Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijksdienst voor Identiteitsgegevens | Staatscourant 2016, 9588 | Overig |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijksdienst voor Identiteitsgegevens | Staatscourant 2016, 9588 | Overig |
Datum: 6 december 2013
Kenmerk: 2013-0000747348
In het verzoek van 28 augustus 2013, met kenmerk 0909201300349-2, heeft de Universiteit Maastricht verzocht om autorisatie voor de systematische verstrekking van gegevens uit een gemeentelijke basisadministratie door middel van de verstrekkingsvoorziening ten behoeve van het “IBD-ZL biobank project” en tot het verlenen van toestemming aan de Universiteit Maastricht tot het uitvoeren van de regels omtrent de verzending en de ontvangst van berichten in verband met deze systematische verstrekking.
Gelet op de artikelen 17, 109 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en de artikelen 66a en 67 van het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens wordt op dit verzoek als volgt besloten.
In dit besluit wordt verstaan onder:
de Universiteit Maastricht ten behoeve van het onderzoeksproject;
de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
de Regeling gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
de verstrekkingsvoorziening bedoeld in artikel 66a van het Besluit GBA;
de systeembeschrijving als bedoeld in artikel 11 van het Besluit GBA;
een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de Wet GBA;
een ingeschrevene als bedoeld in artikel 1 van de Wet GBA;
de tabel ten behoeve van de systematische verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 13, tweede lid, onderdeel a, van het Besluit GBA;
de verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 12, tweede lid, onderdeel a, onder 3°, van het Besluit GBA;
een gegeven dat overeenkomstig de systeembeschrijving als actueel gegeven in een basisadministratie is vermeld;
het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;
het “IBD-ZL biobank project”, zoals beschreven in bijlage I bij dit besluit;
de ingeschrevene die toestemming heeft gegeven voor deelname aan het onderzoeksproject;
epidemiologisch onderzoek ten behoeve van het onderzoeksproject naar de invloed van omgevingsfactoren op ontstekingsziekten van de darm.
1. Aan de Universiteit Maastricht wordt op diens verzoek een gegeven verstrekt dat is vermeld op de persoonslijst van een ingeschrevene, indien het een gegeven betreft dat is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
2. De Universiteit Maastricht verzoekt slechts om een gegeven dat is opgenomen in bijlage II, indien het verzoek gericht is op het verkrijgen van gegevens over deelnemers en de verstrekking van gegevens noodzakelijk is voor
a. het vaststellen van het actuele adres van de deelnemer,
b. het vaststellen of de deelnemer nog in leven is,
c. het vaststellen van de doodsoorzaak van de overleden deelnemer,
d. het corresponderen met de deelnemer, of
e. het doen van epidemiologisch onderzoek
ten behoeve van het onderzoeksproject.
3. Aan de Universiteit Maastricht worden geen gegevens verstrekt, indien een of meer van de gegevens waarvan de Universiteit Maastricht bij zijn verzoek gebruik heeft gemaakt, niet is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
1. Indien een verstrekking aan de Universiteit Maastricht op grond van dit besluit een gegeven betreft dat door het college van burgemeester en wethouders op juistheid wordt of is onderzocht, bevat de verstrekking naast dit gegeven tevens de gegevens over dat onderzoek.
2. De verstrekkingen aan de Universiteit Maastricht die plaatsvinden op grond van dit besluit bevatten geen gegevens waarbij “indicatie onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” is vermeld.
3. Indien aan de Universiteit Maastricht gegevens worden verstrekt van een persoonslijst waarvan de bijhouding is opgeschort, bevat de verstrekking tevens de gegevens omtrent de reden en de datum van de opschorting.
1. De Universiteit Maastricht verstrekt aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onverwijld alle nieuw gebleken informatie die betrekking heeft op hetgeen geregeld is in dit besluit.
2. Deze informatie betreft in ieder geval wijzigingen in:
a. de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de Universiteit Maastricht;
b. de regelgeving ten aanzien van de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de Universiteit Maastricht;
c. de gegevens uit een basisadministratie die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de taak van de Universiteit Maastricht.
Het besluit en de bijlagen bij het besluit worden ter inzage gelegd. Van de terinzagelegging wordt mededeling gedaan in de Staatscourant.
's-Gravenhage, 6 december 2013
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, namens deze, G.M. Keijzer-Baldé Directeur Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit daartegen per brief bezwaar maken bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Postbus 10451, 2501 HL Den Haag. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend, voorzien zijn van een datum alsmede de naam en het adres van de indiener en dient vergezeld te gaan van de gronden waarop het bezwaar berust en, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht.
Bijlage bij artikel 1 van dit besluit.
IBD (Inflammatory Bowel Disease) is de afkorting van een groep ontstekingsziekten van de darm. De ziekte van Crohn en colitis ulcerosa zijn de twee belangrijkste ziektebeelden. De precieze oorzaak van deze aandoeningen is niet bekend en tussen patiënten zijn er grote verschillen in ernst, uitgebreidheid, ziekteverloop en respons op een ingestelde behandeling.
De oorzaak en de behandeling van ziekten kan beter worden onderzocht als gebruik wordt gemaakt van grote verzamelingen medische gegevens en lichaamsmateriaal. Daarom werd in 1991 gestart met het IBD Zuid-Limburg cohort (IBD-ZL), een samenwerking van Universiteit Maastricht en de drie Zuid-Limburgse Ziekenhuizen. Het doel van dit project is om medische gegevens en lichaamsmateriaal te verzamelen van zoveel mogelijk IBD-patiënten die in Zuid-Limburg wonen. Deelnemers worden vanaf hun diagnose prospectief gevolgd, waarbij periodiek medische gegevens en lichaamsmateriaal wordt verzameld. De medische gegevens worden bewaard in een beveiligde databank. Het lichaamsmateriaal wordt bewaard in een beveiligde biobank. Om wetenschappelijk onderzoek te doen naar bepaalde ziekten is het noodzakelijk een controlegroep/referentiegroep te creëren om resultaten mee te kunnen vergelijken. IBD-ZL verzamelt derhalve soortgelijke gegevens van partners en ouders van IBD-patiënten.
Met de medische gegevens en het lichaamsmateriaal wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan. Door middel van wetenschappelijk onderzoek hoopt men beter inzicht te krijgen in de etiologie (welke factoren bijdragen aan het ontstaan van de ziekte) en de epidemiologie (hoe vaak komt de ziekte voor) van IBD. Daarnaast wordt onder andere onderzocht hoe in de toekomst het verloop van de ziekte voor een specifieke patiënt beter voorspeld kan worden en hoe patiënten gerichter behandeld kunnen worden.
Inmiddels nemen ongeveer 3000 patiënten deel aan IBD-ZL, alsmede 200 controlepersonen. Allen hebben een schriftelijke toestemmingsverklaring ondertekend, waarbij men verklaart het onderzoek volledig te begrijpen en waarbij men er mee instemt dat IBD-ZL periodiek medische en algemene gegevens achterhaalt ten behoeve van medisch wetenschappelijk onderzoek. Ook stemt men er mee in dat IBD-ZL deelnemers periodiek benadert voor bijvoorbeeld het invullen van vragenlijsten.
Sinds de start van IBD-ZL in 1991 zijn een aantal mensen onvindbaar geworden door verhuizing. Dit heeft gevolgen voor de kwaliteit van het onderzoek, aangezien deze personen niet meer benaderd kunnen worden voor vragenlijsten en derhalve essentiële informatie ontbreekt. Via de GBA worden huidige adresgegevens opgevraagd om deze gegevens weer compleet te krijgen. Tevens wordt gecontroleerd of de deelnemers nog in leven zijn, opdat overledenen of nabestaanden niet per abuis worden benaderd (overlijdensgegevens). Tenslotte worden historische adresgegevens opgevraagd voor specifiek epidemiologisch onderzoek naar de invloed van omgevingsfactoren op IBD.
De gegevens die verstrekt worden uit de GBA, worden direct door de projectcoördinator verwerkt in MACRO, een professioneel en beveiligd ‘webbased’ softwareprogramma voor datamanagement. Een belangrijk aspect van deze beveiliging is dat identiteits- en adresgegevens volledig zijn losgekoppeld van overige (medische) gegevens. De identiteits- en adresgegevens worden niet in MACRO ingevoerd, en zijn derhalve enkel bekend bij de projectcoördinator.
Met de verzamelde gegevens wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan. Wetenschappelijk onderzoek wordt uitgevoerd door universitaire onderzoekers. De onderzoekers maken enkel gebruik van de gegevens uit MACRO. Onderzoekers krijgen derhalve enkel toegang tot medische gegevens. Onderzoekers krijgen in geen geval gegevens verstrekt die herleidbaar zijn tot de patiënt.
De Universiteit Maastricht is gebonden aan de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen, de Wet bescherming persoonsgegevens en de EU-richtlijn “Good Clinical Practice”. De resultaten van onderzoeken kunnen worden gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften. Gegevens worden gepubliceerd in niet herleidbare vorm, waarbij de anonimiteit van de deelnemer te allen tijde gewaarborgd blijft.
Bijlage bij artikel 2 van dit besluit.
RUBRIEK |
OMSCHRIJVING |
---|---|
01 |
PERSOON |
01.01.10 |
A-nummer persoon |
01.02.10 |
Voornamen persoon |
01.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam persoon |
01.02.40 |
Geslachtsnaam persoon |
01.03.10 |
Geboortedatum persoon |
01.03.20 |
Geboorteplaats persoon |
01.03.30 |
Geboorteland persoon |
01.04.10 |
Geslachtsaanduiding |
01.61.10 |
Aanduiding naamgebruik |
05 |
HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP |
05.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.40 |
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.06.10 |
Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap |
05.07.10 |
Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
06 |
OVERLIJDEN |
06.08.10 |
Datum overlijden |
06.81.10 |
Registergemeente akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn |
06.81.20 |
Aktenummer van de akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn |
07 |
INSCHRIJVING |
07.70.10 |
Indicatie geheim |
08 |
VERBLIJFPLAATS |
08.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
08.11.10 |
Straatnaam |
08.11.20 |
Huisnummer |
08.11.30 |
Huisletter |
08.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
08.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
08.11.60 |
Postcode |
08.11.70 |
Woonplaatsnaam |
08.13.10 |
Land adres buitenland |
08.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
08.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
08.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
08.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
08.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
08.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
58 |
VERBLIJFPLAATS |
58.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
58.11.10 |
Straatnaam |
58.11.20 |
Huisnummer |
58.11.30 |
Huisletter |
58.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
58.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
58.11.60 |
Postcode |
58.11.70 |
Woonplaatsnaam |
58.13.10 |
Land adres buitenland |
58.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
58.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
58.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
58.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
58.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
58.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
De Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Wet GBA) vormt de juridische basis van een geautomatiseerd stelsel van bevolkingsadministraties (het GBA-stelsel). Het GBA-stelsel kent twee (gekoppelde) vormen van databestanden. Door de gemeenten zijn basisadministraties ingericht waarin persoonsgegevens in de vorm van persoonslijsten zijn opgeslagen. Daarnaast kent het GBA-stelsel een centraal bestand: de verstrekkingsvoorziening. De verstrekkingsvoorziening bevat een kopie van de persoonslijsten van alle gemeentelijke basisadministraties. De verstrekkingsvoorziening is een technische faciliteit, bedoeld om de gegevensverstrekking aan organisaties die gerechtigd zijn om op systematische wijze1 GBA-gegevens verstrekt te krijgen, te versnellen en te vergemakkelijken. De systematische gegevensverstrekkingen vinden plaats met behulp van de verstrekkingsvoorziening. De systematische verstrekking van gegevens geschiedt in beginsel over een datacommunicatienetwerk (het GBA-netwerk). In deze toelichting zal de systematische gegevensverstrekking met behulp van de verstrekkingsvoorziening worden aangeduid als: de systematische gegevensverstrekking uit de GBA.
Allereerst komen bestuursorganen als bedoeld in artikel 1:1 van de Algemene wet bestuursrecht in aanmerking voor systematische gegevensverstrekking uit de GBA. Daarnaast kunnen ook organisaties met een bijzonder maatschappelijk of publiek belang, indien zij op grond van artikel 99 van de Wet GBA zijn aangewezen, hiervoor in aanmerking komen. Ten derde komen instellingen die zich bezighouden met wetenschappelijk, historisch of statistisch onderzoek in aanmerking voor de systematische gegevensverstrekking uit de GBA als zij voldoen aan de criteria die zijn opgenomen in artikel 67 van het Besluit GBA.
Organisaties die systematisch gegevens verstrekt willen krijgen uit de GBA dienen hiertoe een verzoek in bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het verzoek wordt gedaan in de vorm van een autorisatieaanvraagformulier. In dit formulier is aangegeven welke gegevens, over welke personen en voor welke taken, de verzoekende organisatie op systematische wijze verstrekt wenst te krijgen. Het verzoek wordt getoetst, waarbij wordt uitgegaan van de beoordelingscriteria zoals deze zijn neergelegd in de Wet GBA en het Besluit GBA. Onder meer bepalend is in hoeverre het voor een goede taakvervulling noodzakelijk is dat deze gegevens op systematische wijze verstrekt worden en welke wijze van systematische gegevensverstrekking het meest in aanmerking komt, gezien de wijze waarop de verzoekende organisatie haar taak vervult. Hierbij wordt steeds de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de personen, van wie gegevens de organisatie verstrekt wenst te krijgen, in acht genomen.
Organisaties dienen tevens in het bezit te zijn van een goedgekeurd geautomatiseerd systeem alvorens toestemming kan worden verleend tot aansluiting op het GBA-netwerk waarover de systematische gegevensverstrekking aan de organisatie plaats kan vinden.
Na toetsing van het autorisatieverzoek en goedkeuring van het geautomatiseerde systeem van de afnemer, wordt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een autorisatiebesluit ten behoeve van de verzoekende organisatie genomen. In dit autorisatiebesluit wordt opgenomen welke gegevens, over welke personen en voor welke taken, aan de organisatie worden verstrekt. In het autorisatiebesluit wordt tevens de toestemming tot aansluiting op het GBA-netwerk opgenomen.
Het autorisatiebesluit wordt zover mogelijk technisch vertaald in een zogenoemde autorisatietabelregel die in de verstrekkingsvoorziening wordt opgenomen. Aan de hand van de autorisatietabelregel wordt de geautoriseerde organisatie herkend en kan via het netwerk de gegevensverstrekking geautomatiseerd afgewikkeld worden.
De systematische gegevensverstrekking uit de GBA kan op verschillende wijzen plaatsvinden. Op grond van dit besluit vindt de verstrekking op de volgende manieren plaats:
Een organisatie kan op verzoek een set gegevens van een persoonslijst verstrekt krijgen. In het autorisatiebesluit is opgenomen welke gegevens van welke personen mogen worden opgevraagd.
Door technische problemen kan het voorkomen dat het berichtenverkeer over het GBA-netwerk in een bepaalde periode niet of niet juist heeft plaatsgevonden. Om dit te herstellen wordt een zogenaamd “herstelbericht” verstuurd.
Indien een onderzoek is ingesteld of afgerond naar een gegeven of een verzameling van gegevens, wordt hiervan bij het verstrekte gegeven melding gedaan. Op een persoonslijst kan bij historische gegevens de indicatie “onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” geplaatst worden. Deze gegevens zijn foutief en worden daarom in principe niet verstrekt.
Indien gegevens worden opgevraagd van een persoonslijst die is opgeschort, hetgeen ondermeer gebeurt indien een ingeschrevene is overleden of geëmigreerd, worden de reden en datum opschorting bijhouding van de persoonslijst meeverstrekt.
Dit besluit is een autorisatiebesluit dat is genomen ten behoeve van de Universiteit Maastricht.
Onderzoeksinstelling
De Universiteit Maastricht is een instelling als bedoeld in artikel 1.2 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek. Om als onderzoeksinstelling voor systematische gegevensverstrekking uit de GBA in aanmerking te komen, moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:
– het onderzoek moet een algemeen belang dienen,
– de systematische verstrekking van gegevens uit de gemeentelijke basisadministraties moet noodzakelijk zijn voor het betreffende onderzoek,
– de verzoeker dient aan te tonen dat de nodige voorzieningen zijn getroffen ten einde te verzekeren dat verdere verwerking van de verstrekte gegevens uitsluitend geschiedt ten behoeve van het onderzoek en dat ook overigens is voorzien in zodanige waarborgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad,
– de gegevens worden slechts in geanonimiseerde vorm aan derden beschikbaar gesteld, tenzij de ingeschrevene uitdrukkelijk met de voorgenomen openbaarmaking van de hem betreffende gegevens heeft ingestemd, en
– het College bescherming persoonsgegevens is over het verzoek om systematische gegevensverstrekking uit de gemeentelijke basisadministraties gehoord.
De Universiteit Maastricht voldoet aan deze voorwaarden.
De ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa zijn chronische ontstekingsziekten van de darm. Samen behoren ze tot de inflammatoire darmziekten (IBD). Het Maastricht Universitair Medisch Centrum van de Universiteit Maastricht, het Atrium Medisch Centrum en Orbis Medisch Centrum zijn in 1991 gestart met het verzamelen van medische gegevens van Zuid-Limburgse IBD-patiënten. Dit project is bekend onder de naam “IBD-ZL biobank project”. Het doel van het IBD-ZL biobank project is het verzamelen van medische gegevens en lichaamsmateriaal van IBD-patiënten die in Zuid-Limburg wonen, en, indien mogelijk, hun ouders en partner. Met behulp van deze verzameling hopen onderzoekers beter inzicht te krijgen in welke (erfelijke) factoren bijdragen aan het ontstaan van de ziekte en hoe IBD kan worden voorkomen. Daarnaast wordt onderzocht hoe in de toekomst het ziekteverloop beter kan worden voorspeld, alsmede hoe een patiënt meer gericht kan worden behandeld. Het IBD-ZL biobank project is derhalve niet gericht op één specifiek wetenschappelijk onderzoek. De verzameling van medische gegevens en lichaamsmateriaal wordt beschikbaar gesteld voor wetenschappelijk onderzoek naar IBD, zodat onderzoekers er nu en in de toekomst onderzoek mee kunnen doen. Het IBD-ZL biobank project is nader toegelicht in bijlage I bij dit besluit. De verwerking van persoonsgegevens ten behoeve van het IBD-ZL biobank project is gemeld bij het College bescherming persoonsgegevens onder meldingsnummer 1499953.
De Universiteit Maastricht krijgt ten behoeve van de uitvoering van de hiervoor beschreven taken systematisch gegevens verstrekt uit de GBA. De Universiteit Maastricht krijgt hiervoor op verzoek de gegevens verstrekt uit de GBA die zijn opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
De Universiteit Maastricht krijgt gegevens uit categorie 01 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt om de deelnemer te kunnen identificeren. Het A-nummer dient om verstrekkingen uit de GBA tot de juiste persoon te kunnen herleiden. Gegevens uit categorie 01 dienen daarnaast om de ingeschrevene op de juiste wijze aan te kunnen schrijven.
De Universiteit Maastricht heeft gegevens over huwelijk en geregistreerd partnerschap uit categorie 05 van de persoonslijst van de ingeschrevene nodig voor het vaststellen van de juiste wijze van aanschrijven van de deelnemer. Aan de hand van de gegevens “datum sluiting”, “aanduiding naamgebruik”, “geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner” en “datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap” kan de juiste aanschrijving worden bepaald.
De Universiteit Maastricht krijgt het gegeven “Datum overlijden” uit categorie 06 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt om vast te kunnen stellen of de deelnemer nog in leven is. Deelnemers die zijn overleden worden uitgesloten van verdere deelname aan het project. Tevens wordt voorkomen dat nabestaanden abusievelijk worden aangeschreven. Indien de deelnemer is overleden kan de Universiteit Maastricht aan de hand van de gegevens “Registergemeente akte” en “Aktenummers” kan de doodsoorzaak opvragen. De doodsoorzaak is van belang om vast te stellen of het overlijden verband houdt met de ontstekingsziekte van de darm.
De Universiteit Maastricht krijgt het gegeven “Indicatie geheim” uit categorie 07 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Met dit gegeven wordt aangeduid of een ingeschrevene de gemeente heeft verzocht om zijn of haar gegevens niet te verstrekken aan derden, dan wel aan kerken. Indien dit het geval is, kan de Universiteit Maastricht aanvullende maatregelen treffen om de privacy van de ingeschrevene te waarborgen.
Gegevens uit categorie 08 van de persoonslijst van de ingeschrevene worden verstrekt ten behoeve van de correspondentie met de deelnemer. De Universiteit Maastricht krijgt van de deelnemer die naar het buitenland verhuist ook het adres in het buitenland verstrekt. Een verhuizing naar het buitenland is een reden om deelnemers uit te sluiten van verdere deelname. Het adres in het buitenland dient tevens voor de correspondentie met de voormalige deelnemer over de uitsluiting van deelname.
De Universiteit Maastricht krijgt uit categorie 58 van de persoonslijst van de ingeschrevene gegevens verstrekt met betrekking tot voormalige adressen van de deelnemer. De Universiteit Maastricht krijgt deze historische adresgegevens verstrekt om onderzoek te kunnen doen naar de invloed van de leefomgeving van de deelnemer op de ontwikkeling van ontstekingsziekten van de darm. De Universiteit Maastricht krijgt om deze reden ook het historische adres in het buitenland verstrekt.
Teneinde de autorisatie actueel te houden dient de Universiteit Maastricht tijdig inlichtingen te verschaffen over wijzigingen die zich voordoen in zijn taak, in de regelingen waarop die taak is gebaseerd of wijzigingen in de gegevens uit een basisadministratie die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van die taak. Het is de uitdrukkelijke verantwoordelijkheid van de Universiteit Maastricht om deze informatie onverwijld kenbaar te maken aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eventuele gevolgen van onjuistheden in de autorisatie als gevolg van het niet of niet tijdig doorgeven van dergelijke wijzigingen komen voor de verantwoordelijkheid van de Universiteit Maastricht.
Zie voor ‘systematische wijze van gegevensverstrekking’ artikel 12, tweede lid, van het Besluit GBA.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-9588.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.