Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijksdienst voor Identiteitsgegevens | Staatscourant 2017, 24132 | Overig |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijksdienst voor Identiteitsgegevens | Staatscourant 2017, 24132 | Overig |
Datum: 10 augustus 2015
Kenmerk: 2015-0000410047
In het verzoek van 22 juli 2015, 2015-0000439058, heeft de Minister van Financiën ten behoeve van de Belastingdienst Caribisch Nederland verzocht om autorisatie voor de systematische verstrekking van gegevens uit de verstrekkingenvoorziening in verband met belasting- en douanetaken.
Gelet op de artikelen 20, derde lid, en 26, eerste lid, van de Wet basis-administraties persoonsgegevens BES wordt op dit verzoek als volgt besloten.
In dit besluit wordt verstaan onder:
de Minister van Financiën ten behoeve van de Belastingdienst Caribisch Nederland;
het bestuurscollege van het openbaar lichaam Bonaire, Sint Eustatius of Saba;
het openbaar lichaam Bonaire, Sint Eustatius of Saba;
de verstrekkingenvoorziening als bedoeld in artikel 3a van de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES;
de systeembeschrijving basisadministraties BES, als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Regeling basisadministraties persoonsgegevens BES;
een persoonslijst als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder e, van de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES;
een ingeschrevene als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder g, van de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES;
de tabel ten behoeve van de systematische verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 4 van de Regeling basisadministraties persoonsgegevens BES;
de verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 6, eerste lid, onderdeel b, onder 1e van de Regeling basisadministraties persoonsgegevens BES;
een gegeven dat overeenkomstig de systeembeschrijving als actueel gegeven in een basisadministratie is vermeld;
de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
1. Aan de Minister van Financiën wordt op zijn verzoek een gegeven verstrekt dat is vermeld op de persoonslijst van een ingeschrevene, indien het een gegeven betreft dat is opgenomen in de bijlage bij dit besluit.
2. De Minister van Financiën verzoekt slechts om een gegeven dat is opgenomen in de bijlage bij dit besluit indien het verzoek gericht is op het verkrijgen van gegevens over
a. de ingeschrevene bij wie een belasting als bedoeld in artikel 1.2 van de Belastingwet BES wordt geheven of ingevorderd;
b. de ingeschrevene bij wie een heffing op grond van een lokale regeling wordt geïnd of ingevorderd;
c. de ingeschrevene jegens wie de Minister van Financiën toezicht uitoefent op grond van fiscale regelgeving en regelgeving die de in-, uit- en doorvoer van goederen betreft, alsmede de binnenlandse vervaardiging, opslag en uitslag van accijnsgoederen.
3. Aan de Minister van Financiën worden geen gegevens verstrekt, indien een of meer van de gegevens waarvan de Minister van Financiën bij zijn verzoek gebruik heeft gemaakt, niet is opgenomen in de bijlage bij dit besluit.
1. Indien een verstrekking aan de Minister van Financiën op grond van dit besluit een gegeven betreft dat door het bestuurscollege op juistheid wordt of is onderzocht, bevat de verstrekking naast dit gegeven tevens de gegevens over dat onderzoek.
2. De verstrekking van gegevens aan de Minister van Financiën die op grond van dit besluit plaatsvindt, bevat geen gegeven waarbij “indicatie onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” is vermeld.
3. Indien aan de Minister van Financiën gegevens worden verstrekt van een persoonslijst waarvan de bijhouding is opgeschort, bevat de verstrekking tevens de actuele gegevens omtrent de reden en de datum van de opschorting.
1. De Minister van Financiën verstrekt aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onverwijld alle nieuw gebleken informatie die betrekking heeft op hetgeen geregeld is in dit besluit.
2. Deze informatie betreft in ieder geval wijzigingen in:
a. de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de Minister van Financiën;
b. de regelgeving ten aanzien van de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de Minister van Financiën;
c. de gegevens uit een basisadministratie die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de taak van de Minister van Financiën.
Het besluit van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 3 december 2014, 2014-0000611572, wordt ingetrokken.
's-Gravenhage, 10 augustus 2015
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, namens deze, G. Keijzer-Baldé Directeur Rijksdienst voor Identiteitsgegevens
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit daartegen per brief bezwaar maken bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Postbus 10451, 2501 HL Den Haag. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend, voorzien zijn van een datum alsmede de naam en het adres van de indiener en dient vergezeld te gaan van de gronden waarop het bezwaar berust en, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht.
Bijlage bij artikel 2 van dit besluit.
RUBRIEK |
OMSCHRIJVING |
---|---|
01 |
PERSOON |
01.01.10 |
A-nummer persoon |
01.01.20 |
ID-nummer persoon |
01.02.10 |
Voornamen persoon |
01.02.20 |
Adellijke titel/predicaat persoon |
01.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam persoon |
01.02.40 |
Geslachtsnaam persoon |
01.03.10 |
Geboortedatum persoon |
01.04.10 |
Geslachtsaanduiding |
01.61.10 |
Aanduiding naamgebruik |
01.81.10 |
Registereiland akte waaraan gegevens over persoon ontleend zijn |
01.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Persoon |
01.86.10 |
Datum van opneming |
51 |
PERSOON (HISTORISCH) |
51.01.20 |
ID-nummer persoon |
51.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Persoon |
51.86.10 |
Datum van opneming |
02 |
OUDER1 |
02.01.10 |
A-nummer ouder1 |
02.01.20 |
ID-nummer ouder1 |
02.02.10 |
Voornamen ouder1 |
02.02.20 |
Adellijke titel/predicaat ouder1 |
02.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam ouder1 |
02.02.40 |
Geslachtsnaam ouder1 |
02.03.10 |
Geboortedatum ouder1 |
02.62.10 |
Datum ingang familierechtelijke betrekking ouder1 |
02.81.10 |
Registereiland akte waaraan gegevens over ouder1 ontleend zijn |
02.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Ouder1 |
02.86.10 |
Datum van opneming |
03 |
OUDER2 |
03.01.10 |
A-nummer ouder2 |
03.01.20 |
ID-nummer ouder2 |
03.02.10 |
Voornamen ouder2 |
03.02.20 |
Adellijke titel/predicaat ouder2 |
03.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam ouder2 |
03.02.40 |
Geslachtsnaam ouder2 |
03.03.10 |
Geboortedatum ouder2 |
03.62.10 |
Datum ingang familierechtelijke betrekking ouder2 |
03.81.10 |
Registereiland akte waaraan gegevens over ouder2 ontleend zijn |
03.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Ouder2 |
03.86.10 |
Datum van opneming |
04 |
NATIONALITEIT |
04.05.10 |
Nationaliteit |
04.65.10 |
Aanduiding bijzonder Nederlanderschap |
04.85.10 |
Datum van ingang geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Nationaliteit |
04.86.10 |
Datum van opneming |
54 |
NATIONALITEIT (HISTORISCH) |
54.05.10 |
Nationaliteit |
54.65.10 |
Aanduiding bijzonder Nederlanderschap |
54.85.10 |
Datum van ingang geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Nationaliteit |
54.86.10 |
Datum van opneming |
05 |
HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP |
05.01.10 |
A-nummer echtgenoot/geregistreerd partner |
05.01.20 |
ID-nummer echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.10 |
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.20 |
Adellijke titel/predicaat echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.40 |
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.03.10 |
Geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner |
05.06.10 |
Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap |
05.07.10 |
Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
05.07.40 |
Reden ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
05.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Huwelijk/geregistreerd partnerschap |
05.86.10 |
Datum van opneming |
06 |
OVERLIJDEN |
06.08.10 |
Datum overlijden |
06.08.20 |
Plaats overlijden |
06.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Overlijden |
06.86.10 |
Datum van opneming |
07 |
INSCHRIJVING |
07.70.10 |
Indicatie geheim |
08 |
VERBLIJFPLAATS |
08.09.10 |
Eiland van inschrijving |
08.09.20 |
Datum inschrijving op het eiland |
08.10.10 |
Functie adres |
08.10.20 |
District |
08.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
08.11.10 |
Straatnaam |
08.11.20 |
Huisnummer |
08.11.30 |
Huisletter |
08.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
08.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
08.12.10 |
Locatiebeschrijving |
08.13.10 |
Land adres buitenland |
08.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
08.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
08.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
08.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
08.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
08.14.20 |
Datum vestiging op het eiland |
08.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfplaats |
08.86.10 |
Datum van opneming |
58 |
VERBLIJFPLAATS (HISTORISCH) |
58.09.10 |
Eiland van inschrijving |
58.10.10 |
Functie adres |
58.10.20 |
District |
58.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
58.11.10 |
Straatnaam |
58.11.20 |
Huisnummer |
58.11.30 |
Huisletter |
58.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
58.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
58.12.10 |
Locatiebeschrijving |
58.13.20 |
Datum vertrek van het eiland |
58.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfplaats |
58.86.10 |
Datum van opneming |
09 |
KIND |
09.01.10 |
A-nummer kind |
09.01.20 |
ID-nummer kind |
09.02.10 |
Voornamen kind |
09.02.20 |
Adellijke titel/predicaat kind |
09.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam kind |
09.02.40 |
Geslachtsnaam kind |
09.03.10 |
Geboortedatum kind |
09.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Kind |
09.86.10 |
Datum van opneming |
10 |
VERBLIJFSVERGUNNING |
10.39.10 |
Aanduiding verblijfsvergunning |
10.39.20 |
Datum einde verblijfsvergunning |
10.39.30 |
Ingangsdatum verblijfsvergunning |
10.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfsvergunning |
10.86.10 |
Datum van opneming met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfsvergunning |
60 |
VERBLIJFSVERGUNNING (HISTORISCH) |
60.39.10 |
Aanduiding verblijfsvergunning |
60.39.20 |
Datum einde verblijfsvergunning |
60.39.30 |
Ingangsdatum verblijfsvergunning |
60.85.10 |
Ingangsdatum geldigheid met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfsvergunning |
60.86.10 |
Datum van opneming met betrekking tot de elementen van de categorie Verblijfsvergunning |
De Wet basisadministraties persoonsgegevens BES vormt de juridische basis van een geautomatiseerd stelsel van bevolkingsadministraties op de eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba (Caribisch Nederland). Dit systeem staat bekend als Persoonsinformatievoorziening Nederlandse Antillen en Aruba (PIVA). Het PIVA-stelsel kent twee (gekoppelde) vormen van databestanden. Door de eilanden zijn basisadministraties ingericht waarin persoonsgegevens in de vorm van persoonslijsten zijn opgeslagen. Om de gegevensverstrekking uit de bevolkingsadministraties van Caribisch Nederland zo effectief en efficiënt mogelijk te laten verlopen, is een centraal bestand opgebouwd met een kopie van alle persoonslijsten die ook in de drie PIVA’s van Caribisch Nederland aanwezig zijn, de verstrekkingenvoorziening.
Nederlandse overheidsorganen die persoonsgegevens uit de bevolkings-administraties van Bonaire, Sint Eustatius en Saba nodig hebben voor de uitvoering van hun taak, kunnen deze gegevens verstrekt krijgen uit de verstrekkingenvoorziening. Daarnaast kunnen ook bepaalde in de regelgeving aangewezen niet-overheidsorganen met een bijzonder publiek of maatschappelijk belang gegevens verstrekt krijgen uit de verstrekkingenvoorziening.
Organisaties die systematisch gegevens verstrekt willen krijgen uit de PIVA-V dienen hiertoe een verzoek in bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het verzoek wordt gedaan in de vorm van een autorisatieaanvraagformulier. In dit formulier is aangegeven welke gegevens, over welke personen en voor welke taken, de verzoekende organisatie op systematische wijze verstrekt wenst te krijgen. Het verzoek wordt getoetst, waarbij wordt uitgegaan van de beoordelingscriteria zoals deze zijn neergelegd in de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES. Onder meer bepalend is in hoeverre het voor een goede taakvervulling noodzakelijk is dat deze gegevens op systematische wijze verstrekt worden en welke wijze van systematische gegevensverstrekking het meest in aanmerking komt, gezien de wijze waarop de verzoekende organisatie haar taak vervult. Hierbij wordt steeds de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de personen, wiens gegevens de organisatie verstrekt wenst te krijgen, in acht genomen.
Na toetsing van het autorisatieverzoek wordt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een autorisatiebesluit ten behoeve van de verzoekende organisatie genomen. In dit autorisatiebesluit wordt opgenomen welke gegevens, over welke personen en voor welke taken, aan de organisatie worden verstrekt.
Het autorisatiebesluit wordt zover mogelijk technisch vertaald in een zogenoemde autorisatietabelregel die in de verstrekkingenvoorziening wordt opgenomen. Aan de hand van de autorisatietabelregel wordt de geautoriseerde organisatie herkend en kan via het netwerk de gegevensverstrekking geautomatiseerd afgewikkeld worden.
De systematische gegevensverstrekking uit de PIVA-V kan op verschillende wijzen plaatsvinden. Op grond van dit besluit vindt de verstrekking op de volgende manieren plaats:
Een organisatie kan op verzoek een set gegevens van een persoonslijst verstrekt krijgen. In het autorisatiebesluit is opgenomen welke gegevens van welke personen mogen worden opgevraagd.
Indien een onderzoek is ingesteld of afgerond naar een gegeven of een verzameling van gegevens, wordt hiervan melding gedaan.
Op een persoonslijst kan bij historische gegevens de indicatie “onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” geplaatst worden. Deze gegevens zijn foutief en worden daarom in principe niet verstrekt.
Indien gegevens worden opgevraagd van een persoonslijst die is opgeschort, hetgeen ondermeer gebeurt indien een ingeschrevene is overleden of geëmigreerd, worden de reden en datum opschorting bijhouding van de persoonslijst meeverstrekt.
De geadresseerde van dit besluit is de Minister van Financiën ten behoeve van de Belastingdienst Caribisch Nederland (in deze toelichting genoemd: de Minister van Financiën).
De Minister van Financiën is een overheidsorgaan als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder j. van de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES.
De Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) is onderdeel van de Belastingdienst Nederland. BCN bestaat uit de Belastingdienst en de Douane Caribisch Nederland.
De Belastingdienst Caribisch Nederland voert namens de Minister van Financiën de volgende kerntaken uit:
• heffen en innen van belastingen;
• toezicht houden op het naleven van de fiscale wetten en regels;
• innen van lokale heffingen.
De Douane Caribisch Nederland oefent binnen Caribisch Nederland (Bonaire, Saba en Sint Eustatius) permanent toezicht uit op:
• de invoer, uitvoer en doorvoer van goederen;
• de binnenlandse vervaardiging, opslag en uitslag van accijnsgoederen.
Het toezicht van Douane Caribisch Nederland bij de in-, uit- en doorvoer van goederen bestaat uit twee onderdelen. Dit zijn:
• fiscale bepalingen;
Deze zijn met name gebaseerd op de Douane- en accijnswet BES en de Belastingwet BES.
• niet-fiscale bepalingen.
Op basis van deze wetgeving is de in- uit- en doorvoer van bepaalde goederen verboden of aan bijzondere voorschriften onderhevig. Deze wetgeving is van belang om de samenleving te beschermen tegen goederen die de veiligheid en gezondheid van mens, dier en flora kunnen bedreigen. Alle bepalingen op dit terrein hebben een bepaalde achtergrond. Deze achtergrond is het dienen van de Veiligheid, Gezondheid, Economie, en Milieu (kortweg VGEM) van Caribisch Nederland.
De Minister van Financiën heeft ten behoeve van de uitvoering van de bovengenoemde taken systematische gegevensverstrekking nodig uit de PIVA-V. De Minister van Financiën krijgt hiervoor gegevensverstrekking op verzoek uit de verstrekkingenvoorziening.
Er kunnen persoonsgegevens worden opgevraagd van ingeschrevenen ten opzichte van wie een of meer van de volgende taken worden uitgevoerd:
– de heffing en invordering van belastingen als bedoeld in artikel 1.2 van de Belastingwet BES;
– het innen en invorderen van heffingen op grond van lokale regelingen van een van de openbare lichamen;
– het uitoefenen van toezicht op de naleving van fiscale regelgeving;
– het uitoefenen van toezicht op de in-, uit- en doorvoer van goederen;
– het uitoefenen van toezicht op de binnenlandse vervaardiging, opslag en uitslag van accijnsgoederen.
Het gegeven Registereiland akte (01.81.10, 02.81.10 en 03.81.10) en het gegeven 08.09.10 Eiland van inschrijving zijn nodig voor identificatie van een persoon en voor het leggen van de relatie tussen ouders en kinderen.
De Minister van Financiën heeft gegevens over huwelijk en geregistreerd partnerschap nodig voor de belastingtaak en het vaststellen van de juiste wijze van aanschrijven. Aan de hand van de gegevens “datum sluiting”, “aanduiding naamgebruik”, “geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner” en “datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap” kan de juiste aanschrijving worden bepaald.
De Minister van Financiën heeft tevens de mogelijkheid het gegeven “07.70.10 Indicatie geheim” op te vragen. Met dit gegeven wordt aangeduid of een ingeschrevene het openbaar lichaam heeft verzocht om zijn of haar gegevens niet te verstrekken aan derden. Indien dit het geval is, kan de Minister van Financiën aanvullende maatregelen treffen om de privacy van de ingeschrevene te waarborgen.
Gegevens over het buitenlands adres zijn nodig om belastingplichtigen die wonen buiten de BES-eilanden te kunnen opsporen.
Historische verblijfplaatsgegevens zijn nodig voor de beoordeling van aangiftes (ingevulde adresgegevens) en om te kunnen beoordelen of een persoon belastingplichtig was en/of belastingplichtig is.
Het gegeven “Datum van opneming” is opgenomen in alle categorieën waaruit de Belastingdienst CN op verzoek gegevens verstrekt mag krijgen. Dit gegeven wordt gebruikt om gegevens met elkaar te kunnen vergelijken en de datum van een mutatie te kunnen bepalen.
Om een vergelijking te maken tussen de actuele situatie en de historische situatie van de ingeschrevene is voor de uitvoering de belasting- en douanetaken de verstrekking van de historische gegevens nationaliteit noodzakelijk.
Kindgegevens zijn nodig in verband met de kinderaftrek en de verificatie van de kindertoeslag.
Naast gegevensverstrekking op verzoek ontvangt de Minister van Financiën maandelijks een selectieverstrekking uit de verstrekkingenvoorziening. Op basis van dat bestand kan de Minister van Financiën zijn bestand actueel houden. Dit is geregeld in een separaat autorisatiebesluit.
Teneinde de autorisatie actueel te houden dient de Minister van Financiën tijdig inlichtingen te verschaffen over wijzigingen die zich voordoen in zijn taak, in de regelingen waarop die taak is gebaseerd of wijzigingen in de gegevens uit een basisadministratie die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van die taak.
Het is de uitdrukkelijke verantwoordelijkheid van de Minister van Financiën om deze informatie onverwijld kenbaar te maken aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eventuele gevolgen van onjuistheden in de autorisatie als gevolg van het niet of niet tijdig doorgeven van dergelijke wijzigingen komen voor de verantwoordelijkheid van de Minister van Financiën.
Met dit besluit wordt het autorisatiebesluit van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 3 december 2014, 2014-0000611572, ingetrokken. Op verzoek van de Minister van Financiën zijn de volgende gegevens toegevoegd aan de autorisatie: 06.81.10 (Registereiland akte), 58.85.10 (Ingangsdatum geldigheid categorie Verblijfplaats historisch), 54.05.10 (Nationaliteit), 54.65.10 (Aanduiding bijzonder Nederlanderschap), 54.85.10 (Ingangsdatum geldigheid categorie Nationaliteit historisch) en 54.86.10 (Datum van opneming). Als laatste is het gegeven 06.81.20 (Aktenummer) uit de autorisatie verwijderd.
Dit besluit wordt geplaatst op de internetpagina van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, www.rvig.nl
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-24132.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.