Verkeersbesluit Parkeerschijfzone parkeergarage gemeentehuis in Doorn
Logo Utrechtse Heuvelrug
 
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Overwegingen ten aanzien van het besluit
 
  • 1.
    onder het gemeentekantoor en het Cultuurhuis Pléiade een openbare gratis parkeergarage is gelegen. Het is de bedoeling dat zowel medewerkers, bezoekers,, bewoners etc. hiervan gebruik kunnen maken;
     
  • 2.
    tijdens kantoortijden sprake is van een zeer hoge parkeerdruk, waardoor bezoekers geen beschikking hebben over een parkeerplaats op korte afstand van de gemeentewinkel/gemeentekantoor;
     
  • 3.
    dit aanleiding is om een zestal parkeerplaatsen in de parkeergarage aan te wijzen als parkeerschijfzone waar het toegestaan is om op maandag t/m vrijdag tussen 7:00 en 18:00 uur 1,5 uur met gebruik van de parkeerschijf te parkeren;
     
  • 4.
    dit zullen de 6 parkeerplaatsen aan de uiterste oostkant van de parkeergarage zijn zoals te zien is in de bijlage behorende bij dit verkeersbesluit;
  • 5.
    ter compensatie van deze maatregel 6  parkeerplaatsen op het parkeerterrein van Albert Heijn naast de parkeergarage zullen  worden onttrokken aan de blauwe zone;
     
  • 6.
    hierdoor het totaal aantal beschikbare parkeerplaatsen voor langparkeerders niet afneemt;
     
  • 7.
    het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van de betrokkenen behoren te blijven;
     
  • 8.
    overeenkomstig artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. de plaatsing van de verkeerstekens, van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;
     
  • 9.
    overeenkomstig artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994, verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of het waterschap;
     
  • 10.
    overeenkomstig artikel 23 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer het openbaar lichaam dat het beheer heeft over de weg is gehoord;
     
  • 11
    overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer overleg is gepleegd met de politie Utrecht, de daartoe gemachtigde medewerker Verkeersadvisering en laatstgenoemde heeft ingestemd met hieronder genoemde maatregelen;
     
  • 12
    de politie positief heeft geadviseerd over dit verkeersbesluit;
     
 
BESLUIT
  • 1.
    Het instellen van een parkeerschijfzone door het aanbrengen van een verkeersbord E10 uit bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 inclusief onderbord OB502 en een onderbord met de tijdsaanduiding ma. t/m vr. 7:00-18:00 uur max 1,5 uur conform de bij dit besluit behorende tekening;e
  • 2.
    Dit besluit openbaar te maken door middel van een publicatie in gemeentenieuws in nieuwsblad De Kaap/Stichtse Courant en op de gemeentelijke internetpagina;
  • 3.
    Een kopie van dit besluit te sturen aan: Politie Regio Utrecht, district Heuvelrug, Postbus 395, 3900 AJ Veenendaal
     
Doorn, 19 februari 2015

College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug,

Jan Pieters,

Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling

Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
Overeenkomstig artikel 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen dit verkeersbesluit binnen zes weken gerekend vanaf de publicatiedatum in de Staatscourant bezwaar worden gemaakt. Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en dient het volgende te bevatten:
 
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
 
Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, postbus 200, 3940 AE Doorn.
 
Het maken van bezwaar schort de werking van dit besluit niet op.
 
Naast het bezwaarschrift kan op basis van artikel 8.8.1 van de Algemene wet bestuursrecht een verzoek om een voorlopige herziening worden ingediend bij de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank binnen het rechtsgebied waarin de indiener van het bezwaarschrift zijn woonplaats heeft. Voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug is het volgende van toepassing: Rechtbank Midden Nederland, afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen, postbus 16005, 3500 DA Utrecht.
Naar boven