Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) | Staatscourant 2014, 31125 | Overig |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) | Staatscourant 2014, 31125 | Overig |
Datum: 24 januari 2014
Kenmerk: 2014-0000040075
In het verzoek van 14 november 2013, 2014-0000039393 en 2014-0000039392, heeft het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving verzocht om autorisatie voor de systematische verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen in verband met het uitvoeren van het onderzoek “Intended and unintended consequences of imprisonment”.
Gelet op de artikelen 3.1 en 3.13 van de Wet basisregistratie personen en artikel 44 van het Besluit basisregistratie personen wordt op dit verzoek als volgt besloten.
In dit besluit wordt verstaan onder:
het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving ten behoeve van het onderzoek;
de Wet basisregistratie personen;
het Besluit basisregistratie personen;
de basisregistratie personen, bedoeld in artikel 1.2 van de Wet BRP;
de systematische verstrekking, bedoeld in artikel 1.1, onder g, van de Wet BRP;
de persoonslijst, bedoeld in artikel 1.1, onder c, van de Wet BRP;
de ingeschrevene, bedoeld in artikel 1.1, onder e, van de Wet BRP;
de verstrekking van gegevens, bedoeld in artikel 37, eerste lid, onder c, van het Besluit BRP, waarbij het aantal personen waarover informatie wordt verstrekt per verzoek ten hoogste tien bedraagt;
het onderzoek beschreven in bijlage I bij dit besluit.
1. Aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving wordt op zijn verzoek een gegeven verstrekt dat is vermeld op de persoonslijst van een ingeschrevene, indien het een gegeven betreft dat is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
2. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving verzoekt slechts om een gegeven dat is opgenomen in bijlage II, indien de verstrekking van gegevens noodzakelijk is voor de uitvoering van het onderzoek en het verzoek gericht is op het verkrijgen van gegevens over de ingeschrevene waarop het onderzoek betrekking heeft.
3. Aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving worden geen gegevens verstrekt, indien een of meer van de gegevens waarvan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving bij zijn verzoek gebruik heeft gemaakt, niet is opgenomen in bijlage II bij dit besluit.
1. Indien een verstrekking aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving op grond van dit besluit een gegeven betreft dat op juistheid wordt of is onderzocht, bevat de verstrekking naast dit gegeven tevens de gegevens over dat onderzoek.
2. De verstrekking van gegevens aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving die op grond van dit besluit plaatsvindt, bevat geen gegeven waarbij “indicatie onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” is vermeld.
3. Indien aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving gegevens worden verstrekt van een persoonslijst waarvan de bijhouding is opgeschort, bevat de verstrekking tevens de gegevens omtrent de reden en de datum van de opschorting, alsmede, voor zover deze gegevens zijn opgenomen op de persoonslijst, gegevens over de verificatie en de aanlevering van de verstrekte gegevens.
1. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving verstrekt aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onverwijld alle nieuw gebleken informatie die betrekking heeft op hetgeen geregeld is in dit besluit.
2. Deze informatie betreft in ieder geval wijzigingen in:
a. de taak of de wijze van uitvoering van de taak van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving;
b. de regelgeving ten aanzien van de taak of de wijze van uitvoering van de taak van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving;
c. de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de taak van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving
Het besluit van de Minister Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 17 november 2011, BPR2010/52901, wordt ingetrokken.
Het besluit en de bijlagen bij het besluit worden gepubliceerd in de Staatscourant.
's-Gravenhage, 24 januari 2014,
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, namens deze, G.M. Keijzer-Baldé Directeur Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit daartegen per brief bezwaar maken bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Postbus 10451, 2501 HL Den Haag. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend, voorzien zijn van een datum alsmede de naam en het adres van de indiener en dient vergezeld te gaan van de gronden waarop het bezwaar berust en, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het bezwaar is gericht.
Bijlage bij artikel 1 van dit besluit.
Het project onderzoekt in hoeverre een detentieperiode van invloed is op:
– de criminele carrières;
– de kans op scheiden/trouwen;
– het krijgen van kinderen;
– huisvesting;
– gezondheid.
De verkregen gegevens over de effectiviteit van strafrechtelijke sancties kunnen van belang zijn voor de preventie van criminaliteit. Daarnaast kunnen de gegevens inzicht bieden in de onbedoelde effecten van gevangenisstraf, zoals een grotere kans op echtscheiding.
Het onderzoeksproject betreft vier stappen:
1. De levensloop van gedetineerden voorafgaand aan detentie
Het eerste deel van het onderzoek zal specifiek betrekking hebben op de leefsituatie en leefgeschiedenis voorafgaand aan detentie. Binnen het onderzoek is het NSCR geïnteresseerd in verschillende leefdomeinen, zoals recidive, trouwen en het krijgen van kinderen. Hiervoor is het nodig de gegevens van de onderzoekspopulatie, te weten 1500 ex-gedetineerden, in kaart te brengen.
2. De levensloop en welzijn van partners en kinderen van gedetineerden voorafgaand aan detentie
Omdat detentie niet alleen gevolgen heeft op het leven van de gedetineerde zelf, maar ook op zijn familie, wordt in dit deelproject onderzocht in hoeverre detentie effecten heeft op het leven van de partners en kinderen van ex-gedetineerden. Om de gevolgen van detentie adequaat te kunnen onderzoeken is het nodig de situatie van partners en kinderen voorafgaand aan de detentie goed in kaart te brengen.
3. Het blijven traceren van ex-gedetineerden en hun familieleden
Het huidige onderzoek heeft een longitudinale opzet waardoor de deelnemende (ex) gedetineerde en hun families gedurende drie jaren na detentie worden gevolgd. Op elk van de meetmomenten (na 6, 12, 24 en 36 maanden) wordt persoonlijk contact gezocht met de deelnemers.
4. De gevolgen van detentie op de verdere levenslopen van ex-gedetineerden, hun partners en kinderen
Binnen het onderzoek wordt gekeken naar de gevolgen van detentie op: recidive, kans om te scheiden/ te trouwen, het krijgen van kinderen, huisvesting en ten slotte het overlijden van (ex-) gedetineerden.
1500 gedetineerden die deelgenomen hebben aan het onderzoek en hun partners en ex-partners en kinderen.
Bijlage bij artikel 2 van dit besluit.
RUBRIEK |
OMSCHRIJVING |
---|---|
01 |
PERSOON |
01.01.10 |
A-nummer persoon |
01.02.10 |
Voornamen persoon |
01.02.20 |
Adellijke titel/predicaat persoon |
01.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam persoon |
01.02.40 |
Geslachtsnaam persoon |
01.03.10 |
Geboortedatum persoon |
01.03.20 |
Geboorteplaats persoon |
01.03.30 |
Geboorteland persoon |
01.04.10 |
Geslachtsaanduiding |
01.61.10 |
Aanduiding naamgebruik |
02 |
OUDER1 |
02.03.30 |
Geboorteland ouder1 |
03 |
OUDER2 |
03.03.30 |
Geboorteland ouder2 |
04 |
NATIONALITEIT |
04.05.10 |
Nationaliteit |
05 |
HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP |
05.02.10 |
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.02.40 |
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
05.03.10 |
Geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner |
05.03.20 |
Geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner |
05.03.30 |
Geboorteland echtgenoot/geregistreerd partner |
05.06.10 |
Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap |
05.07.10 |
Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
05.07.40 |
Reden ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
55 |
HUWELIJK/GEREGISTREERD PARTNERSCHAP |
55.02.10 |
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner |
55.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
55.02.40 |
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner |
55.03.10 |
Geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner |
55.03.20 |
Geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner |
55.03.30 |
Geboorteland echtgenoot/geregistreerd partner |
55.06.10 |
Datum huwelijkssluiting/aangaan geregistreerd partnerschap |
55.07.10 |
Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
55.07.40 |
Reden ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap |
06 |
OVERLIJDEN |
06.08.10 |
Datum overlijden |
06.08.20 |
Plaats overlijden |
06.08.30 |
Land overlijden |
07 |
INSCHRIJVING |
07.69.10 |
Gemeente waar de persoonskaart zich bevindt |
07.70.10 |
Indicatie geheim |
08 |
VERBLIJFPLAATS |
08.09.10 |
Gemeente van inschrijving |
08.09.20 |
Datum inschrijving in de gemeente |
08.10.10 |
Functie adres |
08.10.20 |
Gemeentedeel |
08.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
08.11.10 |
Straatnaam |
08.11.15 |
Naam openbare ruimte |
08.11.20 |
Huisnummer |
08.11.30 |
Huisletter |
08.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
08.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
08.11.60 |
Postcode |
08.11.70 |
Woonplaatsnaam |
08.11.80 |
Identificatiecode verblijfplaats |
08.11.90 |
Identificatiecode nummeraanduiding |
08.12.10 |
Locatiebeschrijving |
08.13.10 |
Land adres buitenland |
08.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
08.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
08.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
58 |
VERBLIJFPLAATS |
58.09.10 |
Gemeente van inschrijving |
58.09.20 |
Datum inschrijving in de gemeente |
58.10.10 |
Functie adres |
58.10.20 |
Gemeentedeel |
58.10.30 |
Datum aanvang adreshouding |
58.11.10 |
Straatnaam |
58.11.15 |
Naam openbare ruimte |
58.11.20 |
Huisnummer |
58.11.30 |
Huisletter |
58.11.40 |
Huisnummertoevoeging |
58.11.50 |
Aanduiding bij huisnummer |
58.11.60 |
Postcode |
58.11.70 |
Woonplaatsnaam |
58.11.80 |
Identificatiecode verblijfplaats |
58.11.90 |
Identificatiecode nummeraanduiding |
58.12.10 |
Locatiebeschrijving |
58.13.10 |
Land adres buitenland |
58.13.20 |
Datum aanvang adres buitenland |
58.13.30 |
Regel 1 adres buitenland |
58.13.40 |
Regel 2 adres buitenland |
58.13.50 |
Regel 3 adres buitenland |
58.14.10 |
Land vanwaar ingeschreven |
58.14.20 |
Datum vestiging in Nederland |
09 |
KIND |
09.02.10 |
Voornamen kind |
09.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam kind |
09.02.40 |
Geslachtsnaam kind |
09.03.10 |
Geboortedatum kind |
09.03.20 |
Geboorteplaats kind |
09.03.30 |
Geboorteland kind |
59 |
KIND |
59.02.10 |
Voornamen kind |
59.02.30 |
Voorvoegsel geslachtsnaam kind |
59.02.40 |
Geslachtsnaam kind |
59.03.10 |
Geboortedatum kind |
59.03.20 |
Geboorteplaats kind |
59.03.30 |
Geboorteland kind |
De Wet basisregistratie personen (Wet BRP) vormt de juridische basis voor de basisregistratie personen. In de basisregistratie personen zijn persoonsgegevens opgeslagen in de vorm van persoonslijsten.
De basisregistratie personen bevat gegevens over personen die zijn ingeschreven bij een van de gemeenten in Nederland. De gemeenten houden deze gegevens bij.
Verder zijn in de basisregistratie personen gegevens opgenomen van personen die buiten Nederland woonachtig zijn, zogenoemde niet-ingezetenen. Gegevens van niet-ingezetenen worden bijgehouden door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Over niet-ingezetenen wordt een beperkter aantal gegevens bijgehouden dan over ingezetenen. De gegevens in de RNI zijn niet aangemerkt als authentieke gegevens. Gegevens over niet-ingezetenen kunnen namelijk minder gemakkelijk actueel gehouden worden dan gegevens over ingezetenen.
De Wet BRP biedt de grondslag voor systematische gegevensverstrekking over ingezetenen en niet-ingezetenen aan overheidsorganen en daartoe aangewezen andere organisaties. Bij de systematische verstrekking worden vanuit een centraal bestand op geautomatiseerde wijze persoonsgegevens uit de basisregistratie personen verstrekt.
Allereerst komen overheidsorganen in aanmerking voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen. Daarnaast kunnen ook organisaties die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang daarvoor in aanmerking komen, indien deze werkzaamheden en deze organisaties op grond van artikel 3.3 van de Wet BRP zijn aangewezen. Voorts voorziet artikel 3.13 Wet BRP in systematische gegevensverstrekking aan onderzoeksinstellingen. Waar in het vervolg van deze toelichting zal worden gesproken over "de afnemer" worden daarmee zowel overheidsorganen als derden als onderzoeksinstellingen bedoeld.
Afnemers die systematisch gegevens verstrekt willen krijgen uit de basisregistratie personen dienen hiertoe een verzoek in bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het verzoek wordt gedaan in de vorm van een autorisatieaanvraagformulier. In dit formulier is aangegeven welke gegevens, over welke personen en voor welke taken de aanvrager op systematische wijze verstrekt wenst te krijgen. Het verzoek wordt getoetst, waarbij wordt uitgegaan van de beoordelingscriteria zoals deze zijn neergelegd in de Wet BRP en het Besluit basisregistratie personen (Besluit BRP). Onder meer bepalend is of en in hoeverre de verstrekking van de gegevens noodzakelijk is voor de goede vervulling van de taak van de aanvrager. Hierbij wordt steeds de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de personen, van wie de aanvrager gegevens verstrekt wenst te krijgen, gewaarborgd.
Na toetsing van het autorisatieverzoek wordt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een autorisatiebesluit ten behoeve van de aanvrager genomen. In dit autorisatiebesluit wordt bepaald welke gegevens over welke categorieën van personen en in welke gevallen aan de afnemer worden verstrekt. Aan het autorisatiebesluit kunnen voorschriften en beperkingen worden verbonden in het belang van een zorgvuldige en doelmatige gegevensverstrekking.
Het autorisatiebesluit wordt voor zover mogelijk technisch vertaald in een zogenoemde autorisatietabelregel. Aan de hand van de autorisatietabelregel wordt de geautoriseerde afnemer herkend en kan de gegevensverstrekking vanuit de basisregistratie personen geautomatiseerd afgewikkeld worden.
De systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen kan op verschillende wijzen plaatsvinden. Op grond van dit besluit vindt de verstrekking op de volgende manieren plaats:
Een afnemer kan op verzoek een set gegevens van een persoonslijst verstrekt krijgen. In het autorisatiebesluit is opgenomen welke gegevens van welke categorieën personen mogen worden opgevraagd.
Indien een onderzoek is ingesteld of afgerond naar een gegeven of een verzameling van gegevens, wordt hiervan bij het verstrekte gegeven melding gedaan.
Bij verstrekking van gegevens van een persoonslijst die deel uitmaakt van de Registratie niet-ingezetenen, is het van belang om aan te geven wanneer de gegevens op de persoonslijst geverifieerd zijn en welke organisatie de in een categorie opgenomen gegevens heeft aangeleverd. Om dit te bereiken, worden de verificatiegegevens of de gegevens over de aanleverende organisatie meeverstrekt als er gegevens worden verstrekt uit een categorie waarin die gegevensgroepen voorkomen.
Op een persoonslijst kan bij historische gegevens de indicatie “onjuist dan wel strijdigheid met de openbare orde” geplaatst worden. Deze gegevens zijn foutief en worden daarom in principe niet verstrekt.
Indien gegevens worden opgevraagd van een persoonslijst die is opgeschort, hetgeen ondermeer gebeurt indien een ingeschrevene is overleden of geëmigreerd, worden de reden en datum opschorting bijhouding van de persoonslijst meeverstrekt.
Dit besluit is een autorisatiebesluit dat is genomen ten behoeve van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving is een instelling als bedoeld in artikel 44, eerste lid, onder a, van het Besluit BRP en artikel 1.2 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.
Om als onderzoeksinstelling voor systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen in aanmerking te komen, moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:
– het onderzoek moet een algemeen belang dienen,
– de gegevens uit de basisregistratie personen moeten noodzakelijk zijn voor het betreffende onderzoek,
– de verzoeker dient te hebben aangetoond dat de nodige voorzieningen zijn getroffen teneinde te verzekeren dat verdere verwerking van de verstrekte gegevens uitsluitend geschiedt ten behoeve van het onderzoek en dat ook overigens is voorzien in zodanige waarborgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad,
– de gegevens mogen slechts in geanonimiseerde vorm aan derden beschikbaar worden gesteld, tenzij de ingeschrevene uitdrukkelijk met de voorgenomen openbaarmaking van de hem betreffende gegevens heeft ingestemd,
– de verzoeker moet hebben aangetoond dat de systematische verstrekking van de gegevens noodzakelijk is voor een goede uitvoering van het onderzoek, en
– het College bescherming persoonsgegevens is over het verzoek om systematische gegevensverstrekking uit de basisregistratie personen gehoord.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving voldoet aan deze voorwaarden.
Het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving is een nationaal onderzoeksinstituut dat zich toelegt op fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van criminaliteit en rechtshandhaving. Het maakt deel uit van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek en wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Veiligheid en Justitie en de Vrije Universiteit Amsterdam.
Het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving is in Amsterdam gevestigd. Het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving verricht interdisciplinair en longitudinaal onderzoek op het snijvlak van theorie, praktijk en beleid. Het onderzoek richt zich op drie complementaire thema’s: Mobiliteit en spreiding van criminaliteit, Burger en het strafrechtelijk systeem en Levensloop, criminaliteit en interventies.
Een nadere toelichting van het onderzoek waarvoor het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving gegevens vertrekt krijgt uit de basisregistratie personen is opgenomen in bijlage I van dit besluit.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving krijgt de gegevens die noodzakelijk zijn voor de vervulling van de hierboven beschreven taken op systematische wijze verstrekt uit de basisregistratie personen. De systematische verstrekking aan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving vindt plaats door middel van gegevensverstrekking op verzoek.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving mag op verzoek gegevens opvragen uit de basisregistratie personen. Het betreft de gegevens die zijn opgenomen in bijlage II bij dit besluit. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving mag gegevens opvragen over de personen waarop het onderzoek betrekking heeft.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving dient de identiteit van de betrokkenen vast te kunnen stellen. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving krijgt hiertoe de identificerende gegevens uit categorie 01 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Het A-nummer wordt gebruikt om de verschillende verstrekkingen die uit de basisregistratie personen worden ontvangen aan elkaar te koppelen en tot de juiste persoon te herleiden. Gegevens uit categorie 01 dienen tevens om de ingeschrevene op de juiste wijze aan te kunnen schrijven.
Aan de hand van de gegevens uit categorie 02 en 03 kan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving vaststellen wie de ouders van de ingeschrevene zijn. Dit kan onder meer van belang zijn wanneer de ingeschrevene minderjarig is.
Aan de hand van de gegevens uit deze categorie kan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving vaststellen of de ingeschrevene de Nederlandse nationaliteit heeft of een andere nationaliteit bezit.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving heeft gegevens over huwelijk en geregistreerd partnerschap uit de categorieën 05 en 55 van de persoonslijst van de ingeschrevene nodig om vast te kunnen stellen of de ingeschrevene getrouwd, dan wel geregistreerd partner is. Daarnaast gebruikt het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving de gegevens uit de categorieën 05 en 55 om de ingeschrevene die getrouwd of partners is, op de juiste wijze aan te kunnen schrijven. Aan de hand van de gegevens “Datum sluiting”, “Aanduiding naamgebruik”, “Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner” en “Datum ontbinding huwelijk/geregistreerd partnerschap” kan de juiste aanschrijving worden bepaald.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving krijgt het gegeven “Datum overlijden” uit categorie 06 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt om vast te kunnen stellen of de ingeschrevene nog in leven is.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving krijgt het gegeven “Indicatie geheim” uit categorie 07 van de persoonslijst van de ingeschrevene verstrekt. Met dit gegeven wordt aangeduid of een ingeschrevene de gemeente heeft verzocht om zijn of haar gegevens niet te verstrekken aan derden, dan wel aan kerken. Indien dit het geval is, kan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving aanvullende maatregelen treffen om de privacy van de ingeschrevene te waarborgen.
Gegevens uit de categorieën 08 en 58 van de persoonslijst van de ingeschrevene worden verstrekt ten behoeve van de correspondentie met de ingeschrevene. De gegevens betreffende de verblijfplaats van de ingeschrevene kunnen ook van belang zijn in verband met het vaststellen van de sociaaleconomische achtergrond van de ingeschrevene. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving krijgt van de ingeschrevene die in het buitenland hebben gewoond ook het historische adres in het buitenland verstrekt.
Aan de hand van gegevens uit de categorieën 09 en 59 kan het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving vaststellen of de ingeschrevene kinderen heeft.
Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving is geautoriseerd ten behoeve van meerdere onderzoeken. Het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving maakt ten behoeve van deze onderzoeken gebruik van één autorisatietabelregel.
Teneinde de autorisatie actueel te houden dient het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving tijdig inlichtingen te verschaffen over wijzigingen die zich voordoen in zijn taak, in de regelingen waarop die taak is gebaseerd of wijzigingen in de gegevens uit de basisregistratie personen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van die taak. Het is de uitdrukkelijke verantwoordelijkheid van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving om deze informatie onverwijld kenbaar te maken aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eventuele gevolgen van onjuistheden in de autorisatie als gevolg van het niet of niet tijdig doorgeven van dergelijke wijzigingen komen voor de verantwoordelijkheid van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving.
Met dit besluit wordt het autorisatiebesluit van 17 november 2010, BPR2010/52901, ingetrokken. Deze intrekking is het gevolg van het in werking treden van de Wet basisregistratie personen op 6 januari 2014.
Dit besluit wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Het besluit wordt tevens geplaatst op de internetpagina van het Agentschap BPR, www.bprbzk.nl.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-31125.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.