GemeenteLeudal - Verkeersbesluit TVB.2017/019 Tijdelijke verkeersmaatregelen i.v.m. werkzaamheden aan de spoorwegovergang Kelperweg in Kelpen-Oler

Logo Leudal

Verkeersbesluit TVB.2017/019

Burgemeester en wethouders van Leudal;

Overwegende dat:

door de heer R. Hoefakker, namens Strukton Rail Nederland B.V., er een verzoek is ingediend om de spoorwegovergang Kelperweg te Kelpen-Oler tijdelijk af te sluiten voor alle verkeer, inclusief voor voetgangers. Strukton Rail gaat namelijk noodzakelijk onderhoudswerkzaamheden aan de spoorwegovergang uitvoeren.

de werkzaamheden vinden plaats in de nacht van zondag 2 april 2017 op maandag 3 april 2017 vanaf 01:00 uur tot 05:15 uur.

op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 er een verkeersbesluit moet worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het BABW genoemde verkeerstekens, alsmede voor de onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Gelet op:

de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) en de Algemene wet bestuursrecht.

Uit het oogpunt van:

• het verzekeren van de veiligheid op de weg;

• het beschermen van de weggebruikers en passagiers;

• het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.

Is het gewenst om:

voor een gedeelte van de Kelperweg te Kelpen-Oler een tijdelijke verkeersmaatregel te treffen.

dat de duur van de maatregelen beperkt dient te worden tot de duur van de werkzaamheden aan de spoorwegovergang Kelperweg te Kelpen-Oler.

dat de bovengenoemde weg is gelegen buiten de bebouwde kom van de kern Kelpen-Oler en onder beheer staat van de gemeente Leudal.

Gehoord:

overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer is overleg gepleegd met de politie Limburg.

Besluiten:

Op grond van vorenstaande overwegingen besluiten burgemeester en wethouders om:

 

  • 1.

    de Kelperweg te Kelpen-Oler ter hoogte van de spoorwegovergang tijdelijk gesloten te verklaren voor alle verkeer inclusief voetgangers door plaatsing van bord C1 en bord C16 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

 

  • 2.

    te bepalen dat de onder “1” bedoelde tijdelijke verkeersmaatregel uitsluitend geldt vanaf maandag 03 april 2017 01:00 uur tot maandag 03 april 2017 05:15 uur of zoveel langer dan wel korter dan noodzakelijk is;

 

  • 3.

    De verkeersborden en/of dranghekken met verkeersborden voor de tijdelijke verkeersmaatregelen zullen door of namens de eenheid Dienstverlening, team Ruimte worden geplaatst, op de aangegeven locatie naast de weg of indien het een verkeersbord betreft van de weg afgedraaid. De gemeente zal de dranghekken met verkeersborden op de weg plaatsen en tevens de overige verkeersborden in werking laten treden door het verkeersbord zichtbaar voor de weggebruikers te maken.

 

  • 4.

    Er zullen 4 verkeersregelaars worden ingezet.

 

De locatie van de diverse tijdelijke verkeersmaatregelen en de verkeersregelaars is aangegeven op de bij dit besluit behorende en zodanig gewaarmerkte tekening.

  

Heythuysen, 22 maart 2017

  

Namens het college van burgemeester en wethouders van Leudal,

     

Ing. B.W.G. Majolée

Beleidsmedewerker Civiele techniek

    

Bijlagen:

  • 1.

    Tekening R17-2074-1-1 behorend bij dit verkeersbesluit

 

Bezwaar en voorlopige voorziening:

 

Tegen het besluit staat bezwaar open. Heeft u opmerkingen, vragen of wilt u meer weten over dit besluit, bel dan met mevrouw M. Smeets, 0475 – 85 90 00. Vindt u dat het besluit onjuist is, dien dan binnen zes weken een bezwaarschrift in en stuur dit naar burgemeester en wethouders van Leudal, postbus 3008, 6093 ZG Heythuysen. Weet u niet zeker of u deze bezwaarschriftenprocedure wilt volgen of wilt u met ons overleggen over de oplossing voor uw probleem? Neem dan contact met ons op via mevrouw M. Smeets, 0475 – 85 90 00. Let op: overleg zo nodig hoe u de bezwaartermijn van zes weken veilig kunt stellen.

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en tenminste het volgende te bevatten:

  • 1.

    de naam en het adres van de indiener(s);

  • 2.

    de dagtekening;

  • 3.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, en

  • 4.

    de gronden van het bezwaar (motivering)

 

Indien een bezwaarschrift is ingediend is het mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen. Een dergelijk verzoek dient te worden gericht aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, Postbus 950, 6040 AZ Roermond. Het verzoek dient te zijn ondertekend en tenminste het volgende te bevatten:

  • 1.

    de dagtekening van het bezwaar;

  • 2.

    vermelding van de datum van het besluit waartegen het bezwaarschrift zich richt;

  • 3.

    een opgave van de redenen waarom men zich met het besluit niet kan verenigen.

Bij het verzoek dient voorts een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. Zo mogelijk wordt tevens een afschrift van het besluit waarop het geschil betrekking heeft overgelegd.

Naar aanleiding van het verzoek kan de bevoegde voorzieningenrechter een voorlopige voorziening treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.

 

Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening wordt een bedrag aan griffierecht geheven. De griffier van de betrokken Rechtbank wijst de verzoeker na de indiening van diens verzoek op de verschuldigdheid van het griffierecht en bericht de verzoeker binnen welke termijn en op welke wijze het verschuldigd griffierecht moet worden voldaan.

 

Ingevolge het bepaalde in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht kunt u voordat het bestuursorgaan op uw bezwaar heeft beslist verzoeken om vergoeding van de in verband met het bezwaar gemaakte kosten.

 

Naar boven