Gewijzigde vaststelling bestemmingsplan '1e herziening Kleine Kernen Sluis'

Logo Sluis

Op 27 oktober 2016 heeft de gemeenteraad van Sluis het bestemmingsplan '1e herziening Kleine Kernen Sluis' gewijzigd vastgesteld. Het ontwerp bestemmingsplan voorziet in de juridisch planologische regeling ten behoeve van:

  • Verruiming van de regeling met betrekking tot huisvesting van individuele personen: deze regeling is met name voor de huisvesting van personen die in de zomerperiode werkzaam zijn in het kustgebied.

  • Veldstraat 36 in Schoondijke: op het perceel Veldstraat 36 te Schoondijke ontbreekt de aanduiding 'bedrijfswoning' op de verbeelding. Planologische bevestiging van deze al lang bestaande (bedrijfs)woning is gewenst.

  • Archeologiebeleid: in de archeologische dubbelbestemming is het overeenkomstig het gemeentelijk archeologiebeleid gewenst om een vrijstelling voor grondroerende werkzaamheden tot 40 cm. diepte op te nemen.

Tevens heeft de raad op grond van artikel 6.12, lid 2 van de Wet ruimtelijke ordening, besloten geen exploitatieplan vast te stellen omdat de kosten anderszins verzekerd zijn.

Het plan inzien

Het besluit van de gemeenteraad en het bestemmingsplan liggen met ingang van 22 december 2016 gedurende de beroepstermijn van zes weken (tot en met 1 februari 2017) voor iedereen tijdens de openingstijden ter inzage in het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg. Het uitwerkingsplan (met de daarop betrekking hebbende stukken) is ook in te zien via de gemeentelijke website www.gemeentesluis.nl en de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl (identificatienummer NL.IMRO.1714.bpkleinekernen1h-VG01). Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. U kunt hiervoor een afspraak maken via het algemene telefoonnummer +140117.

Beroep

Met ingang van 22 december 2016 kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van 6 weken (tot en met 1 februari 2017) tegen het raadsbesluit tot vaststelling van het bestemmingsplan '1e herziening Kleine Kernen Sluis' beroep indienen bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA DEN HAAG. Het beroepschrift is tijdig ingediend indien het voor het einde van de termijn is ontvangen. Het beroepschrift moet zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden waarop het beroep rust. Zo mogelijk dient een kopie van het bestreden besluit bijgevoegd te worden.

Indien beroep wordt ingesteld kan tevens een voorlopige voorziening worden verzocht bij de voorzitter van de afdeling Bestuurrechtspraak van de Raad van State. Een voorlopige voorziening kan door de voorzitter worden getroffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Er wordt een griffierecht geheven.

Oostburg, 21 december 2016

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN SLUIS,

De secretaris, De burgemeester,

S.I. de Kievit-Minnaert mr. A.M.M. Jetten MSc

Naar boven