Gemeente Maastricht, bekendmaking beoordeling mer-plicht Sandersweg 194.

Logo Maastricht

Burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht maken bekend dat zij een verzoek hebben ontvangen om te beoordelen of een milieueffectrapport (mer) noodzakelijk is.

 

Mer-beoordelingsbeslissing

Voor: Het veranderen of veranderen van de werking van een inrichting en het in werking hebben van de inrichting na die verandering. Het betreft een inrichting voor het op- en overslaan van verschillende afvalstoffen, het bewerken van deze afvalstoffen en het uitvoeren van ondersteunende activiteiten.

Initiatiefnemer: Afval Recycling Maastricht B.V.

Locatie: Sandersweg 194, 6219 NW Maastricht

Datum besluit: 28-09-2016

Datum verzending besluit: 06-10-2016

Zaaknummer: 16-2375WB (2016-601390)

 

Besluitvorming

Burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht hebben besloten dat voor de voorgenomen activiteiten van Afval Recycling Maastricht B.V. geen milieueffectrapport hoeft te worden opgesteld.

 

Inzage

Met ingang van 14 oktober 2016 ligt het besluit en de mer-beoordelingsnotitie met de daarbij behorende rapporten ter inzage aan het gemeenteloket, Mosae Forum 10, 6211 DW te Maastricht. U kunt hier terecht met of zonder afspraak op maandag, dinsdag en woensdag van 8.30 uur tot 12.30uur, op donderdag van 13.30 uur tot -19.00 uur en op vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. 

 

Rechtsbescherming

Het besluit is een beslissing betreffende de procedure tot het voorbereiden van een besluit, als bedoeld in artikel 2.1 lid 1 onder e juncto artikel 2.6 van de Wabo. Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is dit besluit niet vatbaar voor bezwaar of beroep. Dit is anders als u, los van het voor te bereiden besluit, rechtstreeks in uw belang wordt getroffen. Alleen in dat geval kan bezwaar worden gemaakt bij burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht. Wel kan een ieder gebruik maken van het rechtsmiddel, dat wordt geboden in het kader van de procedure om te komen tot een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 lid 1 onder e juncto artikel 2.6 van de Wabo voor de verandering van de inrichting.

Als het besluit uw belang rechtstreeks raakt en u het met de inhoud van het besluit niet eens bent, kunt u bezwaar maken. U moet dan binnen zes weken na de dag waarop het besluit is verzonden een bezwaarschrift indienen. Op deze procedure is de Algemene wet bestuursrecht van toepassing.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:

  • 1.

    de naam en het adres van de indiener;

  • 2.

    de datum;

  • 3.

    een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;

  • 4.

    de redenen van het bezwaar (motivering). 

    Het bezwaarschrift moet worden gericht aan:

    Burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht

    Postbus 1992

    6201 BZ MAASTRICHT

     

    Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Als u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u tevens een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, locatie Maastricht, sector Bestuursrecht, Postbus 1988, 6201 BZ Maastricht.

     

    U kunt ook digitaal een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

     

    Informatie

    Regionale Uitvoeringsdienst Zuid-Limburg, telefoon: +31 43 389 78 12

     

 

Maastricht 13 oktober 2016.

Burgemeester en wethouders van Maastricht,

Namens deze:

P.J. Buijtels, secretaris J.M. Penn-te Strake, burgemeester

Naar boven