Verkeersbesluit fietspad Waalderstraat    2016 - 4     

Logo Texel

Burgemeester en wethouders van Texel;

gelet op het bepaalde in artikel 18, lid 1, sub d van de Wegenverkeerswet;

overwegende de feitelijke situatie:

  • dat in 2016 de Waalderstraat een nieuwe inrichting heeft gekregen;

  • dat de Waalderstraat de toegang is naar het dorp Den Burg vanaf de Waalderweg;

  • dat de Waalderstraat grotendeels ligt binnen de bebouwde kom van Den Burg;

  • dat er langs de Waalderstraat, tussen Waalderweg en Maricoweg, een vrij liggend (brom)fietspad ligt voor fietsverkeer in twee richtingen;

  • dat het gedeelte met bebouwing direct aan de Waalderstraat begint bij de Maricoweg en daar fietsstroken op de Waalderstraat zijn aangebracht;

overwegende de wenselijke situatie:

dat bromfietsverkeer binnen de bebouwde kom op Texel, vanwege de eenduidigheid met een gelijke situatie, op de straat hoort te rijden en niet op een vrij liggend fietspad;

dat deze maatregel genomen wordt in verband met het verzekeren van de veiligheid op de weg, evenals het beschermen van weggebruikers (artikel 2 Wegenverkeerswet 1994);

dat de overleggroep verkeerszaken Texel, waarvan de politie deel uitmaakt, een positief advies heeft gegeven op 2 maart 2016;

gelet op de bepalingen van en op grond van de Wegenverkeerswet en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens;

Besluiten

1. het (brom)fietspad langs de Waalderstraat te wijzigen in een verplicht fietspad voor wat het gedeelte dat na de reconstructie binnen de bebouwde kom valt, door het plaatsen van de borden G11 en G12 bijlage 1, van het RVV 1990;

2. dit besluit in te laten gaan op 14 oktober 2016;

3. een afschrift van dit besluit te zenden aan de politie Noord-Holland, unit Texel;

4. dit besluit ter openbare kennis te brengen door publicatie in de digitale Staatscourant en in een plaatselijk blad.

Texel, 14 oktober 2016,

burgemeester en wethouders van gemeente Texel,de secretaris, de burgemeester,

de heer R.P. van Menen ir. M.C. Uitdehaag

 

 

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunt u tegen dit besluit bij ons een bezwaarschrift indienen binnen 6 weken na de dag waarop dit besluit is verzonden of uitgereikt. Het bezwaarschrift moet in ieder geval bevatten de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt, de gronden van het bezwaar en zo mogelijk een afschrift van het bestreden besluit. Als een bezwaarschrift is ingediend, is het in spoedeisende gevallen mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland in Haarlem, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Van de indiener van een dergelijk verzoekschrift wordt een bedrag aan griffierechten geheven.

Naar boven