Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 34793 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Staatscourant 2017, 34793 | Verkeersbesluiten |
Burgemeester en wethouders van Delft,
artikel 15, lid 2 van de WVW 1994 ingevolge waarvan maatregelen op of aan de weg tot wijziging van de inrichting van de weg of tot het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer geschieden krachtens een verkeersbesluit, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken;
dit project onder meer het slopen van het spoorviaduct langs de Phoenixstraat, het bouwen van een 2.300 meter lange spoortunnel voor vier spoorlijnen welke vanaf het DSM/Gist terrein tot aan de Abtswoudseweg bij de Engelsestraat loopt, het bouwen van 1.500 woningen en 23.000 m2 kantoorruimte, het bouwen van een nieuwe station en stadskantoor, het aanleggen van een nieuwe parkeergarage onder de Spoorsingel en het aanleggen van een 600 meter lang stadspark boven de spoortunnel omhelst;
de definitieve inrichting naast nieuw groen, water, bestrating en straatmeubilair ook bestaat uit een combinatie van nieuw aangelegde wegen en paden, oude wegen en paden die gedurende de werkzaamheden aan de Spoorzone niet toegankelijk waren en nu wederom in gebruik genomen worden en bestaande wegen en paden die in het kader van het project (deels) zijn aangepast;
het desalniettemin vanuit het oogpunt van het waarborgen van de lokale verkeersveiligheid, doorstroming van het verkeer en bereikbaarheid wenselijk wordt geacht om dit op specifieke locaties te ondersteunen met verkeersmaatregelen in de vorm van bebording en markering teneinde gevaarlijke en derhalve onwenselijke verkeerssituaties te voorkomen;
Bestaande (brom)fietspaden Ireneboulevard die gehandhaafd worden
-op de Ireneboulevard geen fietspaden of brom-/fietspaden gehandhaafd worden uit het verleden, aangezien de Ireneboulevard een (in naam) nieuwe straat betreft;
Bestaande (brom)fietspaden Phoenixstraat die worden opgeheven
Nieuwe fietspaden die op / langs de Ireneboulevard worden ingesteld
het in deze gaat om het realiseren van de volgende (brom)fietsvoorzieningen:
een in twee rijrichtingen te gebruiken pad dat aan de noordzijde van de Ireneboulevard, tussen Nieuwe Gracht en Westvest ligt. Voor zover gelegen tussen Nieuwe Gracht en Engelsestraat wordt dit nieuwe pad aangewezen als verplicht fietspad. Het gedeelte gelegen tussen Engelsestraat en Westvest wordt aangewezen als verplicht brom-/fietspad. In verband hiermee wordt ter hoogte van de Engelsestraat bebording neergezet waarmee bromfietsers die naar het westen rijden, richting Nieuwe Gracht, worden geduid vanaf dat punt van de rijbaan van de Ireneboulevard gebruik te maken;
een in twee rijrichtingen te gebruiken pad dat aan de zuidzijde van de Ireneboulevard, tussen Nieuwe Gracht en Zuidwal ligt. Voor zover gelegen tussen Nieuwe Gracht en Engelsestraat wordt dit nieuwe pad aangewezen als verplicht fietspad. Het gedeelte gelegen tussen Engelsestraat en Zuidwal wordt aangewezen als verplicht brom-/fietspad. Enerzijds om bromfietsers met een bestemming bij het station de gelegenheid te kunnen bieden om via dit gedeelte van het vrijliggend pad en de als brom-/fietspad aangewezen Hooikade en Houttuinen naar het station te rijden. Anderzijds omdat de als brom-/fietspad aangewezen Hooikade op dit gedeelte van het pad aansluit en bromfietsers komende vanaf de Hooikade hiermee derhalve de mogelijkheid hebben om naar de Engelsestraat dan wel richting Zuidwal te rijden. Ter hoogte van het kruispunt Ireneboulevard – Zuidwal gaat het brom-/fietspad aan de zuidzijde van de Ireneboulevard over in het fietspad van de Zuidwal. Bromfietsers in oostelijke richting worden derhalve ter hoogte van dit kruispunt middels bebording naar de rijbaan van de Zuidwal gedirigeerd;
het college van burgemeester en wethouders, overeenkomstig artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van het gewijzigde mandaatbesluit van 27 september 2011 is gemandateerd aan de gemeentedirecteur, waarbij ondermandaat is verleend aan het afdelingshoofd Ruimte Advies;
nemen, gelet op het voorgaande, de volgende
door het verwijderen van de borden model G11 van Bijlage 1 van het RVV 1990:
de aanduiding van het aan de noordzijde van de Prinses Irenetunnel gelegen tweerichtingspad, tussen Van Bleiswijckstraat en de Van Leeuwenhoeksingel als verplicht fietspad op te heffen en het bijbehorende onderdeel III van het verkeersbesluit met kenmerk 36008 van 19 december 1980 hierbij in te trekken;
Het college van burgemeester en wethouders van Delft,
Afdelingshoofd Advies Ruimte & Economie
Als u het met dit besluit niet eens bent, kunt u binnen 6 weken na dagtekening een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat dit besluit genomen heeft. Hoe u dat doet, kunt u lezen op www.delft.nl/bezwaarschrift.
Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, als er sprake is van spoedeisend belang, ook op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank ‘s-Gravenhage, sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH ’s-Gravenhage vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
N.B.: op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.
De belanghebbende die schade lijdt, of zal lijden, als gevolge van het onderhavige besluit of uitvoeringshandelingen die hieruit voortvloeien, kunnen, voor zover de schade redelijkerwijs niet of niet geheel te zijner laste behoort te blijven en voor zover de vergoeding niet, of niet voldoende anderszins is verzekerd, een verzoek om schadevergoeding doen. Ter zake is de “Regeling Nadeelcompensatie Verkeer en Waterstaat 1999” van toepassing. Meer informatie over het Schadeloket Spoorzone Delft is te vinden op www.spoorzonedelft.nl .
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-34793.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.