Logo Grave
Coördinatieregeling oprichten zorgwoningen op het Visioterrein te Grave

Burgemeester en wethouders van de gemeente Grave maken bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 18 juni 2014:

  • het bestemmingsplan “Zorgwoningen Koninklijke Visio” heeft vastgesteld;

  • het besluit hogere waarden heeft vastgesteld;

  • de omgevingsvergunning voor het oprichten van de zorgwoningen heeft verleend.

Coördinatie

Bovengenoemde besluiten worden overeenkomstig het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2014 op grond van artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening gecoördineerd voorbereid en bekend gemaakt.

Terinzage

Met ingang van 9 juli 2014 ligt gedurende zes weken voor eenieder ter inzage:

  • het bestemmingsplan “Zorgwoningen Koninklijke Visio”;

  • besluit vaststellen hogere waarden Wet geluidhinder;

  • omgevingsvergunning voor het oprichten van 3 zorgwoningen in het plangebied “Zorgwoningen Koninklijke Visio”.

Tegen het ontwerp-bestemmingsplan, ontwerp besluit hoge waarden en ontwerp omgevingsvergunning zijn twee zienswijzen ingediend, die geen aanleiding hebben gegeven tot aanpassing van het plan. Beide zienswijzen zijn ongegrond verklaard.

Bovengenoemde documenten kunnen tijdens openingstijden op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.30 uur, op dinsdag van 16.00 uur tot 20.00 uur en op afspraak worden ingezien bij de publieksbalie.

Het raadsbesluit tot het van toepassing verklaren van de coördinatieregeling, het bestemmingsplan met bijbehorende stukken, de omgevingsvergunning voor het bouwen en het besluit vaststellen hogere waarden Wet geluidhinder kunt u digitaal inzien op de gemeentelijke website, www.grave.nl.

Het bestemmingsplan kunt u ook raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl. (NL.IMRO.0786.BPVisioOost-VA01).

Beroep

Op grond van artikel 8.3 lid 1 Wet ruimtelijke ordening worden voornoemde besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt.

Gedurende de terinzagetermijn kan bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag beroep worden ingesteld door belanghebbenden:

  • die tijdig hun zienswijzen naar voren hebben gebracht;

  • aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze naar voren hebben gebracht;

Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat in elk geval de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, een kopie van het besluit en de gronden van het beroep (waarom gaat u in beroep). U moet er rekening mee houden dat u griffierecht moet betalen als u een beroepschrift indient.

Voorlopige voorziening

Een beroep heeft geen schorsende werking. De indiener van een beroepschrift kan tegelijkertijd ook de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State verzoeken, een voorlopige voorziening te treffen. De voorzitter kan dit doen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op het verzoek is beslist. Een dergelijk verzoek dient te worden gestuurd naar Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Een verzoek om voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Ook als u een verzoek om voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

Inwerkingtreding

Op grond van de Wet ruimtelijke ordening treden de besluiten tot vaststelling in werking op de dag na de dag waarop de beroepstermijn afloopt. Indien binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening wordt gedaan, wordt de werking van het betreffende besluit opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

Naar boven