Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 64381 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 64381 | Verkeersbesluiten |
Burgemeester en wethouders van Delft,
artikel 15, lid 2 van de WVW 1994 ingevolge waarvan maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer geschieden krachtens een verkeersbesluit, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;
dit project onder meer het slopen van het spoorviaduct langs de Phoenixstraat, het bouwen van een 2.300 meter lange spoortunnel voor vier spoorlijnen welke vanaf het DSM/Gist terrein tot aan de Abtswoudseweg bij de Engelsestraat loopt, het bouwen van 1.500 woningen en 23.000 m2 kantoorruimte, het bouwen van een nieuwe station en stadskantoor, het aanleggen van een nieuwe parkeergarage onder de Spoorsingel en het aanleggen van een 600 meter lang stadspark boven de spoortunnel omhelst;
de definitieve inrichting naast nieuw groen, water, bestrating en straatmeubilair ook bestaat uit een combinatie van nieuw aangelegde wegen en paden, oude wegen en paden die gedurende de werkzaamheden aan de Spoorzone niet toegankelijk waren en nu wederom in gebruik genomen worden en bestaande wegen en paden die in het kader van het project (deels) zijn aangepast;
het desalniettemin vanuit het oogpunt van het waarborgen van de lokale verkeersveiligheid, doorstroming van het verkeer en bereikbaarheid wenselijk wordt geacht om dit op specifieke locaties te ondersteunen met verkeersmaatregelen in de vorm van bebording en markering teneinde gevaarlijke en derhalve onwenselijke verkeerssituaties te voorkomen;
Bestaande verkeersmaatregelen Wateringsevest die gehandhaafd worden
op dit weggedeelte van de Wateringsevest in het verleden de volgende verkeersmaatregelen zijn ingesteld die in de nieuwe situatie gehandhaafd worden dan wel teruggeplaatst worden:
een parkeerverbod ter plaatse van de uitvoegstrook van de Wateringsevest richting het Noordeinde, voor verkeer komende vanuit de richting van de Phoenixstraat, aangeduid middels bord model E1 van Bijlage 1 van het RVV 1990. Deze maatregel is destijds ingesteld middels verkeersbesluit met kenmerk 59806479 van 9 juli 1998.
de aanduiding van een parkeervak als laad- en losplaats ter hoogte van het pand Wateringsevest 26, welke op maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur van kracht is, aangeduid middels bord E7 van Bijlage 1 van het RVV 1990 en een onderbord met de tekst “ma t/m za 8-18 h”. Deze maatregel is destijds ingesteld middels verkeersbesluit met kenmerk S94000157 van 22 november 1994.
de aanduiding van een parkeervak als laad- en losplaats ter hoogte van de panden Wateringsevest 8 en 9, welke op maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur van kracht is, aangeduid middels bord E7 van Bijlage 1 van het RVV 1990 en een onderbord met de tekst “ma t/m za 8-18 h”. Deze maatregel is destijds ingesteld middels verkeersbesluit met kenmerk 13867 van 11 november 1983.
de aanduiding van een halteplaats voor touringbussen op de rechtsafstrook naar de Nieuwe Plantage, gelegen ter hoogte van het Laantje van Wilhelmina, waar touringbussen voor de duur van maximaal 10 minuten mogen stilstaan. Deze maatregel is destijds ingesteld middels verkeersbesluit met kenmerk 1209750 van 27 februari 2012.
Bestaande verkeersmaatregelen Wateringsevest die worden opgeheven
op dit weggedeelte van de Wateringsevest in het verleden de volgende verkeersmaatregelen zijn ingesteld die als gevolg van de nieuwe inrichting van de openbare ruimte komen te vervallen, dan wel reeds zijn vervallen:
de inrichting van een tijdelijk parkeerterrein voor touringbussen op het voormalige “Bacinol terrein” langs de Wateringsevest, inclusief voorrangsregeling en verplichte rijrichting rechtsaf voor touringbussen die het parkeerterrein verlaten, zoals destijds is ingesteld middels verkeersbesluit met kenmerk 951872 van 28 maart 2006.
het college van burgemeester en wethouders, overeenkomstig artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van het gewijzigde mandaatbesluit van 27 september 2011 is gemandateerd aan de gemeentedirecteur, waarbij ondermandaat is verleend aan het afdelingshoofd Ruimte & Economie Advies;
nemen, gelet op het voorgaande, de volgende
de fietsstroken aan weerzijden van de Wateringsevest, voor zover gelegen tussen Noordeinde en de Dirklangendwarsstraat, op te heffen door het verwijderen van de fietssymbolen van het wegdek en het bijbehorende (onderdeel) van het verkeersbesluit met kenmerk 02/011598 van 18 april 2002, betrekking hebbende op het instellen van deze fietsstroken, hierbij in te trekken;
de voetgangersoversteekplaats op de Wateringsevest, gelegen ter hoogte van huisnummer 8, op te heffen door het verwijderen van de zebramarkering en besluitpunt I, sub 1 van het verkeersbesluit met kenmerk 18169 van 4 augustus 1966, betrekking hebbende op het instellen van deze voetgangersoversteekplaats, hierbij in te trekken;
de voetgangersoversteekplaats op de Wateringsevest, gelegen direct ten zuiden van het kruispunt met de Kampveldweg, op te heffen door het verwijderen van de zebramarkering en besluitpunt II van het verkeersbesluit met kenmerk 17229 van 2 maart 1984, betrekking hebbende op het instellen van deze voetgangersoversteekplaats, hierbij in te trekken;
de aanduiding van het aan de oostzijde van de Wateringsevest, nabij en op de kruising met de Kampveldweg gelegen vrijliggende pad, als verplicht fietspad op te heffen door het verwijderen van de borden model G11 van Bijlage 1 van het RVV 1990 en onderdeel I van het verkeersbesluit met kenmerk 17229 van 2 maart 1984, betrekking hebbende op het instellen van dit fietspad, hierbij in te trekken;
de aanduiding van een wachtverbod voor de Wateringsevest, niet geldende voor de parkeerstroken langs de rijbaan, op te heffen door het verwijderen van de borden model E1 van Bijlage 1 van het RVV 1990 en onderdeel I, sub a van het verkeersbesluit met kenmerk 16187 van 14 maart 1960, betrekking hebbende op het instellen van dit wachtverbod, hierbij in te trekken;
de aanduiding van een tijdelijk parkeerterrein voor touringbussen op het voormalige “Bacinol terrein” langs de Wateringsevest, inclusief voorrangsregeling en verplichte rijrichting rechtsaf voor touringbussen die het terrein verlaten, op te heffen door het verwijderen van borden model E8d, B6 en D5r alsmede de haaientanden van het wegdek en het verkeersbesluit met kenmerk 951872 van 28 maart 2006 hierbij in te trekken;
de aanduiding van een geslotenverklaring voor alle voertuigen, rij- en trekdieren en vee op het gedeelte van de Wateringsevest gelegen tussen huisnummer 25 en het Noordeinde, voor verkeer in westelijke richting, op te heffen en het bijbehorende besluitpunt 10, sub b van het verkeersbesluit met kenmerk 11081 van 20 mei 1964 hierbij in te trekken.
Het college van burgemeester en wethouders van Delft,
Afdelingshoofd Ruimte & Economie Advies
Als u het met dit besluit niet eens bent, kunt u binnen 6 weken na dagtekening een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat dit besluit genomen heeft. Hoe u dat doet, kunt u lezen op www.delft.nl/bezwaarschrift.
Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, als er sprake is van spoedeisend belang, ook op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank ‘s-Gravenhage, sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH ’s-Gravenhage vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
N.B.: op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.
De belanghebbende die schade lijdt, of zal lijden, als gevolge van het onderhavige besluit of uitvoeringshandelingen die hieruit voortvloeien, kunnen, voor zover de schade redelijkerwijs niet of niet geheel te zijner laste behoort te blijven en voor zover de vergoeding niet, of niet voldoende anderszins is verzekerd, een verzoek om schadevergoeding doen. Ter zake is de “Regeling Nadeelcompensatie Verkeer en Waterstaat 1999” van toepassing. Meer informatie over het Schadeloket Spoorzone Delft is te vinden op www.spoorzonedelft.nl .
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-64381.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.