Logo Hillegom
Vastgesteld bestemmingsplan Woonzorgzone fase 2 (beroep), Hillegom

Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad in de vergadering van 17 juli 2014 het bestemmingsplan Woonzorgzone fase 2 heeft vastgesteld.

Plangebied en inhoud van het plan

Het vastgestelde bestemmingsplan Woonzorgzone fase maakt de bouw van maximaal 44 woningen mogelijk op de voormalige locatie van het verzorgings- en verpleeghuis Bloemswaard. Dit gebouw is gesloopt en woningcorporatie STEK realiseert op deze locatie sociale huurappartementen in twee gebouwen van elk vier bouwlagen. Er is geen exploitatieplan benodigd ex artikel 6.12 Wro, omdat het verhaal van kosten anderszins verzekerd is.

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt met ingang van 7 augustus tot en met 17 september 2014 (zes weken) voor een ieder ter inzage in de gemeentewinkel, gevestigd aan de Hoofdstraat 115 in Hillegom, elke werkdag geopend van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 16.00 tot 20.00 uur.

Het bestemmingsplan is digitaal in te zien op de website www.ruimtelijkeplannen.nl.

Dat kan ook via een link op de gemeentelijke website www.hillegom.nl onder Inwoners/Bouwen en verbouwen/Bestemmingsplannen/Woonzorgzone fase 2.

Mogelijkheid van beroep/voorlopige voorziening

Gedurende de termijn dat het plan ter inzage ligt kunnen belanghebbenden:

  • die tijdig zienswijzen tegen het ontwerpbestemmingsplan hebben ingediend;

  • alleen beroep aantekenen tegen de bij de vaststelling aangebrachte wijzigingen;

  • die kunnen aantonen, dan redelijkerwijs niet in staat zijn geweest zienswijzen in te dienen omtrent het ontwerp;

beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag, o.v.v. beroepschrift bestemmingsplan Woonzorgzone fase 2. Dit beroepschrift moet worden ingediend binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit. Het beroepschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten:

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het kenmerk van het besluit;

  • een opgave van de redenen waarom u zich met het besluit niet kunt verenigen.

Een afschrift van het besluit moet u meesturen.

Door het indienen van een beroepschrift wordt het besluit niet opgeschort. Bij een spoedeisend belang kan degene die een beroepschrift heeft ingediend, een voorlopige voorziening (schorsing) vragen aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent, dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Naar boven