Logo Nieuwkoop
Bestemmingsplan ‘Kern Nieuwkoop’ van de gemeente Nieuwkoop gewijzigd vastgesteld, Nieuwkoop

Burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwkoop maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het bestemmingsplan "Kern Nieuwkoop" op 30 mei 2013 gewijzigd is vastgesteld door de gemeenteraad. Dit bestemmingsplan is een herziening van de bestemmingsplannen die nu gelden voor de kern Nieuwkoop en het bedrijfsterrein De Olm. Er zijn vrijwel geen nieuwe ontwikkelingen opgenomen in het bestemmingsplan. De gemeenteraad heeft geen exploitatieplan vastgesteld.

Wijzigingen

Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan dat eerder ter inzage heeft gelegen. De gewijzigde vaststelling betreft ambtshalve wijzigingen en aanpassingen naar aanleiding van ingediende zienswijzen. Alle wijzigingen zijn vermeld in de nota van zienswijzen.

Inzage

U kunt de desbetreffende stukken met ingang van donderdag 11 juli 2013 tot en met donderdag 22 augustus 2013 inzien. Het bestemmingsplan is digitaal raadpleegbaar op www.ruimtelijkeplannen.nl en te vinden via de plannaam, gemeentenaam of IMRO-ID: NL.IMRO.0569.bpNKPkernNieuwkoop-va01. Daarnaast kunt u het bestemmingsplan ook inzien op de gemeentelijke website www.nieuwkoop.nl, onder inwoners/thema’s/ruimte/bestemmingsplannen. Een papieren planversie incl. bijbehorende stukken ligt ook ter inzage bij het Klant Contact Centrum (KCC), Teylersplein 1 te Nieuwveen. Het KCC is geopend van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur (op vrijdag tot 13.00 uur) en op woensdag van 8.30 tot 20.00 uur.

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag.

U dient:

  • tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan óf door een wijziging ten opzichte van het ontwerpplan in een ongunstiger positie te zijn gebracht;

  • het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • de redenen van uw beroep te geven;

  • het beroepschrift te ondertekenen.

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd.

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 12 juli 2013. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus vanaf vrijdag 23 augustus 2013. Indien gedurende de bovenstaande beroepstermijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Naar boven