Verkeersbesluit Prinsengracht 1105-1109

Logo Amsterdam - Centrum

Nummer 2016-014104D d.d. 8 september 2016

 

Het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum;

 

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de verordening op de bestuurscommissie en het ondermandaatsbesluit van het algemeen bestuur van 28 maart 2014,

 

gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990),

 

Overwegende dat:

  • dat er behoefte is aan een laad- en loshaven in verband met bouwwerkzaamheden aan de Prinsengracht 1105-1109 en dat tijdelijk meer bouwverkeer gebruik zal maken van de Keizersgracht op die hoogte en het aantal laad- en losbewegingen voor deze locatie zal toenemen;

  • dat het bouwbedrijf ruimte nodig heeft voor het plaatsen van containers en ander bouwmateriaal en daarvoor een objectvergunning heeft gekregen;

  • dat ter voorkoming van stremmingen en ter bevordering van de doorstroming van het verkeer het gewenst is de objecten te plaatsen op de tegenover de panden gelegen parkeervakken;

  • dat hierdoor minder reguliere parkeervakken aanwezig zullen zijn, waardoor langer gezocht zal moeten worden naar een parkeerplaats hetgeen meer verkeersbewegingen met zich mee kan brengen;

  • dat het voorkomen van stremmingen op dit gedeelte van de Prinsengracht zwaarder weegt dan het parkeerbelang;

  • dat daarom 4 parkeerplaatsen , ter hoogte van de Prinsengracht 1105-1109 zullen worden onttrokken aan het reguliere parkeerareaal gedurende de periode van maandag 9 september 2016 tot en met vrijdag 14 april 2017, waarop tevens de vergunde objecten geplaatst kunnen worden;

• dat deze tijdelijke maatregel langer dan 4 maanden zal duren en dat hiervoor een verkeersbesluit genomen dient te worden op grond van artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

• dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, overleg is gepleegd met de gemandateerde van de politie, regionale eenheid Amsterdam;

• dat het hierna genoemde weggedeelte onder beheer is van en gelegen is binnen de grenzen van stadsdeel Centrum.

 

 

BESLUIT

 

  • 1.

    door het tijdelijk plaatsen van een bord E7 met de daarbij behorende markering, met de daarbij behorende onderborden OB 304 en “van 9 september 2016 09.00 uur tot en met 14 april 2017 09.00 uur” vier parkeerplaatsen tegenover Prinsengracht 1105-1109 te reserveren voor het plaatsen van objecten;

  • 2.

    na 9 september 2016 zullen de 4 parkeerplaatsen worden gebruikt voor het plaatsen van een afval- en opslagcontainer, mobiel toilet en overige bouwmaterialen tot 14 april 2017, waarvoor een objectvergunning is afgegeven;

  • 3.

    hiermee vier parkeerplaatsen voor de periode van 9 september 2016 tot en met 14 april 2017 tijdelijk te onttrekken aan het reguliere parkeerareaal;

  • 4.

    na 14 april 2017 de 4 tijdelijke onttrokken parkeerplaatsen weer terug te geven aan het reguliere parkeerareaal;

  • 5.

    dit besluit in werking te laten treden zodra het bord en onderbord genoemd onder 1 geplaatst zijn.

 

 

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum, namens deze,

K. van Grunsven

 

Afdelingshoofd Schoon en Heel

 

MEDEDELINGEN

Bezwaar- of beroepsclausule

Belanghebbenden kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht, binnen zes weken na de datum van publicatie een gemotiveerd bezwaar maken tegen dit besluit.

 

Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en minstens bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt, de gronden van uw bezwaar en het kenmerk nummer van dit besluit. Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden en een kopie van dit besluit mee zenden. Het algemeen bestuur stelt het op prijs als u een kopie van uw bezwaarschrift faxt naar nummer 020 256 4433.

 

U stuurt uw bezwaarschrift naar:

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

Juridische Zaken

Postbus 202

1000 AE Amsterdam

 

Het maken van bezwaar schorst de werking van dit besluit niet. In spoedeisende gevallen kunt u bij de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening vragen, nadat u bezwaar heeft gemaakt, bij de Voorzieningenrechter, sector Bestuursrecht, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. U betaalt hiervoor griffierechten.

 

Origineel aan:

Informatievoorziening IDB

 

Afschrift aan :

RvE Dienstverlening/Vergunningen (regulier)

Informatievoorziening/Functioneel en Gegevensbeheer

RvE Dienstverlening/Algemeen en sociaal loket

Gebiedsmanagement

Schoon & Heel Procesunit

Politie regionale eenheid Amsterdam

Dienst Stadstoezicht

Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam

ENFB

Naar boven