Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 42387 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 42387 | Verkeersbesluiten |
Burgemeester en wethouders van Delft,
artikel 15, lid 2 van de WVW 1994 ingevolge waarvan maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer geschieden krachtens een verkeersbesluit, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;
dit project onder meer het slopen van het spoorviaduct langs de Phoenixstraat, het bouwen van een 2.300 meter lange spoortunnel voor vier spoorlijnen welke vanaf het DSM/Gist terrein tot aan de Abtswoudseweg bij de Engelsestraat loopt, het bouwen van 1.500 woningen en 23.000 m2 kantoorruimte, het bouwen van een nieuwe station en stadskantoor, het aanleggen van een nieuwe parkeergarage onder de Spoorsingel en het aanleggen van een 600 meter lang stadspark boven de spoortunnel omhelst;
de definitieve inrichting naast nieuw groen, water, bestrating en straatmeubilair ook bestaat uit een combinatie van nieuw aangelegde wegen en paden, oude wegen en paden die gedurende de werkzaamheden aan de Spoorzone niet toegankelijk waren en nu wederom in gebruik genomen worden en bestaande wegen en paden die in het kader van het project (deels) zijn aangepast;
het desalniettemin vanuit het oogpunt van het waarborgen van de lokale verkeersveiligheid, doorstroming van het verkeer en bereikbaarheid wenselijk wordt geacht om dit op specifieke locaties te ondersteunen met verkeersmaatregelen in de vorm van bebording en markering teneinde gevaarlijke en derhalve onwenselijke verkeerssituaties te voorkomen;
Bestaande (brom)fietspaden Phoenixstraat die gehandhaafd worden
-op dit weggedeelte van de Wateringsevest in het verleden geen verkeersbesluiten zijn genomen over (brom)fietspaden en/of fietsstroken die in de nieuwe situatie gehandhaafd worden dan wel teruggeplaatst worden:
Bestaande (brom)fietspaden Phoenixstraat die worden opgeheven
Nieuwe fietspaden die op / langs de Phoenixstraat worden ingesteld
het in deze gaat om het realiseren van de volgende fietsvoorzieningen:
een in twee rijrichtingen te gebruiken pad dat aan de oostzijde van de Phoenixstraat tussen de Bagijnhof en de Binnenwatersloot ligt. Dit pad vormt een belangrijke noord-zuid verbinding en maakt onderdeel uit van het hoofdfietsnetwerk. Ter hoogte van het Bagijnhof sluit het pad aan op de als fietsstraat aangewezen parallelweg van de Wateringsevest/Phoenixstraat. Ter hoogte van de Binnenwatersloot eindigt het pad en dienen fietsers gemengd met overige verkeer gebruik te maken van de rijbaan van de Westvest, Binnenwatersloot. Gelet op het voorgaande wordt het betreffende pad langs de Phoenixstraat dan ook middels dit verkeerbesluit aangewezen als verplicht fietspad.
met betrekking tot het onder punt a) genoemde pad wordt opgemerkt dat de inrichting van dit pad zodanig is dat hier tussen Bagijnhof en de Phoenixgarage ook (vracht)autoverkeer kan komen dat een bestemming heeft bij een van de panden langs dit weggedeelte. Dit heeft te maken met het feit dat de voormalige oostelijke rijbaan van de Phoenixstraat, waarmee deze panden voorheen bereikbaar waren, in de nieuwe situatie niet terugkomt en is heringericht als fiets- en voetgangersgebied, waar het bovengenoemde fietspad onderdeel van uitmaakt. De betreffende panden moeten echter wel bereikbaar blijven voor bestemmingsverkeer. Derhalve wordt het bestemmingsverkeer toegestaan om als gast gebruik te maken van het bovengenoemde fietspad, voor zover gelegen tussen Bagijnhof en de Phoenixgarage. Dit wordt richting eenieder kenbaar gemaakt door onder de borden model G11 (=verplicht fietspad) onderborden te plaatsen waarop staat aangegeven dat verkeer met een bestemming bij Phoenixstraat 30 t/m 86A als gast is toegestaan op het fietspad;
het college van burgemeester en wethouders, overeenkomstig artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van het gewijzigde mandaatbesluit van 27 september 2011 is gemandateerd aan de gemeentedirecteur, waarbij ondermandaat is verleend aan het afdelingshoofd Ruimte Advies;
nemen, gelet op het voorgaande, de volgende
de aanduiding van het verbindingspad tussen de oost- en westzijde van de Phoenixstraat, gelegen ter hoogte van de Dirklangenstraat, als verplicht brom-/fietspad op te heffen door het verwijderen van de bebording en het intrekken van het (onderdeel van het) verkeersbesluit waarin destijds is besloten tot het instellen van deze maatregel;
verkeer met een bestemming bij Phoenixstraat huisnummers 30 t/m 86A toe te staan om als gast van het onder punt 4 genoemde fietspad gebruik te maken, voor zover gelegen tussen Bagijnhof en de Phoenixgarage, door het plaatsen van onderborden voorzien van de tekst “als gast toegestaan bestemmingsverkeer Phoenixstraat 30 t/m 86A” en pictogrammen van de voertuigcategorieën die zijn toegestaan;
Het college van burgemeester en wethouders van Delft,
Afdelingshoofd Ruimte & Economie Advies
Als u het met dit besluit niet eens bent, kunt u binnen 6 weken na dagtekening een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat dit besluit genomen heeft. Hoe u dat doet, kunt u lezen op www.delft.nl/bezwaarschrift.
Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, als er sprake is van spoedeisend belang, ook op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank ‘s-Gravenhage, sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH ’s-Gravenhage vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
N.B.: op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.
De belanghebbende die schade lijdt, of zal lijden, als gevolge van het onderhavige besluit of uitvoeringshandelingen die hieruit voortvloeien, kunnen, voor zover de schade redelijkerwijs niet of niet geheel te zijner laste behoort te blijven en voor zover de vergoeding niet, of niet voldoende anderszins is verzekerd, een verzoek om schadevergoeding doen. Ter zake is de “Regeling Nadeelcompensatie Verkeer en Waterstaat 1999” van toepassing. Meer informatie over het Schadeloket Spoorzone Delft is te vinden op www.spoorzonedelft.nl .
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-42387.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.