Onderwerp::

Logo Hardenberg

Aanvraag gehandicaptenparkeerplaats.

Korte samenvatting:

Vaststellen verkeersbesluit gehandicaptenparkeerplaats

Advies:

Burgemeester en Wethouders van de gemeente HARDENBERG;

Gelet op het delegatie en mandaatbesluit "Nadere regeling delegatie en mandaat 2001" van de gemeente Hardenberg van 2001;

Gelet op het bepaalde in artikel 18, 1e lid, sub d van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);

Gelet op het bepaalde in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

Overwegende:

  • -

    dat er bij de gemeente een verzoek is ingediend voor aanwijzing van een algemene gehandicaptenparkeerplaats nabij de woning Stationsweg 27 te Mariënberg;

  • -

    dat verzoeker in het bezit is van een geldige invalidenparkeerkaart voor bestuurder;

  • -

    dat er voldoende aanleiding bestaat voor inwilliging van dit verzoek;

  • -

    dat de aan te wijzen gehandicaptenparkeerplaats in eigendom en beheer is bij de gemeente Hardenberg;

  • -

    dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

B E S L U I T;

  • 1.

    de parkeerplaats, zoals is aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening en gelegen nabij Stationsweg 27 te Mariënberg, door plaatsing van het bord E6 aan te wijzen als algemene gehandicaptenparkeerplaats ten behoeve van de houder van een gehandicaptenparkeerkaart;

  • 2.

    een afschrift van dit besluit te zenden aan:

    • -

      de heer R van der Vorst, Stationsweg 27, 7692 AB Mariënberg;

    • -

      het hoofd van de afdeling Openbaar Gebied Infrastructuur , Gebouwen en gronden;

    • -

      het hoofd van de afdeling Openbaar gebied Buitendienst;

    • -

      de teamchef van de Politie Oost Nederland, district IJsselland, afdeling Vechtdal;

  • 1.

    het besluit treedt een dag na bekendmaking van het besluit in werking;

  • 2.

    de bekendmaking van dit besluit geschiedt op de gebruikelijke wijze in de digitale Staatscourant en het weekblad de Dedemsvaartse Courant.

Hardenberg, 20 april 2016

Namens Burgemeester en Wethouders,

E.Plasman

Afdeling Openbaar Gebied

Team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van dit besluit hiertegen een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hardenberg, Postbus 500, 7770 BA, Hardenberg.

Het bezwaar moet zijn ondertekend en tenminste bevatten de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een aanduiding van het besluit waartegen het bezwaar zich richt en de gronden (motivering) van het bezwaar.

Daarnaast kan er - onder voorwaarde dat een bezwaarschrift bij burgemeester en wethouders wordt ingediend - in spoedeisende gevallen een voorlopige voorziening worden gevraagd bij de voorzieningsrechter van de Arrondissementsrechtbank Zwolle, sector Bestuursrecht, Postbus 10067, 8000 GB, Zwolle.

Naar boven