Verkeersmaatregelen in verband met een aantal braderieën in de zomer van 2015in de dorpskern van Terherne
Logo De Friese Meren
Zaaknummer: 39463
Burgemeester en wethouders van De Friese Meren;
gelet op het verzoek van de heer M. Blouw te Leeuwarden, d.d. 14 augustus 2014, om op maandag 6 april (tweede paasdag), zondag 24 mei (eerste pinksterdag) en zeven achtereenvolgende maandagen in juli en augustus 2015 een deel van de dorpskern af te sluiten ten behoeve van een braderie;
gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;
overwegende dat :
  • een groot aantal marktkramen op de Buorren wordt geplaatst;
  • daarnaast de braderieën zoals gebruikelijk een ruim aantal bezoekers trekt;
  • daarmee de verkeersveiligheid en de doorstroming van het verkeer in het geding zijn c.q. kunnen zijn;
  • de betreffende weg binnen de bebouwde kom van Terherne ligt en in beheer en onderhoud is bij de gemeente De Friese Meren;
  • overleg met de politie heeft plaatsgevonden;
besluiten:
door plaatsing van schragen inclusief borden overeenkomstig model C1 van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de volgende weg op:
  • maandag 6 april (tweede paasdag) en zondag 24 mei (eerste pinksterdag) tussen 12.00 en uiterlijk 17.00 uur gesloten te verklaren in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, met uitzondering van de hulpdiensten:
    Buorren, het gedeelte gelegen tussen huisnummer 2 en 48 en;
  • maandag 7 juli en de daarop volgende zes maandagen tussen 16.00 en uiterlijk 21.00 uur gesloten te verklaren in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, met uitzondering van de hulpdiensten:
    Buorren, het gedeelte gelegen tussen huisnummer 2 en 48.
Joure, 23 februari 2015.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
namens hen,
Ruud Sieswerda,
afdelingshoofd ruimtelijk beheer
Vereisten bezwaarschrift
Binnen 6 weken na toezending van dit besluit kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan. welke het besluit genomen heeft. Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
  • a.
    de naam en het adres van de indiener;
  • b.
    de dagtekening;
  • c.
    een omschrijving van het besluit, waartegen het bezwaar is gericht;
  • d.
    de gronden van het bezwaar.
Een bezwaarschrift schorst de werking van een besluit niet.
Voorlopige voorziening
Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kunt u de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Nederland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD te Groningen verzoeken een voorlopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voorwaarde is wel dat u ook bezwaar heeft gemaakt.
Digitaal indienen voorlopige voorziening
Een voorlopige voorziening kan ook digitaal bij de rechtbank worden ingediend en wel via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op deze site voor de precieze voorwaarden.
Desgewenst kunt u nadere inlichtingen inwinnen op het gemeentehuis te Joure, juridische zaken, telefoonnummer 14 05 14.
Naar boven