Onderwerp:

Logo Hardenberg

Aanvraag invalidenparkeerplaats.

Korte samenvatting:

Vaststellen verkeersbesluit invalidenparkeerplaats

Advies:

Burgemeester en Wethouders van de gemeente HARDENBERG;

Gelet op het delegatie en mandaatbesluit "Nadere regeling delegatie en mandaat 2001" van de gemeente Hardenberg van 2001;

Gelet op het bepaalde in artikel 18, 1e lid, sub d van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);

Gelet op het bepaalde in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

Overwegende:

  • -

    dat er bij de gemeente Hardenberg een verzoek is ingediend tot aanwijzing van een invalidenparkeerplaats nabij de woning Castorstraat 26 te Hardenberg;

  • -

    dat verzoeker in het bezit is van een geldige invalidenparkeerkaart voor bestuurder;

  • -

    dat er voldoende aanleiding bestaat voor inwilliging van dit verzoek;

  • -

    dat de aan te wijzen invalidenparkeerplaats in eigendom en beheer is bij de gemeente Hardenberg;

  • -

    dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

B E S L U I T;

  • 1.

    de parkeerplaats, zoals is aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening en gelegen nabij Castorstraat 26 te Hardenberg, door plaatsing van het bord E6 aan te wijzen als algemene invalidenparkeerplaats ten behoeve van de houder van een invalidenparkeerkaart;

  • 2.

    een afschrift van dit besluit te zenden aan:

    • -

      de houder van een invalidenparkeerkaart aan wie deze invalidenparkeerplaats wordt toegewezen;

    • -

      het hoofd van de afdeling Openbaar Gebied Infrastructuur , Gebouwen en gronden;

    • -

      het hoofd van de afdeling Openbaar gebied Buitendienst;

    • -

      de teamchef van de Politie Oost Nederland, district IJsselland, afdeling Vechtdal;

  • 1.

    het besluit treedt een dag na bekendmaking van het besluit in werking;

  • 2.

    de bekendmaking van dit besluit geschiedt op de gebruikelijke wijze in de digitale Staatscourant en het weekblad de Dedemsvaartse Courant.

Hardenberg, 20 januari 2016

Namens Burgemeester en Wethouders,

E.Plasman

Afdeling Openbaar Gebied

Team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden

Bezwaarprocedure

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hardenberg. U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via het digitale loket op www.Hardenberg nl. U hebt hiervoor wel een DigiD nodig.

 Volgens de Algemene wet bestuursrecht (Awb) moet u het bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verzonden. Onderteken uw bezwaarschrift en vermeld:

  • uw naam en adres;

  • de datum waarop u uw bezwaarschrift hebt geschreven;

  • een omschrijving van het besluit waartegen uw bezwaar is gericht of een kopie van dit besluit (deze brief);

  • de redenen voor uw bezwaar.

Daarnaast kunt u volgens artikel 8.81 van de Awb de Voorzieningenrechter van Rechtbank Overijssel verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen, als er sprake is van zogenoemde ‘onverwijlde spoed’. U kunt alleen een voorlopige voorziening aanvragen, als u ook binnen zes weken een bezwaarschrift indient. U kunt uw verzoek om een voorlopige voorziening richten aan:

Rechtbank Overijssel, de voorzieningenrechter van de sector bestuursrecht

Postbus 10067

8000 GB Zwolle

Naar boven