Bekendmaking vaststelling besluiten 'Vreelandseweg, Van Brakelterrein'

Logo Hilversum

 

Op grond van paragraaf 3.6.1 Wro en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht maken burgemeester en wethouders van Hilversum bekend dat met ingang van 30 september 2016 gedurende zes weken de volgende stukken voor een ieder ter inzage liggen:

 

1. Wijzigingsplan ‘Vreelandseweg, Van Brakelterrein 2015’

COD Investments III BV (verder COD) heeft de gemeente verzocht om perifere detailhandel (PDV) te realiseren op de Vreelandseweg 6, 12 en 14, de Verlengde Zuiderloswal en de Zuiderloswal 6 op het Havenkwartier in Hilversum. De gronden zijn in Hilversum ook bekend als het zgn. 'Van Brakelterrein'. Perifere detailhandel is detailhandel die naar aard en omvang niet goed in de overige winkelgebieden past, zoals bouwmarkten en de grotere meubelzaken.

 

In het geldende bestemmingsplan 'Vreelandseweg' is een wijzigingsbevoegdheid opgenomen die PDV ter plaatse mogelijk maakt. Het college van burgemeester en wethouders heeft gebruik gemaakt van deze bevoegdheid en het wijzigingsplan op 27 september 2016 vastgesteld. In het plan is gemotiveerd dat het verzoek van COD past binnen de wijzigingsvoorwaarden.

Ten opzichte van het ontwerp-wijzigingsplan heeft het college alleen enkele aanpassingen aangebracht in de plantoelichting. De planregels en verbeelding zijn ongewijzigd.

 

2. Besluit omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen

Voor de realisatie van de perifere detailhandelsbebouwing op bovengenoemde locatie is op 24 december 2014 omgevingsvergunning voor bouwen aangevraagd. Deze aanvraag past binnen het wijzigingsplan ‘Vreelandseweg, Van Brakelterrein 2015’. Op 28 september 2016 is de omgevingsvergunning voor bouwen verleend.

Ten opzichte van de ontwerp-omgevingsvergunning zijn enkele aanpassingen doorgevoerd.

 

Coördinatiebesluit

Op bovengenoemde besluiten is de coördinatieregeling volgens paragraaf 3.6.1 Wet ruimtelijke ordening (Wro) van toepassing. De gemeenteraad heeft op 3 juni 2015 hiertoe besloten. De coördinatieregeling maakt het mogelijk de besluiten voor deze ontwikkeling gezamenlijk voor te bereiden en te coördineren. Door de coördinatieregeling worden de procedures van het wijzigingsplan en die van de omgevingsvergunning gecombineerd in één procedure. Het college van burgemeester en wethouders verzorgt de coördinatie tussen de vaststelling van het wijzigingsplan en het verlenen van de omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen.

 

Inzage

Het vastgestelde wijzigingsplan ‘Vreelandseweg, Van Brakelterrein 2015’ met alle bijlagen, het besluit omgevingsvergunning voor bouwen met bijlagen en het coördinatiebesluit liggen van 30 september 2016 tot en met 10 november 2016 ter visie in de Burgerleeskamer op het Stadskantoor, Oude Enghweg 23. Het Stadskantoor is iedere werkdag geopend tussen 08.30 - 17.00 uur en op donderdagavond tussen 17.00 - 19.30 uur. Tegen betaling van leges kan een afschrift verstrekt worden van de ter visie gelegde stukken. Het wijzigingsplan kan daarnaast ook worden ingezien via http://0402.roview.net/ of op de website http://www.ruimtelijkeplannen.nl. Op deze website kan het tabblad ‘Bestemmingsplannen’ worden gekozen, waarna het wijzigingsplan kan worden opgeroepen via het invullen van de locatie, de naam van het wijzigingsplan of het planid-nummer NL.IMRO.0402.13wp01pdvbrakelter-va01.

 

Beroep

Tegen de vaststelling van het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning kan gedurende de termijn van ter inzage legging beroep bij de Raad van State worden ingesteld. Van deze mogelijkheid kunnen gebruikmaken:

  • 1.

    een belanghebbende die een zienswijze tegen het ontwerp-wijzigingsplan of tegen de ontwerp- omgevingsvergunning heeft ingediend;

  • 2.

    een belanghebbende voor zover beroep wordt aangetekend tegen de door het college aangebrachte wijzigingen;

  • 3.

    een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze tegen het ontwerp-wijzigingsplan en/of tegen het ontwerpbesluit omgevingsvergunning bij het college naar voren te brengen.

Het beroepschrift moet gestuurd worden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Binnen de beroepstermijn kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, waardoor de besluiten niet in werking treden, totdat op het verzoek is beslist. Het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening kan alleen als ook een beroepschrift is ingediend.

 

Informatie

Voor het inwinnen van informatie kunt u contact opnemen met de heer R. Sprik, telefoon 035 – 629 2586.

  

 

 

Hilversum, 29 september 2016

Burgemeester en wethouders gemeente Hilversum

Naar boven