Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Staatscourant 2017, 25367 | Verkeersbesluiten |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Staatscourant 2017, 25367 | Verkeersbesluiten |
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN,
dat op zondag 21 mei 2017 in Nijmegen de Marikenloop plaatsvindt;
dat dit een sportevenement betreft waarbij enkel vrouwelijke (hard)lopers een parcours afleggen waarvan, anders dan in voorgaande jaren, zowel de start als de finish in Park Brakkenstein is;
dat er naar verwachting ongeveer 14.000 vrouwelijke lopers deelnemen aan dit sportevenement waarvan het parcours via een aantal wegen binnen de gemeente Nijmegen voert;
dat er een parcours is uitgezet van 5, 7,5 en 10 kilometer deels in Nijmegen en deels in het bosgebied van Heumensoord (gemeente Heumen);
dat de route van het parcours, al naar gelang de afstand die wordt gelopen, voert via de d’Almarasweg, Driehuizerweg, Beukenlaan, Heumensoord, Bosweg, Witteweg, Scheidingsweg, Heyendaalseweg, Kwekerijweg en Park Brakkenstein
dat deze wegen als gevolg van de wedstrijd tijdelijk niet door het overige verkeer gebruikt kunnen worden;
dat het om de hardloopwedstrijd op een verkeersveilige wijze plaats te laten vinden, gewenst is om een aantal verkeersmaatregelen te treffen;
dat het hoofdzakelijk gaat om het tijdelijk afsluiten van een aantal wegen voor het verkeer en het omleiden van verkeer;
dat hiermee wordt beoogd de verkeersveiligheid rondom dit evenement en de doorstroming zoveel mogelijk te waarborgen;
dat er op een aantal punten begeleiding door verkeersregelaars plaatsvindt;
dat er rekening is gehouden met de bereikbaarheid van het gebied in geval van calamiteiten;
dat aanwonenden in de directe omgeving van het parcours en nabij gelegen bedrijven en instellingen door de organisatie van de wedstrijd over het hardloopevenement en de mogelijke hinder die zij kunnen ondervinden zijn geïnformeerd;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en weggebruikers en passagiers te beschermen;
dat gelet op het Mandaat-, Volmacht- en Machtigingsbesluit gemeente Nijmegen (nr. 2016/012), waarin voor wat betreft afdeling Mobiliteit onder volgnr. 47 voor tijdelijke en definitieve Verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 onder voorwaarden mandaat is verleend aan het afdelingshoofd (SB00) en aan het bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement (SB60);
dat gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en de artikelen 12 en 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;
Op zaterdag 20 mei 2017 vanaf 08.00 uur tot en met zondag 21 mei 2017 21.00 uur of zoveel korter of langer dan noodzakelijk voor dit hardloopevenement
door het plaatsen van borden model Cl van Bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en afzethekken een geslotenverklaring in te stellen (stadinwaarts) voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de:
een en ander volgens het bij dit besluit behorende Mobiliteitsplan Marikenloop (zondag 21 mei 2017)
Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,
E. Maessen, Bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement
Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).
Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.
Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-25367.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.