Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) | Staatscourant 2015, 2897 | Overig |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) | Staatscourant 2015, 2897 | Overig |
8 april 2014
2014-0000194182
In het verzoek van 9 december 2013, met kenmerk 2013-0000773252, heeft de Universiteit Maastricht verzocht om autorisatie voor de systematische verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen in verband met het uitvoeren van het onderzoek “KOALA Birth Cohort Study”.
Gelet op de artikelen 3.1 en 3.13 van de Wet basisregistratie personen en artikel 44 van het Besluit basisregistratie personen wordt op dit verzoek als volgt besloten.
In dit besluit wordt verstaan onder:
de Universiteit Maastricht;
het onderzoek “KOALA Birth Cohort Study”, beschreven in bijlage I bij dit besluit;
de Wet basisregistratie personen;
het Besluit basisregistratie personen;
de basisregistratie personen, bedoeld in artikel 1.2 van de Wet BRP;
de systematische verstrekking, bedoeld in artikel 1.1, onder g, van de Wet BRP;
de persoonslijst, bedoeld in artikel 1.1, onder c, van de Wet BRP;
de ingeschrevene, bedoeld in artikel 1.1, onder e, van de Wet BRP;
de verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 37, eerste lid, onder c, van het Besluit BRP, waarbij het aantal personen waarover informatie wordt verstrekt per verzoek ten hoogste tien bedraagt.
1. Aan de onderzoeksinstelling wordt op zijn verzoek een gegeven verstrekt dat is vermeld op de persoonslijst van een ingeschrevene, indien het een gegeven betreft dat is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
2. De onderzoeksinstelling verzoekt slechts om een gegeven dat is opgenomen in bijlage II, indien de verstrekking van gegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van het onderzoek en het verzoek gericht is op het verkrijgen van gegevens over de ingeschrevene waarop het onderzoek betrekking heeft.
3. Aan de onderzoeksinstelling worden geen gegevens verstrekt, indien een of meer van de gegevens waarvan de onderzoeksinstelling bij zijn verzoek gebruik heeft gemaakt, niet is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
1. Indien een verstrekking aan de onderzoeksinstelling op grond van dit besluit een gegeven betreft dat op juistheid wordt of is onderzocht, bevat de verstrekking naast dit gegeven tevens de gegevens over dat onderzoek.
2. De verstrekking van gegevens aan de onderzoeksinstelling die op grond van dit besluit plaatsvindt, bevat geen gegeven waarbij “indicatie onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” is vermeld.
3. Indien aan de onderzoeksinstelling gegevens worden verstrekt van een persoonslijst waarvan de bijhouding is opgeschort, bevat de verstrekking tevens de gegevens omtrent de reden en de datum van de opschorting, alsmede, voor zover deze gegevens zijn opgenomen op de persoonslijst, gegevens over de verificatie en de aanlevering van de verstrekte gegevens.
1. De onderzoeksinstelling verstrekt aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onverwijld alle nieuw gebleken informatie die betrekking heeft op hetgeen geregeld is in dit besluit.
2. Deze informatie betreft in ieder geval wijzigingen in:
a. de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de onderzoeksinstelling;
b. de regelgeving ten aanzien van de taak of de wijze van uitvoering van de taak van de onderzoeksinstelling;
c. de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de taak van de onderzoeksinstelling
Het besluit van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 9 oktober 2012, met kenmerk BPR2012/53211, wordt ingetrokken.
Het besluit en de bijlagen bij het besluit worden gepubliceerd in de Staatscourant.
's-Gravenhage, 8 april 2014
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, namens deze, G.M. Keijzer-Baldé Directeur Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit daartegen per brief bezwaar maken bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Postbus 10451, 2501 HL Den Haag. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend, voorzien zijn van een datum alsmede de naam en het adres van de indiener en dient vergezeld te gaan van de gronden waarop het bezwaar berust en, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht.
Bijlage bij artikel 1 van dit besluit.
ONDERZOEKSPROJECT:
“KOALA Birth Cohort Study”
Het doel van het onderzoek is om meer te weten te komen over de oorzaken van allergie en astma, en de ontwikkeling en groei van kinderen. Belangrijke factoren zijn: blootstelling aan micro-organismen (infecties, vaccinaties, darmflora), voeding, lichaamsbeweging en leefstijl; in samenspel met de aanleg van kinderen. Deze aanleg wordt bepaald door erfelijkheid, en door de allereerste ervaringen in de baarmoeder en in de eerste levensjaren.
Het KOALA-onderzoek is een geboortecohort-onderzoek. Daarin worden kinderen gevolgd vanaf de zwangerschap. De ouders hebben gedurende de eerste levensjaren verschillende vragenlijsten ingevuld over ziekten en gezondheid, en allerlei factoren die hierop van invloed zijn. Daarnaast worden er metingen gedaan en biologisch materiaal verzameld bij een gedeelte van de deelnemers.
Het KOALA-onderzoek betreft een grootschalig en langdurend onderzoek waarin 3000 gezinnen worden gevolgd vanaf de geboorte van het index-kind (geboren tussen 2000 en 2003). Deelnemers aan het KOALA-onderzoek zijn de index-kinderen, eventuele tweelingbroer- of zusjes, en hun ouders. Het betreft in totaal ongeveer 3000 gezinnen, samen ongeveer 10.000 personen (kinderen en ouders).
Ongeveer 10.000 personen.
Het KOALA-onderzoek is getoetst door de regionale medisch-ethische commissie, en alle ouders hebben toestemming gegeven voor deelname met hun kind.
Sommige onderdelen van het onderzoek vallen onder de Wet op het Medisch-wetenschappelijk Onderzoek met mensen (WMO). Deze onderdelen moeten worden getoetst door de landelijke toetsingscommissie en deze heeft toestemming gegeven voor de betreffende onderdelen van het KOALA-onderzoek (waaronder bloedafname en longfunctieonderzoek). Bij de toetsing wordt ook aangegeven of er een verplichte proefpersonenverzekering moet worden afgesloten.
De KOALA-onderzoekers houden zich verder aan het medische beroepsgeheim en de landelijke gedragscode voor medisch onderzoek met mensen. Hierin zijn regels vastgelegd voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van onderzoeksdeelnemers. Zo worden nooit gegevens van individuele deelnemers verstrekt aan derden. Het onderzoek is geregistreerd bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder meldingsnummer 1252286.
Beveiliging en toegang van de papieren documenten (zoals de ondertekende toestemmingsverklaringen van ouders) en elektronische documenten en databestanden zijn geregeld in het reglement Persoonsgegevens van Universiteit Maastricht, en in een uitvoeringsregeling van de vakgroep Epidemiologie, waarin per onderzoek is vastgelegd welke gegevens worden verzameld, welke personen toegang hebben tot identificerende gegevens, onderzoeksgegevens en de koppelingssleutel, en voor welke doel. Alle gegevens worden volgens de Gedragscode Gezondheidsonderzoek en de Code Goed Gebruik van Lichaamsmateriaal behandeld. De identificerende gegevens zijn gescheiden van de geanonimiseerde onderzoeksgegevens.
Biologisch materiaal is geanonimiseerd opgeslagen in de Biobank Maastricht. Koppeling is mogelijk via een koppelingssleutel. Identificerende gegevens worden gebruikt om contact met de deelnemers te houden, voor onderzoekers om gegevens op te vragen bij behandelaars (voorzover ouders daar toestemming toe hebben gegeven), en voor deelnemers om uitslagen van onderzoek op hun biologisch materiaal op te vragen bij de onderzoekers (bijv. bloedonderzoek). We anticiperen op de toekomstige ontwikkeling dat deelnemers het recht krijgen om te beschikken over biologisch materiaal dat voor onderzoek is afgenomen toen zij nog minderjarig waren.
Regelmatig worden er back-ups gemaakt van alle data op de eigen beschermde server van de vakgroep Epidemiologie
Bijlage bij artikel 2 van dit besluit.
RUBRIEK |
OMSCHRIJVING |
---|---|
01 |
PERSOON |
01.01.10 |
A-nummer persoon |
01.02.10 |
Voornamen persoon |
01.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam persoon |
01.02.40 |
Geslachtsnaam persoon |
01.03.10 |
Geboortedatum persoon |
01.03.20 |
Geboorteplaats persoon |
01.04.10 |
Geslachtsaanduiding |
01.61.10 |
Aanduiding naamgebruik |
02 |
OUDER1 |
02.01.10 |
A-nummer ouder1 |
02.02.10 |
Voornamen ouder1 |
02.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam ouder1 |
02.02.40 |
Geslachtsnaam ouder1 |
02.03.10 |
Geboortedatum ouder1 |
03 |
OUDER2 |
03.01.10 |
A-nummer ouder2 |
03.02.10 |
Voornamen ouder2 |
03.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam ouder2 |
03.02.40 |
Geslachtsnaam ouder2 |
03.03.10 |
Geboortedatum ouder2 |
05 |
HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP |
05.01.10 |
A-nummer echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.10 |
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.40 |
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.03.10 |
Geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner |
06 |
OVERLIJDEN |
06.08.10 |
Datum overlijden |
06.08.20 |
Plaats overlijden |
06.08.30 |
Land overlijden |
06.81.10 |
Registergemeente akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn |
06.81.20 |
Aktenummer van de akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn |
07 |
INSCHRIJVING |
07.70.10 |
Indicatie geheim |
08 |
VERBLIJFPLAATS |
08.09.10 |
Gemeente van inschrijving |
08.09.20 |
Datum inschrijving in de gemeente |
08.10.10 |
Functie adres |
08.10.20 |
Gemeentedeel |
08.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
08.11.10 |
Straatnaam |
08.11.15 |
Naam openbare ruimte |
08.11.20 |
Huisnummer |
08.11.30 |
Huisletter |
08.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
08.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
08.11.60 |
Postcode |
08.11.70 |
Woonplaatsnaam |
08.11.80 |
Identificatiecode verblijfplaats |
08.11.90 |
Identificatiecode nummeraanduiding |
08.12.10 |
Locatiebeschrijving |
08.13.10 |
Land adres buitenland |
08.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
08.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
08.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
08.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
08.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
08.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
58 |
VERBLIJFPLAATS |
58.09.10 |
Gemeente van inschrijving |
58.09.20 |
Datum inschrijving in de gemeente |
58.10.10 |
Functie adres |
58.10.20 |
Gemeentedeel |
58.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
58.11.10 |
Straatnaam |
58.11.15 |
Naam openbare ruimte |
58.11.20 |
Huisnummer |
58.11.30 |
Huisletter |
58.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
58.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
58.11.60 |
Postcode |
58.11.70 |
Woonplaatsnaam |
58.11.80 |
Identificatiecode verblijfplaats |
58.11.90 |
Identificatiecode nummeraanduiding |
58.12.10 |
Locatiebeschrijving |
58.13.10 |
Land adres buitenland |
58.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
58.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
58.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
58.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
58.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
58.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
09 |
KIND |
09.01.10 |
A-nummer kind |
09.02.10 |
Voornamen kind |
09.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam kind |
09.02.40 |
Geslachtsnaam kind |
09.03.10 |
Geboortedatum kind |
11 |
GEZAGSVERHOUDING |
11.32.10 |
Indicatie gezag minderjarige |
11.33.10 |
Indicatie curateleregister |
De Wet basisregistratie personen (Wet BRP) vormt de juridische basis voor de basisregistratie personen. In de basisregistratie personen zijn persoonsgegevens opgeslagen in de vorm van persoonslijsten.
De basisregistratie personen bevat gegevens over personen die zijn ingeschreven bij een van de gemeenten in Nederland. De gemeenten houden deze gegevens bij.
Verder zijn in de basisregistratie personen gegevens opgenomen van personen die buiten Nederland woonachtig zijn, zogenoemde niet-ingezetenen. Gegevens van niet-ingezetenen worden bijgehouden door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Over niet-ingezetenen wordt een beperkter aantal gegevens bijgehouden dan over ingezetenen. De gegevens in de RNI zijn niet aangemerkt als authentieke gegevens. Gegevens over niet-ingezetenen kunnen namelijk minder gemakkelijk actueel gehouden worden dan gegevens over ingezetenen.
De Wet BRP biedt de grondslag voor systematische gegevensverstrekking over ingezetenen en niet-ingezetenen aan overheidsorganen en daartoe aangewezen andere organisaties. Bij de systematische verstrekking worden vanuit een centraal bestand op geautomatiseerde wijze persoonsgegevens uit de basisregistratie personen verstrekt.
Allereerst komen overheidsorganen in aanmerking voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen. Daarnaast kunnen ook organisaties die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang daarvoor in aanmerking komen, indien deze werkzaamheden en deze organisaties op grond van artikel 3.3 van de Wet BRP zijn aangewezen. Voorts voorziet artikel 3.13 Wet BRP in systematische gegevensverstrekking aan onderzoeksinstellingen. Waar in het vervolg van deze toelichting zal worden gesproken over "de afnemer" worden daarmee zowel overheidsorganen als derden als onderzoeksinstellingen bedoeld.
Afnemers die systematisch gegevens verstrekt willen krijgen uit de basisregistratie personen dienen hiertoe een verzoek in bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het verzoek wordt gedaan in de vorm van een autorisatieaanvraagformulier. In dit formulier is aangegeven welke gegevens, over welke personen en voor welke taken de aanvrager op systematische wijze verstrekt wenst te krijgen. Het verzoek wordt getoetst, waarbij wordt uitgegaan van de beoordelingscriteria zoals deze zijn neergelegd in de Wet BRP en het Besluit basisregistratie personen (Besluit BRP). Onder meer bepalend is of en in hoeverre de verstrekking van de gegevens noodzakelijk is voor de goede vervulling van de taak van de aanvrager. Hierbij wordt steeds de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de personen, van wie de aanvrager gegevens verstrekt wenst te krijgen, gewaarborgd.
Na toetsing van het autorisatieverzoek wordt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een autorisatiebesluit ten behoeve van de aanvrager genomen. In dit autorisatiebesluit wordt bepaald welke gegevens over welke categorieën van personen en in welke gevallen aan de afnemer worden verstrekt. Aan het autorisatiebesluit kunnen voorschriften en beperkingen worden verbonden in het belang van een zorgvuldige en doelmatige gegevensverstrekking.
Het autorisatiebesluit wordt voor zover mogelijk technisch vertaald in een zogenoemde autorisatietabelregel. Aan de hand van de autorisatietabelregel wordt de geautoriseerde afnemer herkend en kan de gegevensverstrekking vanuit de basisregistratie personen geautomatiseerd afgewikkeld worden.
De systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen kan op verschillende wijzen plaatsvinden. Op grond van dit besluit vindt de verstrekking op de volgende manieren plaats:
Een afnemer kan op verzoek een set gegevens van een persoonslijst verstrekt krijgen. In het autorisatiebesluit is opgenomen welke gegevens van welke categorieën personen mogen worden opgevraagd.
Indien een onderzoek is ingesteld of afgerond naar een gegeven of een verzameling van gegevens, wordt hiervan bij het verstrekte gegeven melding gedaan.
Bij verstrekking van gegevens van een persoonslijst die deel uitmaakt van de Registratie niet-ingezetenen, is het van belang om aan te geven wanneer de gegevens op de persoonslijst geverifieerd zijn en welke organisatie de in een categorie opgenomen gegevens heeft aangeleverd. Om dit te bereiken, worden de verificatiegegevens of de gegevens over de aanleverende organisatie meeverstrekt als er gegevens worden verstrekt uit een categorie waarin die gegevensgroepen voorkomen.
Op een persoonslijst kan bij historische gegevens de indicatie “onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” geplaatst worden. Deze gegevens zijn foutief en worden daarom in principe niet verstrekt.
Indien gegevens worden opgevraagd van een persoonslijst die is opgeschort, hetgeen ondermeer gebeurt indien een ingeschrevene is overleden of geëmigreerd, worden de reden en datum opschorting bijhouding van de persoonslijst meeverstrekt.
Dit besluit is een autorisatiebesluit dat is genomen ten behoeve van de Universiteit Maastricht (in dit besluit genoemd: de onderzoeksinstelling). De onderzoeksinstelling is een instelling als bedoeld in artikel 1.2 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek en artikel 44, eerste lid, onder a, van het Besluit BRP.
Om als onderzoeksinstelling voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen in aanmerking te komen, moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:
– het onderzoek moet een algemeen belang dienen,
– de gegevens uit de basisregistratie personen moeten noodzakelijk zijn voor het betreffende onderzoek,
– de verzoeker dient te hebben aangetoond dat de nodige voorzieningen zijn getroffen teneinde te verzekeren dat verdere verwerking van de verstrekte gegevens uitsluitend geschiedt ten behoeve van het onderzoek en dat ook overigens is voorzien in zodanige waarborgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad,
– de gegevens mogen slechts in geanonimiseerde vorm aan derden beschikbaar worden gesteld, tenzij de ingeschrevene uitdrukkelijk met de voorgenomen openbaarmaking van de hem betreffende gegevens heeft ingestemd, en
– het College bescherming persoonsgegevens is over het verzoek om systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen gehoord.
De onderzoeksinstelling voldoet aan deze voorwaarden.
Een toelichting van het onderzoek waarvoor de onderzoeksinstelling gegevens vertrekt krijgt uit de basisregistratie personen is opgenomen in bijlage I van dit besluit.
De onderzoeksinstelling krijgt de gegevens die noodzakelijk zijn voor de vervulling van de hierboven beschreven taken op systematische wijze verstrekt uit de basisregistratie personen. De systematische verstrekking aan de onderzoeksinstelling vindt plaats door middel van gegevensverstrekking op verzoek.
De onderzoeksinstelling mag op verzoek gegevens opvragen uit de basisregistratie personen. Het betreft de gegevens die zijn opgenomen in bijlage II bij dit besluit. De onderzoeksinstelling mag gegevens opvragen over de personen waarop het onderzoek betrekking heeft.
De onderzoeksinstelling dient de identiteit van de betrokkenen vast te kunnen stellen. De onderzoeksinstelling krijgt hiertoe de identificerende gegevens uit categorie 01 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Het A-nummer wordt gebruikt om de verschillende verstrekkingen die uit de basisregistratie personen worden ontvangen tot de juiste persoon te herleiden. Gegevens uit categorie 01 dienen tevens om de ingeschrevene op de juiste wijze aan te kunnen schrijven.
Aan de hand van de gegevens uit categorie 02 en 03 kan de onderzoeksinstelling vaststellen wie de ouders van de ingeschrevene zijn.
De onderzoeksinstelling heeft gegevens over huwelijk en geregistreerd partnerschap uit categorie 05 van de persoonslijst van de ingeschrevene nodig om vast te kunnen stellen of de ingeschrevene getrouwd, dan wel geregistreerd partner is.
De onderzoeksinstelling krijgt het gegeven “Datum overlijden” uit categorie 06 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt om vast te kunnen stellen of de ingeschrevene nog in leven is. Aan de hand van de gegevens “Registergemeente akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn” en “Aktenummer van de akte waaraan gegevens over overlijden ontleend zijn” kan de doodsoorzaak worden opgevraagd.
De onderzoeksinstelling krijgt het gegeven “Indicatie geheim” uit categorie 07 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Met dit gegeven wordt aangeduid of een ingeschrevene de gemeente heeft verzocht om zijn of haar gegevens niet te verstrekken aan derden, dan wel aan kerken. Indien dit het geval is, kan de onderzoeksinstelling aanvullende maatregelen treffen ten behoeve van de privacy van de ingeschrevene.
Gegevens uit de categorieën 08 en 58 van de persoonslijst van de ingeschrevene worden verstrekt ten behoeve van de correspondentie met de ingeschrevene.
Aan de hand van gegevens uit categorie 09 kan de onderzoeksinstelling vaststellen of de ingeschrevene kinderen heeft.
Aan de hand van gegevens uit categorie 11 kan de onderzoeksinstelling vaststellen of de ingeschrevene onder gezag valt van ouders of voogd, of onder curatele is gesteld.
Teneinde de autorisatie actueel te houden dient de onderzoeksinstelling tijdig inlichtingen te verschaffen over wijzigingen die zich voordoen in zijn taak, in de regelingen waarop die taak is gebaseerd of wijzigingen in de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van die taak. Het is de uitdrukkelijke verantwoordelijkheid van de onderzoeksinstelling om deze informatie onverwijld kenbaar te maken aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eventuele gevolgen van onjuistheden in de autorisatie als gevolg van het niet of niet tijdig doorgeven van dergelijke wijzigingen komen voor de verantwoordelijkheid van de onderzoeksinstelling.
Met dit besluit wordt het autorisatiebesluit van 9 oktober 2012, met kenmerk BPR2012/53211, ingetrokken. Deze intrekking is het gevolg van het in werking treden van de Wet BRP op 6 januari 2014. Tevens waren in de bijlage bij het besluit van 9 oktober 2012 abusievelijk de gegevens uit de categorieën 09 (“Kind”) en 11 (“Gezagsverhouding”) niet opgenomen. Die omissie is in dit besluit hersteld. De wijzigingen hebben geen inhoudelijke gevolgen voor de autorisatie van de onderzoeksinstelling.
Dit besluit wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Het besluit wordt tevens geplaatst op de internetpagina van het Agentschap BPR, www.bprbzk.nl.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-2897.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.