Wijziging veebezetting Heikamperweg 38
Logo Asten
Geen milieueffectrapportage benodigd
Besloten dat geen milieueffectrapportage behoeft te worden opgesteld voor de locatie Heikamperweg 38 te Heusden
Het besluit is verzonden op genoemde datum:
Heikamperweg 38 te Heusden beoordelen van de MER aanmeldingsnotitie 23 juni 2015
 
Op 4 februari 2015 heeft H. Verrijt Pluimveebedrijf, Heikamperweg 38 in Heusden op grond van artikel 7.16, lid 1 Wet milieubeheer medegedeeld dat hij voornemens is de inrichting aan de Heikamperweg 38 voor het houden van pluimvee te wijzigen. De veebezetting in 4 bestaande pluimveestallen worden gewijzigd van legkippen naar vleeskuikens. In 4 bestaande stallen zullen in totaal 72.240 vleeskuikens worden gehouden. Voor deze activiteit geldt dat op grond van artikel 7.2, lid 1 onder sub b van de Wet milieubeheer, in samenhang met het Besluit milieueffectrapportage dient te worden beoordeeld of de activiteit belangrijke nadelige gevolgen voor het milieu kan hebben.
 
Burgemeester en wethouders van Asten hebben besloten dat geen milieueffectrapport behoeft te worden opgesteld. Hierdoor kan een aanvraag om omgevingsvergunning met de activiteit inrichting worden ingediend. Naar de mening van burgemeester en wethouders van Asten leidt de voorgenomen activiteit, rekeninghoudend met de criteria als aangegeven in bijlage III van de EEG-richtlijn milieueffectbeoordeling, niet tot belangrijke nadelige gevolgen voor het milieu. Dit besluit betreft een besluit inzake de procedure ter voorbereiding van de beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, lid 1 onder e. Conform artikel 6.3 van de Algemene wet bestuursrecht staat tegen dit besluit geen bezwaar of beroep open, tenzij dit besluit een belanghebbende los van het voor te bereiden besluit rechtsreeks in zijn belang treft. Mocht u het niet eens zijn met dit besluit dan kunt u dat later kenbaar maken in het kader van de procedure voor voornoemde omgevingsvergunning.
 
Het besluit en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van 3 juli 2015 gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis, op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur. U kunt hiervoor terecht bij het Klant Contact Centrum, tel. (0493) 671 212.

Naar boven