Autorisatiebesluit Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, Rijksdienst voor Identiteitsgegevens

Datum: 17 december 2015

Kenmerk: 2015-0000641224

In het verzoek van 2 oktober 2015, 2015-0000624771, heeft de Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis verzocht om autorisatie voor de systematische verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen in verband met het uitvoeren van de Nightingale studie.

Gelet op de artikelen 3.1 en 3.13 van de Wet basisregistratie personen en artikel 44 van het Besluit basisregistratie personen wordt op dit verzoek als volgt besloten.

Paragraaf 1. Begripsbepalingen

Artikel 1

In dit besluit wordt verstaan onder:

a. het onderzoeksbureau:

Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis;

b. het onderzoek:

de Nightingale studie, beschreven in bijlage I bij dit besluit;

c. de Wet BRP:

de Wet basisregistratie personen;

d. het Besluit BRP:

het Besluit basisregistratie personen;

e. de basisregistratie personen:

de basisregistratie personen, bedoeld in artikel 1.2 van de Wet BRP;

f. de systematische verstrekking:

de systematische verstrekking, bedoeld in artikel 1.1, onder g, van de Wet BRP;

g. de persoonslijst:

de persoonslijst, bedoeld in artikel 1.1, onder c, van de Wet BRP;

h. de ingeschrevene:

de ingeschrevene, bedoeld in artikel 1.1, onder e, van de Wet BRP;

i. de verstrekking van gegevens op verzoek:

de verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 37, eerste lid, onder c, van het Besluit BRP, waarbij het aantal personen waarover informatie wordt verstrekt per verzoek ten hoogste tien bedraagt;

j. deelnemer:

de ingeschrevene die deelneemt aan de Nightingale studie.

Paragraaf 2. De verstrekking van gegevens op verzoek aan het onderzoeksbureau

Artikel 2

  • 1. Aan het onderzoeksbureau wordt op zijn verzoek een gegeven verstrekt dat is vermeld op de persoonslijst van een ingeschrevene, te weten de deelnemer aan het onderzoek zoals omschreven in bijlage I, indien het een gegeven betreft dat is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.

  • 2. Het onderzoeksbureau verzoekt slechts om een gegeven dat is opgenomen in bijlage II, indien de verstrekking van gegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van het onderzoek en het verzoek gericht is op het verkrijgen van gegevens over de ingeschrevene waarop het onderzoek betrekking heeft.

  • 3. Aan het onderzoeksbureau worden geen gegevens verstrekt, indien een of meer van de gegevens waarvan het onderzoeksbureau bij zijn verzoek gebruik heeft gemaakt, niet is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.

Paragraaf 3. Overige verstrekkingen aan het onderzoeksbureau

Artikel 3

  • 1. Indien een verstrekking aan het onderzoeksbureau op grond van dit besluit een gegeven betreft dat op juistheid wordt of is onderzocht, bevat de verstrekking naast dit gegeven tevens de gegevens over dat onderzoek.

  • 2. De verstrekking van gegevens aan het onderzoeksbureau die op grond van dit besluit plaatsvindt, bevat geen gegeven waarbij “indicatie onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” is vermeld.

  • 3. Indien aan het onderzoeksbureau gegevens worden verstrekt van een persoonslijst waarvan de bijhouding is opgeschort, bevat de verstrekking tevens de gegevens omtrent de reden en de datum van de opschorting, alsmede, voor zover deze gegevens zijn opgenomen op de persoonslijst, gegevens over de verificatie en de aanlevering van de verstrekte gegevens.

Paragraaf 4. Slotbepalingen

Artikel 4

  • 1. Het onderzoeksbureau verstrekt aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onverwijld alle nieuw gebleken informatie die betrekking heeft op hetgeen geregeld is in dit besluit.

  • 2. Deze informatie betreft in ieder geval wijzigingen in:

    • a. de taak of de wijze van uitvoering van de taak van het onderzoeksbureau;

    • b. de regelgeving ten aanzien van de taak of de wijze van uitvoering van de taak van het onderzoeksbureau;

    • c. de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de taak van het onderzoeksbureau.

Artikel 5

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.

Het besluit en de bijlagen bij het besluit worden gepubliceerd in de Staatscourant.

’s-Gravenhage, 17 december 2015

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, namens deze, G.M. Keijzer-Baldé Directeur Rijksdienst voor Identiteitsgegevens

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit daartegen per brief bezwaar maken bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Postbus 10451, 2501 HL Den Haag. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend, voorzien zijn van een datum alsmede de naam en het adres van de indiener en dient vergezeld te gaan van de gronden waarop het bezwaar berust en, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht.

BIJLAGE I

Bijlage bij artikel 1 van dit besluit.

ONDERZOEKSPROJECT:

Omschrijving van het onderzoek:

De Nightingale studie is een nationaal prospectief cohort onderzoek onder 60.000 vrouwelijke verpleegkundigen. Het primaire doel is het onderzoeken van het verband tussen nachtwerk en borstkanker.

De Nightingale studie wordt uitgevoerd door het Nederlands Kanker Instituut – Antoni van Leeuwenhoek (NKI-AVL) en het Institute of Risk Assessment Sciences van de Universiteit Utrecht. De centrale organisatie en aansturing gebeurt vanuit het NKI-AVL. In oktober 2011 zijn alle BIG-geregistreerde vrouwelijke verpleegkundigen tussen de 18 en 65 jaar uitgenodigd om mee te doen aan de Nightingale studie. Meedoen betekende het invullen van een internetvragenlijst en het invullen en ondertekenen van een deelnemersverklaring (waarin toestemming werd gegeven voor: koppelingen met de GBA, ziekteregistraties en een hernieuwde benadering voor een vervolgonderzoek). Wanneer er ook teennagels zijn ingestuurd werd middels de verklaring ook toestemming verleend voor DNA onderzoek. In totaal doen 59 974 vrouwen aan de studie mee. Degenen die niet reageerden zijn geen deelnemer aan het onderzoek en worden op geen enkele manier bij de studie betrokken.

In het Nightingale vervolgonderzoek, waar dit besluit op van toepassing is, zullen de vrouwen opnieuw worden benaderd om de informatie over nachtwerk en andere belangrijke blootstellingen bij te werken. Daarnaast vinden er koppelingen met de ziekteregistraties plaats, worden op de gegevens statistische analyses verricht en worden over de resultaten wetenschappelijke artikelen gepubliceerd.

Na goedkeuring door de Nightingale Stuurgroep is het mogelijk dat externe onderzoekers analyses uitvoeren op de beschikbare (geanonimiseerde) data.

Doel

Het doel is het onderzoeken of het werken in ploegendiensten de kans op borstkanker vergroot, welke aspecten daarvoor verantwoordelijk zijn, en of het effect omkeerbaar is. Ook zal worden onderzocht of het verband voor bepaalde typen borstkanker verschillend is. Daarnaast zal worden onderzocht of chronotype of polymorfismen in genen, betrokken bij het dag-nacht ritme, het verband tussen nachtwerk en borstkanker geheel of gedeeltelijk zouden kunnen verklaren. Secundaire doelstellingen omvatten het onderzoeken van andere blootstellingen op het werk en privé en de kans op chronische ziekten zoals hart- en vaatziekten.

Onderzoeksgroep

BIG-geregistreerde vrouwelijke verpleegkundigen tussen de 18 en 65 jaar die hebben deelgenomen aan de Nightingale studie in oktober 2011.

Aantal personen waarover gegevens worden opgevraagd uit de basisregistratie personen

De groep van personen waarvoor gegevens wordt gevraagd, bestaat uit 59 947 vrouwelijke verpleegkundigen.

Gegevensbescherming

Gegevens worden met uiterste zorg behandeld om de privacy van de deelnemers te waarborgen. De Nightingale studie is goedgekeurd door de Medisch Ethische Toetsing Commissie van het NKI-AVL en in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Gedragscode Gezondheidsonderzoek van de Stichting Federatie van Medisch Wetenschappelijke Verenigingen.

Datamanagement

Alle onderzoeksgegevens van deelnemers worden onder een studienummer, zonder identiteitsgegevens, bewaard en vertrouwelijk behandeld. De data flow van onderzoeksgegevens en identificerende gegevens is gescheiden. De resultaten van het onderzoek worden zodanig gerapporteerd dat deze niet tot individuele personen herleidbaar zijn. De onderzoeksgegevens zullen alleen worden gebruikt voor het wetenschappelijke doel van de Nightingale studie en worden niet aan derden verstrekt.

Daarnaast is er sprake van een vastgesteld beveiligingsbeleid. Zo tekent iedere medewerker van NKI-AVL een geheimhoudingsverklaring, zijn er fysieke maatregelen voor toegangsbeveiliging getroffen, inclusief organisatorische controle, en er is een inbraakalarm. Ook is er een logische toegangscontrole met een pasje en er is controle op toegekende bevoegdheden.

BIJLAGE II

Bijlage bij artikel 2 van dit besluit.

RUBRIEK

OMSCHRIJVING

   

01

PERSOON

   

01.01.10

A-nummer persoon

01.02.10

Voornamen persoon

01.02.20

Adellijke titel/predikaat persoon

01.02.30

Voorvoegsel geslachtsnaam persoon

01.02.40

Geslachtsnaam persoon

01.03.10

Geboortedatum persoon

01.03.20

Geboorteplaats persoon

01.04.10

Geslachtsaanduiding

01.61.10

Aanduiding naamgebruik

   

05

HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP

   

05.02.30

Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner

05.02.40

Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner

05.06.10

Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap

05.07.10

Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap

   

06

OVERLIJDEN

   

06.08.10

Datum overlijden

06.08.20

Plaats overlijden

06.08.30

Land overlijden

06.81.10

Registergemeente akte

06.81.20

Aktenummer

   

07

INSCHRIJVING

   

07.70.10

Indicatie geheim

   

08

VERBLIJFPLAATS

   

08.09.10

Gemeente van inschrijving

08.10.30

Datum aanvang adreshuishouding

08.11.10

Straatnaam

08.11.20

Huisnummer

08.11.30

Huisletter

08.11.40

Huisnummertoevoeging

08.11.50

Aanduiding bij huisnummer

08.11.60

Postcode

08.11.70

Woonplaatsnaam

08.12.10

Locatiebeschrijving

08.13.10

Land adres buitenland

08.13.20

Datum aanvang adres buitenland

08.14.20

Datum vestiging in Nederland

   

58

VERBLIJFPLAATS

   

58.09.10

Gemeente van inschrijving

58.10.30

Datum aanvang adreshouding

58.11.10

Straatnaam

58.11.20

Huisnummer

58.11.30

Huisletter

58.11.40

Huisnummertoevoeging

58.11.50

Aanduiding bij huisnummer

58.11.60

Postcode

58.11.70

Woonplaatsnaam

58.12.10

Locatiebeschrijving

58.13.10

Land adres buitenland

58.13.20

Datum aanvang adres buitenland

58.14.20

Datum vestiging in Nederland

TOELICHTING

1. Algemeen

Inleiding

De Wet basisregistratie personen (Wet BRP) vormt de juridische basis voor de basisregistratie personen. In de basisregistratie personen zijn persoonsgegevens opgeslagen in de vorm van persoonslijsten.

De basisregistratie personen bevat gegevens over personen die zijn ingeschreven bij een van de gemeenten in Nederland. De gemeenten houden deze gegevens bij.

Verder zijn in de basisregistratie personen gegevens opgenomen van personen die buiten Nederland woonachtig zijn, zogenoemde niet-ingezetenen. Gegevens van niet-ingezetenen worden bijgehouden door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Over niet-ingezetenen wordt een beperkter aantal gegevens bijgehouden dan over ingezetenen. De gegevens in de RNI zijn niet aangemerkt als authentieke gegevens. Gegevens over niet-ingezetenen kunnen namelijk minder gemakkelijk actueel gehouden worden dan gegevens over ingezetenen.

De Wet BRP biedt de grondslag voor systematische gegevensverstrekking over ingezetenen en niet-ingezetenen aan overheidsorganen en daartoe aangewezen andere organisaties. Bij de systematische verstrekking worden vanuit een centraal bestand op geautomatiseerde wijze persoonsgegevens uit de basisregistratie personen verstrekt.

Organisaties die in aanmerking komen voor systematische gegevensverstrekking

Allereerst komen overheidsorganen in aanmerking voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen. Daarnaast kunnen ook organisaties die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang daarvoor in aanmerking komen, indien deze werkzaamheden en deze organisaties op grond van artikel 3.3 van de Wet BRP zijn aangewezen. Voorts voorziet artikel 3.13 Wet BRP in systematische gegevensverstrekking aan onderzoeksbureaus. Waar in het vervolg van deze toelichting zal worden gesproken over "de afnemer" worden daarmee zowel overheidsorganen als derden als onderzoeksinstellingen bedoeld.

Het autorisatiebesluit

Afnemers die systematisch gegevens verstrekt willen krijgen uit de basisregistratie personen dienen hiertoe een verzoek in bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het verzoek wordt gedaan in de vorm van een autorisatieaanvraagformulier. In dit formulier is aangegeven welke gegevens, over welke personen en voor welke taken de aanvrager op systematische wijze verstrekt wenst te krijgen. Het verzoek wordt getoetst, waarbij wordt uitgegaan van de beoordelingscriteria zoals deze zijn neergelegd in de Wet BRP en het Besluit basisregistratie personen (Besluit BRP). Onder meer bepalend is of en in hoeverre de verstrekking van de gegevens noodzakelijk is voor de goede vervulling van de taak van de aanvrager. Hierbij wordt steeds de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de personen, van wie de aanvrager gegevens verstrekt wenst te krijgen, gewaarborgd.

Na toetsing van het autorisatieverzoek wordt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een autorisatiebesluit ten behoeve van de aanvrager genomen. In dit autorisatiebesluit wordt bepaald welke gegevens over welke categorieën van personen en in welke gevallen aan de afnemer worden verstrekt. Aan het autorisatiebesluit kunnen voorschriften en beperkingen worden verbonden in het belang van een zorgvuldige en doelmatige gegevensverstrekking.

Het autorisatiebesluit wordt voor zover mogelijk technisch vertaald in een zogenoemde autorisatietabelregel. Aan de hand van de autorisatietabelregel wordt de geautoriseerde afnemer herkend en kan de gegevensverstrekking vanuit de basisregistratie personen geautomatiseerd afgewikkeld worden.

2. Toelichting op de wijzen van verstrekken

De systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen kan op verschillende wijzen plaatsvinden. Op grond van dit besluit vindt de verstrekking op de volgende manieren plaats:

De verstrekking op verzoek

Een afnemer kan op verzoek een set gegevens van een persoonslijst verstrekt krijgen. In het autorisatiebesluit is opgenomen welke gegevens van welke categorieën personen mogen worden opgevraagd.

Indien een onderzoek is ingesteld of afgerond naar een gegeven of een verzameling van gegevens, wordt hiervan bij het verstrekte gegeven melding gedaan.

Bij verstrekking van gegevens van een persoonslijst die deel uitmaakt van de Registratie Niet-Ingezetenen, is het van belang om aan te geven wanneer de gegevens op de persoonslijst geverifieerd zijn en welke organisatie de in een categorie opgenomen gegevens heeft aangeleverd. Om dit te bereiken, worden de verificatiegegevens of de gegevens over de aanleverende organisatie meeverstrekt als er gegevens worden verstrekt uit een categorie waarin die gegevensgroepen voorkomen.

Op een persoonslijst kan bij historische gegevens de indicatie “onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” geplaatst worden. Deze gegevens zijn foutief en worden daarom in principe niet verstrekt.

Indien gegevens worden opgevraagd van een persoonslijst die is opgeschort, hetgeen onder meer gebeurt indien een ingeschrevene is overleden of geëmigreerd, worden de reden en datum opschorting bijhouding van de persoonslijst meeverstrekt.

3. Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

Dit besluit is een autorisatiebesluit dat is genomen ten behoeve van de Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis.

De Stichting Het Nederlands Kankerinstituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (in dit besluit genoemd: het onderzoeksbureau) is een instelling als bedoeld in artikel 44 van het Besluit basisregistratie persoonsgegevens.

Om als onderzoeksbureau voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen in aanmerking te komen, moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:

  • het onderzoek moet een algemeen belang dienen;

  • de gegevens uit de basisregistratie personen moeten noodzakelijk zijn voor het

betreffende onderzoek;

  • de verzoeker dient te hebben aangetoond dat de nodige voorzieningen zijn getroffen teneinde te verzekeren dat verdere verwerking van de verstrekte gegevens uitsluitend geschiedt ten behoeve van het onderzoek en dat ook overigens is voorzien in zodanige waarborgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad;

  • de gegevens mogen slechts in geanonimiseerde vorm aan derden beschikbaar worden gesteld, tenzij de ingeschrevene uitdrukkelijk met de voorgenomen openbaarmaking van de hem betreffende gegevens heeft ingestemd; en

  • het College bescherming persoonsgegevens is over het verzoek om systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen gehoord.

Het onderzoeksbureau voldoet aan deze voorwaarden.

3.1. De taak van het onderzoeksbureau

Een toelichting op het onderzoek waarvoor het onderzoeksbureau gegevens verstrekt krijgt uit de basisregistratie personen is opgenomen in bijlage I van dit besluit.

3.2. Wijze van verstrekken aan het onderzoeksbureau

Het onderzoeksbureau krijgt de gegevens die noodzakelijk zijn voor de vervulling van de hierboven beschreven taken op systematische wijze verstrekt uit de basisregistratie personen. De systematische verstrekking aan het onderzoeksbureau vindt plaats door middel van gegevensverstrekking op verzoek.

De verstrekking van gegevens op verzoek aan het onderzoeksbureau

Het onderzoeksbureau mag op verzoek gegevens opvragen uit de basisregistratie personen. Het betreft de gegevens die zijn opgenomen in bijlage II van dit besluit. Het onderzoeksbureau mag gegevens opvragen over de personen waarop het onderzoek betrekking heeft.

3.3. Toelichting te verstrekken gegevens

Categorie 01 Persoon

Het onderzoeksbureau dient de identiteit van de betrokkenen vast te kunnen stellen. Het onderzoeksbureau krijgt hiertoe de identificerende gegevens uit categorie 01 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Het A-nummer wordt gebruikt om de verschillende verstrekkingen die uit de basisregistratie personen worden ontvangen aan elkaar te koppelen en tot de juiste persoon te herleiden. Gegevens uit categorie 01 dienen tevens om de ingeschrevene op de juiste wijze aan te kunnen schrijven. Ten slotte zijn de identificerende gegevens uit deze categorie, bijvoorbeeld “Geboorteplaats”, “Aanduiding naamgebruik” en “Geslachtsaanduiding”, noodzakelijk om koppelingen te kunnen maken met de ziekteregistraties van de Nederlandse Kanker Registratie (NKR) en het Pathologisch Anatomisch Landelijk Geautomatiseerd Archief.

Categorie 05 Huwelijk/geregistreerd partnerschap

Het onderzoeksbureau heeft gegevens over huwelijk en geregistreerd partnerschap uit categorie 05 van de persoonslijst van de ingeschrevene nodig om op de juiste wijze aan te kunnen aanschrijven. Aan de hand van de gegevens “Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap”, “Aanduiding naamgebruik”, “Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner” en “Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap” kan de juiste aanschrijving worden bepaald.

Categorie 06 Overlijden

Het onderzoeksbureau krijgt het gegeven “Datum overlijden” uit categorie 06 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt om vast te kunnen stellen of de ingeschrevene nog in leven is. De gegevens “Registergemeente akte”, “Aktenummer”, “Plaats overlijden”, en “Land overlijden”, worden verstrekt om in het geval van overlijden te achterhalen wat de precieze doodsoorzaak is geweest van de ingeschrevene.

Categorie 07 Inschrijving

Het onderzoeksbureau krijgt het gegeven “Indicatie geheim” uit categorie 07 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Met dit gegeven wordt aangeduid of een ingeschrevene de gemeente heeft verzocht om zijn of haar gegevens niet te verstrekken aan bepaalde derden.

Categorie 08 en 58 Verblijfplaats

Gegevens uit de categorieën 08 en 58 van de persoonslijst van de ingeschrevene worden verstrekt om personen, die in aanmerking komen voor het onderzoek, te benaderen op hun huidige adres. Door verstrekking van deze gegevens uit de basisregistratie personen kan worden voorkomen dat personen worden aangeschreven die inmiddels overleden zijn of dat de brieven verkeerd worden bezorgd vanwege verhuizingen. Verder worden gegevens uit deze categorieën gebruikt voor een koppeling met bovengenoemde ziekteregistraties.

De NKR gebruikt onder andere adresgegevens om de koppeling te checken. Personen zijn op een bepaald moment in de registratie van de NKR opgenomen, met het adres en partnernaam van dat moment. Deze gegevens worden niet geactualiseerd. Daarom is het voor de check van de koppeling belangrijk om de historische adresgegevens te ontvangen. Met “Datum vestiging in Nederland” en “Datum aanvang adres buitenland” kan worden nagegaan in welke periode iemand in Nederland heeft gewoond en daarmee de persoon nog te volgen is in de ziekteregistraties, aangezien alleen in Nederland wonende personen worden geregistreerd.

4. Inlichtingenplicht

Teneinde de autorisatie actueel te houden dient het onderzoeksbureau tijdig inlichtingen te verschaffen over wijzigingen die zich voordoen in zijn taak, in de regelingen waarop die taak is gebaseerd of wijzigingen in de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van die taak. Het is de uitdrukkelijke verantwoordelijkheid van het onderzoeksbureau om deze informatie onverwijld kenbaar te maken aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eventuele gevolgen van onjuistheden in de autorisatie als gevolg van het niet of niet tijdig doorgeven van dergelijke wijzigingen komen voor de verantwoordelijkheid van het onderzoeksbureau.

5. Publicatie

Dit besluit wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Het besluit wordt tevens geplaatst op de internetpagina van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, www.rvig.nl.

Naar boven