting.

De Afdeling kan alsnog besluiten tot een afwijkend verloop van de zitting. Hiervan ontvangt u dan uiterlijk veertien dagen voor de zitting bericht.

Nadere stukken

In deze zaak kunt u nog nadere stukken indienen. Deze stukken moeten uiterlijk op 11 december 2017 door de Afdeling zijn ontvangen. Als stukken daarna bij de Afdeling binnenkomen, moet u er rekening mee houden dat deze buiten beschouwing blijven.

Getuigen en deskundigen

Het is mogelijk om op eigen kosten getuigen en deskundigen mee te brengen naar de zitting of hen bij aangetekende brief of deurwaardersexploot op te roepen om op de zitting te verschijnen. Hierover moet u de Afdeling en de andere partijen uiterlijk op 11 december 2017 schriftelijk informeren. U dient daarbij de namen en de woonplaatsen van de getuige(n) en/of deskundige(n) te vermelden. De Afdeling kan overigens afzien van het horen van getuigen en/of deskundigen indien zij van oordeel is dat dit redelijkerwijs niet kan bijdragen aan de beoordeling van de zaak.

Vertegenwoordiging

Indien u zich laat vertegenwoordigen, dient uw vertegenwoordiger een schriftelijke, door u ondertekende machtiging mee te nemen naar de zitting. Een machtiging is niet nodig indien uw vertegenwoordiger advocaat is.

Proceskosten

In de uitspraak kan een partij worden veroordeeld in de kosten die een andere partij in verband met de behandeling van deze zaak redelijkerwijs heeft moeten maken. Wilt u in aanmerking komen voor vergoeding van proceskosten, dan dient u het 'Formulier Proceskosten' te downloaden van de website van de Raad van State (www.raadvanstate.nl) en dit uit te printen en in te vullen. U vindt dit formulier op de website onder ‘Onze Werkwijze’ – ‘Bestuursrechtspraak’ bij elke Kamer onder het kopje ‘Proceskosten’. Het formulier staat ook in het blok onderaan de homepage van de website. Als u niet over een internetaansluiting of printer beschikt, kunt u het formulier en nadere informatie telefonisch opvragen bij de behandelend ambtenaar in deze zaak. Op de dag van de rechtszitting geeft u het ingevulde formulier vóór de zitting af bij de inschrijfbalie. Vergeet dit niet te doen! Zodra de zitting voorbij is, wordt het dossier gesloten en kunnen er geen stukken meer aan worden toegevoegd. Beoordeeld zal worden of uw kosten voor vergoeding in aanmerking komen. De beslissing hierover staat in de uitspraak.

Samenstelling Kamer

Vanaf een week voor de zitting kunt u op de website van de Raad van State de samenstelling van de behandelende kamer van de Afdeling zien.

Openbaarmaking

De beslissing in deze zaak zal binnen zes weken na de zitting openbaar worden gemaakt op een openbaarmakingszitting. Deze termijn kan worden verlengd met ten hoogste zes weken. Elke woensdag wordt een openbaarmakingszitting gehouden. Op de website van de Raad van State treft u een overzicht aan van nummers van zaken waarin de beslissing op de woensdag van die week openbaar wordt gemaakt. Deze lijst wordt elke maandag geactualiseerd. Op deze wijze kunt u eenvoudig nagaan of in die week een uitspraak in uw zaak is te verwachten. Het is niet noodzakelijk de openbaarmakingszitting op woensdag bij te wonen.

U kunt ook gebruikmaken van de e-mailservice op de website. Via deze service vult u uw e-mailadres en uw zaaknummer in. U krijgt dan te zijner tijd een e-mail van de Raad van State met de aankondiging van de datum van de uitspraak.

U kunt na de openbaarmaking direct de geanonimiseerde tekst van de uitspraak via de website van de Raad van State inzien. Meer informatie hierover vindt u op de website van de Raad van State. Partijen ontvangen zo spoedig mogelijk een afschrift van hun uitspraak.

Bereikbaarheid Raad van State

Informatie over de bereikbaarheid van het gebouw vindt u op de website van de Raad van State.

Naar boven