Logo SkarsterlânVerkeersmaatregelen in verband met de jaarlijkse feestweek van 24 augustus tot en met 1 september 2013 in Balk

Kenmerk: EV 20130012

Burgemeester en wethouders van Gaasterlân-Sleat;

gelet op het verzoek van de Stichting Feestweek Balk d.d. 20 maart 2013 om in de feestweek het centrum van Balk af te mogen sluiten ten behoeve van onder meer een gondelvaart en kermis;

gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

overwegende dat :

  • er een groot aantal bezoekers wordt verwacht;

  • het gelet op de verkeersveiligheid en de waarborging van doorstroming verkeer, wenselijk is rondom vorengenoemde evenementen verkeersmaatregelen te treffen;

  • de betreffende wegen binnen de bebouwde kom van Balk liggen en in beheer en onderhoud zijn bij de gemeente;

  • overleg met de politie heeft plaatsgevonden;

besluiten:

door plaatsing van schragen met borden overeenkomstig model C1 van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de volgende wegen in beide richtingen gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, uitgezonderd de hulpdiensten en/of stand- en attractiehouders:

1.vanaf dinsdag 27 augustus 2013 tot en met uiterlijk zondag 1 september 2013 de parkeerplaats Schoolstraat (“Treemterplein”, het gedeelte tussen aansluiting Raadhuisstraat en

Ludgerusstraat/Bogermanstraat) in verband met een kermis;

  • 2.op donderdag 29 augustus vanaf 20.00 uur tot uiterlijk 23.00 uur het centrum van Balk ter hoogte van de aansluitingen Wilhelminastraat, Erasmusstraat, Wikelerdyk en Meerweg in verband met een gondelvaart en

  • 3.op zaterdag 31 augustus vanaf 10.00 uur tot uiterlijk 17.00 uur Van Swinderenstraat en Raadhuisstraat in verband met een rommelmarkt.

Joure, 15 juli 2013.

Burgemeester en wethouders voornoemd,

secretaris, burgemeester,

J.Lemstra. W. Hoornstra.

V ereisten bezwaarschrift

Binnen 6 weken na bekendmaking van dit besluit kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan welke het besluit heeft genomen. Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:

  • a.de naam en het adres van de indiener;

  • b.de dagtekening;

  • c.een omschrijving van het besluit, waartegen het bezwaar is gericht en

  • d.de gronden van het bezwaar.

Een bezwaarschrift schorst de werking van een besluit niet.

Voorlopige voorziening

Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kunt u de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Nederland, locatie Leeuwarden (sector bestuursrecht), Postbus 1702, 8901 CA te Leeuwarden verzoeken een voorlopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voorwaarde is wel dat u ook bezwaar heeft gemaakt.

Digitaal indienen voorlopige voorziening

Een voorlopige voorziening kan ook digitaal bij de rechtbank worden ingediend en wel via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op deze site voor de precieze voorwaarden.

Desgewenst kunt u nadere inlichtingen inwinnen op het gemeentehuis te Joure, juridische zaken, telefoon 14 05 14.

Naar boven