De gemeenteraad heeft op 26 september 2017 het bestemmingsplan Zuidbroek 1e fase, herziening deelgebied 2 gewijzigd vastgesteld. In dit bestemmingsplan is een deel van het plangebied anders ingericht. Daarnaast is een aparte verkeersontsluiting van deelgebied 2 op de Akkerwal opgenomen. De wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan zijn dat op de verbeelding de ontsluitingsweg naar de Akkerwal is verlengd tot aan de weg en voor de seniorenwoningen een maximum bebouwingspercentage van 65% is opgenomen.
Beeldkwaliteitsplan
Het beeldkwaliteitsplan Zuidbroek deelgebied 2 is ongewijzigd vastgesteld door de gemeenteraad. Het beeldkwaliteitsplan zal worden gebruikt als leidraad en toetsingskader voor bouwplannen en de inrichting van het openbaar gebied in het plangebied. Het beeldkwaliteitsplan vervangt het huidige beeldkwaliteitsplan Zuidbroek op onderdelen.
Inzage
Het bestemmingsplan staat vanaf 25 oktober 2017 op http://www.ruimtelijkeplannen.nl/?planidn=NL.IMRO.0189.BP2017000003-VA01. Daarnaast liggen het bestemmingsplan en het beeldkwaliteitsplan vanaf 25 oktober 2017 gedurende zes weken ter inzage bij het loket Bouwen en wonen in het gemeentehuis. Op de dag nadat deze periode is afgelopen, treedt het besluit in werking.
Beroepschrift indienen
Het kan zijn dat u het niet eens bent met het besluit van de gemeenteraad. Dit kunt u (als belanghebbende) aangeven bij de rechtbank: binnen zes weken nadat dit besluit bekendgemaakt is. Dit heet ‘beroep aantekenen’. U kunt alleen beroep aantekenen als u op een eerder moment een zienswijze heeft ingediend over het ontwerp-bestemmingsplan. Het kan ook als u (als belanghebbende) kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest om een zienswijze tegen het ontwerp in te dienen. Daarnaast kan iedereen beroep aantekenen tegen de wijzigingen van het bestemmingsplan ten opzichte van het ontwerp.
Wilt u een beroepschrift indienen? Stuur dan een brief naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 200019, 2500 EA Den Haag. Die brief is uw beroepschrift. In het beroepschrift moeten in ieder geval uw naam en adres staan, de dagtekening en een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht. In het beroepschrift schrijft u verder waarom u in beroep gaat (de gronden van het beroep). Tot slot moet u het beroepschrift ondertekenen en een kopie van het besluit meesturen.
Voorlopige voorziening
Als u een beroepschrift indient, kunt u tegelijkertijd ook aan de voorzitter van de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Ook als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.
Kosten
In beroep gaan en indienen van een voorlopige voorziening kost geld. Over de hoogte van deze kosten (ook wel griffierecht) kunt u contact opnemen met de Raad van State (tel. 070-4264251)