Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht (Utr) | Staatscourant 2012, 2908 | Ruimtelijke plannen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht (Utr) | Staatscourant 2012, 2908 | Ruimtelijke plannen |
Burgemeester en wethouders van Utrecht maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 3.8 en artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van 16 februari 2012 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage ligt:
– het op 9 februari 2012 door de raad vastgestelde bestemmingsplan Hindersteinlaan, Vleuten (inclusief bijlagen) en het daarbij behorende vaststellingsbesluit;
– de op 20 december 2011 verleende omgevingsvergunning (HZ_WABO-10-01433) voor het bouwen van 30 appartementen met een halfverdiepte parkeergarage op het perceel Hindersteinlaan 8. De vergunning heeft betrekking op de activiteiten bouw, sloop, kappen en inrit/uitweg.
Het plangebied ligt in Vleuten en wordt globaal begrensd door de Hindersteinlaan, de Albert Schweitzerlaan, de Dr. Oolderslaan en de Professor Bronkhorstlaan.
Het doel van het bestemmingsplan is de bouw van een appartementengebouw van 30 woningen met een halfverdiepte parkeergarage mogelijk te maken (na sloop van de bestaande bebouwing).
Met de gelijktijdige terinzagelegging van de aanverwante besluiten wordt toepassing gegeven aan de coördinatieregeling van artikel 3.30 e.v. van de Wet ruimtelijke ordening en aan de verordening over het coördineren van besluiten 2009 (Coördinatieverordening gemeente Utrecht). Artikel 3.30 e.v. van de Wet ruimtelijke ordening en de Coördinatieverordening maken het mogelijk dat diverse procedures gezamenlijk worden doorlopen. De aanvrager heeft verzocht om op grond van de coördinatieverordening naast het verzoek om wijziging van het bestemmingsplan ook de omgevingsvergunning gecoördineerd te behandelen.
Het bestemmingsplan, het vaststellingsbesluit en de gecoördineerde omgevingsvergunning liggen met ingang van 16 februari 2012 gedurende zes weken, dus tot en met 28 maart 2012 ter inzage bij:
– Informatiecentrum Gemeente Utrecht
Vinkenburgstraat 26 (ingang Neude), Utrecht
Open van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en donderdag tot 19.30 uur.
– Balie Bouwen Wonen en Ondernemen van StadsOntwikkeling
Rachmaninoffplantsoen 61, Utrecht
Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
– Wijkservicecentrum Vleuten de Meern
Dorpsplein 1, Vleuten
Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur en donderdag tot 21.00 uur.
Sinds 1 januari 2010 heeft de gemeente de plicht om ruimtelijke plannen digitaal en uitwisselbaar te maken. Daarnaast moeten de digitale ruimtelijke plannen worden gepubliceerd via een landelijke website, www.ruimtelijkeplannen.nl. Het digitale bestemmingsplan via de landelijke website is authentiek en rechtsgeldig boven alle andere versies. Op deze landelijke website zijn geen onderzoeksrapporten van het bestemmingsplan in te zien.
De gemeente Utrecht biedt de bestemmingsplannen inclusief onderzoeksrapporten ook aan via de gemeentelijke website, www.utrecht.nl/bestemmingsplannen. Op de gemeentelijke website zijn ook de aanverwante besluiten te vinden. Op internet zijn niet alle bijlagen (zoals bouwtekeningen) te zien.
Gedurende de bovengenoemde termijn van de ter inzage legging kan tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning beroep worden ingesteld door een ieder die tijdig een zienswijzen heeft ingediend, alsmede belanghebbenden aan wie niet redelijkerwijs kan worden verweten dat zij geen zienswijzen hebben ingebracht.
Het beroep kan worden ingesteld bij:
De Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA Den Haag
Zo mogelijk dient een kopie van het (de) bestreden besluit(en) bijgevoegd te worden. Voor het instellen van beroep zijn griffierechten verschuldigd.
Het is niet mogelijk om per e-mail beroep in te stellen.
Let op: op dit besluit isafdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent onder andere dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd.
Het enkel indienen van een beroepschrift schort de werking van de besluiten niet op. Als een spoedeisend belang aanwezig is, kan door de indiener van een beroepschrift een afzonderlijk verzoek om 'voorlopige voorziening' ingediend worden bij de Voorzitter van de voornoemde Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor zijn griffierechten verschuldigd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-2908.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.