Logo CuijkGemeente Cuijk - Verkeersbesluit ten behoeve van instellen parkeerschijfzone - Raadhuisplein Haps

Burgemeester en wethouders van Cuijk,  

op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, bevoegd dit verkeersbesluit te nemen,

op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 verplicht tot het nemen van een verkeersbesluit voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd,

Overwegende:

Dat het raadhuisplein een plein is in het centrum van Haps waar verschillende bedrijven gevestigd zijn; Dat deze bedrijven afhankelijk zijn van de bereikbaarheid door motorvoertuigen; Dat er voor de klanten/bezoekers van de bedrijven voldoende parkeermogelijkheden voor motorvoertuigen op het Raadhuisplein aanwezig zijn;  Dat deze vaak vol staan met langparkeerders door bewoners of werknemers en hierdoor niet gebruikt kunnen worden door klanten/bezoekers van de aanliggende bedrijven;  Dat voor de bereikbaarheid van de bedrijven wenselijk is dat deze parkeerplaatsen vrij blijven voor klanten/bezoekers van hun bedrijf; Dat een bezoek aan de gevestigde bedrijven over het algemeen niet meer tijd in beslag neemt dan 2 uur en dat langer parkeren voor een bezoek aan de bedrijven niet noodzakelijk is; Dat het daarom wenselijk is om voor 12 parkeervakken aan de noordzijde van het Raadhuisplein, ter hoogte van Raadhuisplein 1 t/m 5, aan te wijzen als parkeerschijfzone met een maximale parkeertijd van 2 uur; Dat er door deze maatregel meer parkeerruimte komt voor kort parkeren en dat er nog voldoende parkeerplaatsen over blijven voor de langparkeerders; Dat deze oplossing door middel van een schouw met dorpsraad en politie tot stand is gekomen; Dat dit bewerkstelligd kan worden door het aanbrengen van de daarvoor benodigde blauwe streep en de daarvoor bestemde borden met venstertijden; Dat het Raadhuisplein in beheer en onderhoud is bij de gemeente Cuijk; Dat voor de uitvoering van deze maatregel een verkeersbesluit dient te worden genomen en dat daarbij het juridische traject dient te worden doorlopen; Dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te beschermen, om de bruikbaarheid van de weg te waarborgen of om de door het verkeer veroorzaakte overlast en hinder te voorkomen;  Dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer overleg is gepleegd met het regionaal korps politie Brabant-Noord, District Land van Cuijk en deze akkoord gaat met het onderstaande besluit; Dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te beschermen, om de bruikbaarheid van de weg te waarborgen en om de door het verkeer veroorzaakte overlast en hinder te voorkomen;

BES LUITEN

op grond van vorenstaande overwegingen tot:

  • 1.Het invoeren van een parkeerschijfzone voor de 12 vakken aan de noordzijde van het Raadhuisplein ter hoogte van Raadhuisplein 1 t/m 5 door het aanbrengen van een streep als bedoeld in art. 25, tweede lid, van het Reglement verkeerregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). En het plaatsen van twee borden model E10 zone bord van bijlage 1 van het reglement verkeerregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en onderborden met de venstertijden ma. t/m za. van 9 – 18 uur;

Een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening d.d. 14-01-2013.

Cuijk, 25 februari 2013

Burgemeester en wethouders van Cuijk,
namens deze, MR. A.M.A. Peeters
Hoofd afdeling Ruimtelijk Beheer

MEDEDELING:

Bezwaar

Als dit besluit uw belang rechtstreeks raakt en u het met de inhoud van dit besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag waarop deze beslissing is gepubliceerd bij het college van burgemeester en wethouders van Cuijk (Postbus 10.001, 5430 DA, Cuijk) een gemotiveerd bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:

  • 1.naam en adres,

  • 2.datum bezwaarschrift,

  • 3.omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt,

  • 4.de reden(en) waarom u bezwaar maakt,

  • 5.schrijft u het bezwaarschrift in een vreemde taal, dan zorgt u voor een vertaling,

  • 6.(bij voorkeur) een kopie van de beschikking waartegen u bezwaar wilt maken.

Ook kan, nadat bezwaar is gemaakt, op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, een verzoek om voorlopige voorziening worden gedaan bij de Arrondissements­rechtbank te ’s-Hertogenbosch, t.a.v. de Voorzieningenrechter, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Voor de behandeling van het verzoek wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

Naar boven