Logo Amsterdam - Nieuw-West
Kennisgeving vaststelling wijziging bestemmingsplan Slotervaart 2007 (wijzigingsplan de Drie Hoven) en vaststelling besluit hogere waarden krachtens de Wet geluidhinder, Amsterdam - Nieuw-West

Het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West van de gemeente Amsterdam maakt bekend dat overeenkomstig artikel 3.6 lid 1 onder a van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) juncto artikel 23 van het bestemmingsplan Slotervaart 2007 dit bestemmingsplan is gewijzigd conform wijzigingsplan De Drie Hoven alsmede dat overeenkomstig hoofdstuk VIIIa van de Wet Geluidhinder en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) hogere waarden zijn vastgesteld vanwege weglawaai. Zowel het wijzigingsplan als het besluit hogere waarden zijn ongewijzigd vastgesteld.

Het wijzigingsplan De Drie Hoven ziet op de herontwikkeling van verpleeg- en verzorgingshuis voor ouderen De Drie Hoven. Het plan betreft vier nieuwe gebouwen, die – samen met de gerenoveerde noordwestelijke vleugel – zijn gesitueerd aan de Pieter Calandlaan ter hoogte van de Louis Bouwmeesterstraat en de Tourniairestraat. In de nieuwbouw komen in hoofdzaak een zorgcentrum voor circa 70 personen en circa 150 zelfstandige woningen voor ouderen.

Het wijzigingsplan met bijbehorende stukken alsmede het besluit hogere waarden met bijbehorende stukken liggen gedurende zes weken, met ingang van 3 oktober 2013 tot en met woensdag 13 november 2013, voor een ieder ter inzage bij de volgende twee locaties van stadsdeel Nieuw-West: Pieter Calandlaan 1 en Plein ’40 – ’45 nr. 1. De locaties zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur. Hier kunt u ook terecht als u vragen heeft over het plan of de procedure. Het bestemmingsplan met bijbehorende stukken is tevens digitaal beschikbaar op:

http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0363.F1319BPSTD-VG01

Tegen bovengenoemde besluiten kan binnen zes weken na de dag waarop deze besluiten conform artikel 3.44 lid 1 sub a Awb ter inzage zijn gelegd schriftelijk een beroepschrift worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag, wanneer u belanghebbende bent en:

  • tijdig een zienswijze tegen het ontwerpplan/ontwerpbesluit naar voren heeft gebracht;

  • aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest een zienswijze naar voren te brengen tegen het ontwerpplan/ontwerpbesluit.

Tevens kunt u tijdens deze periode een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de genoemde Afdeling. Zonder dat verzoek treden de besluiten in werking met ingang van de dag na afloop van de beroepstermijn. Als naast het beroepschrift een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, treden de besluiten niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. De adressering van het verzoek om voorlopige voorziening is gelijk aan die van het beroepschrift.

Op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat in het beroepschrift moet worden aangegeven welke beroepsgronden er aangevoerd worden tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Amsterdam, 2 oktober 2013

Het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West A. Baâdoud, voorzitter

J. Goedhart, secretaris

Naar boven