Logo Weststellingwerf
Vastgesteld wijzigingsplan Wolvega Lindewijk, Centrale As – Citroenvlinder, Weststellingwerf

Burgemeester en wethouders van de gemeente Weststellingwerf maken bekend dat zij op 12 mei 2014 het wijzigingsplan Wolvega Lindewijk, Centrale As – Citroenvlinder, als vervat in het bestand NL.IMRO.0098.WPWVGLINDEWIJKCAC-VA01.gml, hebben vastgesteld.

Om dit wijzigingsplan is verzocht door de grondeigenaar, die binnen het plangebied grondgebonden woningbouw wenst te realiseren. Het wijzigingsplan voorziet in een aanpassing van bouwvlakken en verwijdering van een tweetal aanduidingen uit het bestemmingsplan “Wolvega Lindewijk”. Hierdoor worden ter plaatse 20 rijwoningen en 12 twee-onder-één-kapwoningen mogelijk, daar waar eerst in 8 kleinschalige woontorens (met 4 woningen per toren) was voorzien. Het plangebied bestaat uit drie naast elkaar gelegen plandelen en betreft een deel van de centrale as van de Lindewijk. Twee van de drie plandelen zijn gelegen tussen de straten Grote Vuurvlinder (west- en zuidgrens), Citroenvlinder (noordgrens) en Kommavlinder (oostgrens). Het meest oostelijk deel van het plangebied wordt nader begrensd door Kommavlinder (westgrens), Citroenvlinder (noordgrens), de parkstrook van de centrale as (zuidgrens) en een bestaande bossingel (oostgrens). Het plangebied betreft de percelen kadastraal bekend gemeente Wolvega, sectie M, nummers 904 (ged.), 1009 (ged.) en 1242 (ged.).

Het wijzigingsplan ligt met de bijbehorende stukken van 12 juni 2014 tot en met 23 juli 2014 voor een ieder ter inzage. U kunt hiervoor gedurende de openingstijden terecht bij de publieksbalie van de gemeente Weststellingwerf, bezoekadres Griffioenpark 1, 8471 KR te Wolvega. Ook is het plan te raadplegen via de websites www.weststellingwerf.nl/bestemmingsplannen en www.ruimtelijkeplannen.nl.

Gedurende de termijn van de terinzagelegging kan een belanghebbende die tijdig zijn zienswijze bij burgemeester en wethouder kenbaar maakte, beroep indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Beroep staat ook open voor belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest om een zienswijze in te dienen. Een beroepschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten: naam en adres van de indiener, dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep zich richt en de gronden van het beroep. Voor het in behandeling nemen van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd. Als u beroep instelt, heeft dit geen schorsende werking. Het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, tenzij binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend. U kunt bij afzonderlijke brief aan de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, verzoeken om een voorlopige voorziening. Indien dit verzoek binnen de beroepstermijn is ingediend dan treedt het besluit niet eerder in werking dan voordat op dat verzoek is beslist.

Gelet op artikel 1.1 lid 1 onder a Crisis en herstelwet (Chw) juncto artikel 3.1 van Bijlage 1 Chw zijn de procedureregels zoals opgenomen in afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Chw op deze procedure van toepassing. Gelet op artikel 1.6 lid 2 Chw dient het beroepschrift de gronden van beroep te bevatten.

Indien deze ontbreken, zal het beroepschrift niet-ontvankelijk worden verklaard door de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Na afloop van de termijn voor het instellen van beroep kunnen op grond van artikel 1.6a Chw geen beroepsgronden meer worden aangevoerd.

Naar boven