VERKEERSBESLUIT
Logo Hoogeveen
Nr.2014/16
Voetgangersoversteekplaats Willemskade
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen
Gelet op:
De bepalingen gesteld in of krachtens artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging 2011, strekkende tot overdracht van de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten,
Overwegende:
  • -
    Dat er relatief veel voetgangers de Willemskade oversteken nabij de aansluiting Prins Mauritsplein;
  • -
    Dat voetgangers problemen ondervinden bij het oversteken, omdat ze voorrang moeten verlenen aan al het verkeer op de Willemskade;
  • -
    Dat voetgangers de situatie als onveilig bestempelen;
  • -
    Dat het niet mogelijk is om een fysieke oplossing te maken die het oversteken gemakkelijker maakt;
  • -
    Dat omwonenden, gebruikers en andere belanghebbenden de gemeente verzocht hebben een zebrapad (voetgangersoversteekplaats) aan te leggen;
  • -
    Dat de bovengenoemde straat in eigendom, beheer en onderhoud is van de gemeente Hoogeveen;
  • -
    Dat op basis van artikel 24 BABW overleg is gepleegd met de korpschef van de regiopolitie Drenthe, namens deze de heer C. van der Straten.
Besluiten:
  • I.
    Tot het realiseren van een voetgangersoversteekplaats in de Willemskade;
  • II.
    De maatregel bestaat uit het plaatsen van twee borden L02 van de bijlage 1 van het RVV 1990 en het aanbrengen van zebramarkering op de weg.
Een en ander staat weergegeven op bijgaande situatietekening.
Hoogeveen, 8 september 2014
Namens Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen,
Jan Blom
Afdelingshoofd Ontwerp
Ter visie legging
Dit verkeersbesluit wordt op 10 september 2014 gepubliceerd in de Hoogeveensche Courant (gemeentelijke pagina “Het Torentje”).
Nadere informatie kan worden ingewonnen bij de heer O. Hoekstra van de afdeling Ontwerp, via telefoonnummer 14 0528.
Bijlage(n):
-Situatietekening: Willemskade
Kopie verzonden aan de volgende externe partij(en):
-Politie Drenthe, Unit Verkeerstaken, t.a.v. de heer C. van der Straten,
Postbus 107, 9400 AC ASSEN;
  • -
    Rechtbank Assen, Postbus 30.009, 9400 RA Assen;
  • -
    Parket Arrondissementsrechtbank, Postbus 30.009, 9400 RA Assen;
Niet eens met het besluit
Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dat doet u binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit per bezwaarformulier op www.hoogeveen.nl, per e-mail (info@hoogeveen.nl) of schriftelijk via het postadres van de gemeente.
In het bezwaarschrift vermeldt u:
  • -
    uw naam en adres
  • -
    de datum
  • -
    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
  • -
    waarom u het niet met het besluit eens bent
Voorlopige voorziening
Diende u een bezwaarschrift in? En vindt u dat uw belangen zo dringend zijn, dat u het besluit daarop niet kunt afwachten? Dan kunt u bij de rechtbank een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dit kan digitaal via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht of schriftelijk aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland, locatie Assen, Postbus 200, 9400 AE Assen. Zorgt u ervoor dat u een kopie van uw bezwaarschrift meestuurt. Houdt u er rekening mee dat u griffiekosten betaalt als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient.
Naar boven