-
A.
de volgende verkeersmaatregelen te treffen:
-
I.
Het plaatsen van twee borden A0130zb (begin 30 km-zone) en één bord A0230ze (einde 30 km-zone);
-
II.
Het plaatsen van één bord H01a (grens bebouwde kom) met de naam “Laren”;
-
III.
De in dit verkeersbesluit genoemde verkeersborden te plaatsen, zoals is aangegeven op de bij dit besluit behorende gewaarmerkte situatietekening;
-
A.
I. een afschrift van dit besluit te zenden aan:
-
a.
Centrale meldkamer van Politie Gooi en Vechtstreek (district Gooi-Noord), regionale brandweer organisatie en centrale post Ambulance vervoer, postbus 42, 1200 AA Hilversum;
-
b.
namens het college van Laren,
Afdelingsmanager Aanleg en Beheer
Bijlage: gewaarmerkte situatietekening, d.d. 11 september 2014
Voor de mogelijkheden van bezwaar verwijzen wij u naar bijlage A van dit besluit. Hierin vindt u ook informatie over het vragen van een voorlopige voorziening bij de rechtbank. Een bezwaarschrift dient binnen zes weken na de datum van verzending van deze brief bij het college van burgemeester en wethouders te zijn ingediend.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht (verder: Awb) kunt u, maar ook andere belanghebbenden bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen (meestal het college van burgemeester en wethouders) een bezwaarschrift indienen. Het gemeenschappelijke postadres voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren is: Postbus 71, 3755 ZH EEMNES. Graag vermelden: t.a.v. de Commissie voor de bezwaarschriften
Het bezwaarschrift moet, ondertekend door u of uw gemachtigde, worden ingediend
binnen zes weken nadat de beslissing waartegen u bezwaar maakt, aan de aanvrager van de beslissing is bekendgemaakt. De bekendmaking gebeurt via een brief van of namens het bestuursorgaan. Als datum van bekendmaking geldt de verzenddatum van die brief. De publicatie in de gemeentelijke advertentie geldt niet als bekendmaking; in de advertentie wordt de datum van de bekendmaking vermeld.
In het bezwaarschrift vermeldt u:
-
-
-
-
-
-
tegen welke beslissing u bezwaar maakt (liefst met een kopie van die beslissing);
-
-
wat uw bezwaren tegen die beslissing zijn.
Als u het bezwaarschrift door een gemachtigde laat indienen, moet u een door u ondertekende machtiging met het bezwaarschrift mee laten sturen.
Rechtspersonen, bijvoorbeeld een stichting of een vereniging, moeten een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel en hun statuten meesturen.
Uw bezwaarschrift wordt behandeld door de Commissie voor de bezwaarschriften. Deze commissie brengt over het bezwaarschrift advies uit aan het bestuursorgaan. Het bestuursorgaan beslist daarna.
Voordat de commissie over een bezwaarschrift een advies opstelt, wordt u - of de door u aangewezen persoon - uitgenodigd uw bezwaren mondeling toe te lichten. Ook eventuele andere belanghebbenden én iemand namens het bestuursorgaan worden daarvoor uitgenodigd.
Het bestuursorgaan maakt de beslissing op uw bezwaarschrift aan u met een brief bekend. Het advies van de commissie wordt daarbij meegestuurd.
Wanneer u - of een andere belanghebbende die bijvoorbeeld bezwaar heeft tegen een aan u verleende vergunning - een bezwaarschrift heeft ingediend
en er een spoedeisend belang is, kan bij de "voorzieningenrechter" van de Arrondissementsrechtbank een verzoekschrift (in tweevoud) worden ingediend om een voorlopige voorziening te vragen. Een voorbeeld van een voorlopige voorziening is de gehele of gedeeltelijke schorsing van het besluit. Dit kan betekenen dat dit besluit gedurende een bepaalde periode, bijvoorbeeld voor de duur van de behandeling van het bezwaarschrift, niet in werking treedt.
De voorzieningenrechter treft alleen een voorlopige voorziening als een besluit op het bezwaarschrift, met het oog op de betrokken belangen, waaronder de uwe, niet kan worden afgewacht.
Het verzoekschrift moet worden gestuurd aan:
Rechtbank Midden-Nederland
O.v.v. Voorlopige voorzieningen
Postbus 16005 3500 DA Utrecht
U kunt een verzoek om voorlopige voorziening ook digitaal indienen bij rechtbank Midden-Nederland via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Aan het indienen van een bezwaarschrift bij het college zijn geen kosten verbonden. U dient er rekening mee te houden dat aan het indienen van verzoekschrift voor een voorlopige voorziening wel kosten zijn verbonden (griffierecht).
Het bedrag hiervoor kunt u voldoen nadat u van de griffier van de rechtbank een nota hebt ontvangen.
Voor verdere inlichtingen over de bezwaarschriftprocedure kunt u terecht bij mevrouw A.M. Schulte of mevrouw S.J. Kist van de BEL Combinatie, tel.nr. 035 751 3305 of 035 751 3292.
Met vragen over de voorlopige voorziening bij de rechtbank kunt u contact opnemen met de Rechtbank Midden-Nederland, tel. nr. (algemeen) 030 223 3000.
Via de websites van de gemeenten kunt u een folder van het Ministerie Justitie downloaden met uitgebreide informatie over het indienen van een bezwaar en de verdere procedure.