Regenboog Apotheek Bavel B.V./Inspecteur-Generaal voor Gezondheidszorg e.a. Geneesmiddelen, Raad van State, afdeling bestuursrechtspraak

Betreft: Goussel of Gocesset, Melis Stokelaan, 2533 CM Den Haag.

Zaaknummer: 201201373/1/A3

Onderwerp: Regenboog Apotheek Bavel B.V./Inspecteur-Generaal voor Gezondheidszorg e.a. Geneesmiddelen.

Behandelend ambtenaar: G.M. Valies (tel. nr. 070-4264930)

Op 4 september 2012 heeft de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een aantal bezwaarschriften doorgezonden naar de Raad van State in verband met het hoger beroep van Regenboog Apotheek Bavel B.V. Eén van de bezwaarschriften - die bij de Raad van State in behandeling zijn genomen als beroepschriften - bevat een onleesbare naam en een onvolledig adres van de indiener. Het bezwaarschrift is ondertekend op 23 mei 2012. De naam lijkt op Goussel of Gocesset; er zijn geen voorletters vermeld. Het betreft een adres in Den Haag aan de Melis Stokelaan met de postcode 2533 CM; het huisnummer ontbreekt. De Raad van State verzoekt de betrokken indiener zijn/haar volledige naam en adres per omgaande schriftelijk door te geven via het adres Postbus 20019, 2500 EA Den Haag, onder vermelding van het zaaknummer 201201373/1/A3.

Betrokkene wordt verder gewezen op één of meer aangelegenheden van formele aard, die van belang kunnen zijn voor de ontvankelijkheid van het beroep. Hij/zij dient voor een goed begrip de gehele hierna volgende tekst te lezen.

De persoonsgegevens van betrokkene zijn, voor zover bekend, opgenomen in de geautomatiseerde systemen bij de Raad van State. Deze verwerking van persoonsgegevens is nodig voor een goed verloop van de procedure. Betrokkene wordt verzocht om een adreswijziging of andere van belang zijnde veranderingen zo snel mogelijk schriftelijk door te geven aan de behandelend ambtenaar, die bovenaan deze tekst is vermeld.

Aan deze zaak zijn een zaaknaam en een zaaknummer toegekend. Deze zijn hierboven onder de kopjes “Zaaknummer“ en “Onderwerp” vermeld. In alle volgende berichten over deze zaak worden dit nummer en deze naam vermeld.

Betrokkene wordt verzocht om in correspondentie over deze zaak steeds het toegewezen zaaknummer te vermelden.

Bij de behandeling van het ingestelde beroep neemt de Afdeling richtlijnen in acht die zijn neergelegd in de Procesregeling bestuursrechtelijke colleges 2006 (www.raadvanstate.nl). Met de richtlijnen uit deze Procesregeling wordt onder meer beoogd de aanhangig gemaakte procedures zo kort mogelijk te houden. Om dit te bereiken worden vaste termijnen voor de verschillende onderdelen van de beroepsprocedure gehanteerd, waaraan de Afdeling strikt de hand zal houden.

Griffierecht

Voor de behandeling van het beroep is betrokkene griffierecht verschuldigd. Het griffierecht bedraagt € 156,00.

Betrokkene wordt verzocht het griffierecht binnen vier weken na de dag van verzending - dus uiterlijk 4 december 2012 - te voldoen door overschrijving op rekening 56.99.94.977 t.g.v. de Raad van State te Den Haag. Er dient rekening mee te worden gehouden dat de bank enkele dagen nodig kan hebben voor het bijschrijven van het griffierecht.

Het griffierecht kan ook contant worden betaald op het adres van de Raad van State (Oranjestraat 15, Den Haag). Dit laatste is alleen mogelijk op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) van 9.00 uur tot 17.00 uur. Bij het voldoen van het griffierecht dient eerdervermeld zaaknummer te worden vermeld (Benodigde gegevens bij betaling buiten Nederland: BIC/SWIFT: RBOSNL2A. IBAN: NL40RBOS0569994977).

Een groot aantal patiënten heeft ervoor gekozen om zich te laten vertegenwoordigen door mevrouw P.J. Leijdens, werkzaam bij PsyQ. Indien betrokkene ervoor kiest zich eveneens door haar te laten vertegenwoordigen, is hij/zij niet afzonderlijk griffierecht verschuldigd. Indien betrokkene van die mogelijkheid gebruik wenst te maken, dient hij/zij binnen de in deze brief gestelde betalingstermijn een brief waarin hij/zij mevrouw Leijdens machtigt, naar de Raad van State te sturen.

Naar boven