Logo Utrecht
Bekendmaking bestemmingsplan 'Gerrit Rietveldcollege, Tuindorp' en aanverwante besluiten, Utrecht

Burgemeester en wethouders van Utrecht maken ter voldoening aan het bepaalde in artikel 3.8 en artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van 8 november 2012 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage ligt:

  • het op 25 oktober 2012 door de raad vastgestelde bestemmingsplan 'Gerrit Rietveldcollege, Tuindorp' en het daarbij horende vaststellingsbesluit en vaststellingsrapport. Het bestemmingsplan bestaat uit een toelichting, regels, een verbeelding en (onderzoeks)bijlagen;

  • de door het college verleende omgevingsvergunning (HZ_WABO-12-04498) voor het bouwen van een schoolgebouw met ondersteunende functies, inclusief bijlagen en zienswijzenrapport;

  • de door het college verleende omgevingsvergunning (HZ_WABO-12-07255) voor het kappen van bomen, inclusief bijlagen en zienswijzenrapport;

  • het besluit hogere waarden (HW1056), inclusief bijlage. Burgemeester en wethouders hebben een hogere waarden vastgesteld voor de ten hoogst toelaatbare geluidsbelasting als bedoeld de Wet geluidhinder en het Besluit geluidhinder. De toelaatbare geluidsbelasting ("voorkeursgrenswaarde") wordt vanwege wegverkeer- en spoorweglawaai overschreden.

Plangebied en doelstelling

Het plangebied betreft de locatie van het Gerrit Rietveldcollege in het noordoosten van de wijk Tuindorp. Het plangebied wordt globaal begrensd door de Eykmanlaan in het noorden en oosten, de professor Jordanlaan in het westen en de Winklerlaan in het zuiden. Het doel van het bestemmingsplan is het planologisch mogelijk maken van de nieuwbouw van de school, alsmede de bouw van woningen en voorzieningen.

Coördinatieregeling

Met de gelijktijdige terinzagelegging van de aanverwante besluiten wordt toepassing gegeven aan de coördinatieregeling van artikel 3.30 e.v. van de Wet ruimtelijke ordening en aan de verordening over het coördineren van besluiten 2009 (Coördinatieverordening gemeente Utrecht). Artikel 3.30 e.v. van de Wet ruimtelijke ordening en de Coördinatieverordening maken het mogelijk dat diverse procedures gezamenlijk worden doorlopen. De aanvrager heeft verzocht om op grond van de coördinatieverordening naast het verzoek om wijziging van het bestemmingsplan ook de bovengenoemde besluiten gecoördineerd te behandelen.

Wijzigingen

De raad heeft bij de vaststelling de toelichting van het plan op enkele onderdelen gewijzigd.

Inzien

Het bestemmingsplan, het vaststellingsbesluit en de aanverwante stukken liggen met ingang van 8 november 2012 gedurende zes weken, tot en met 19 december 2012, ter inzage bij:

  • Informatiecentrum Gemeente Utrecht

    Vinkenburgstraat 26 (ingang Neude), Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 13.00-17.00 uur.

  • Balie Bouwen Wonen en Ondernemen van StadsOntwikkeling

    Rachmaninoffplantsoen 61, Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Wijkbureau Noord Oost

    F.C.Dondersstraat 1, Utrecht

    Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Sinds 1 januari 2010 heeft de gemeente de plicht om ruimtelijke plannen digitaal en uitwisselbaar te maken. Daarnaast moeten de digitale ruimtelijke plannen worden gepubliceerd via een landelijke website, www.ruimtelijkeplannen.nl. Het digitale bestemmingsplan via de landelijke website is authentiek en rechtsgeldig boven alle andere versies. Op deze landelijke website zijn geen onderzoeksrapporten van het bestemmingsplan in te zien.

De gemeente Utrecht biedt de bestemmingsplannen inclusief onderzoeksrapporten ook aan via de gemeentelijke website, www.utrecht.nl/bestemmingsplannen. Op de gemeentelijke website zijn ook de aanverwante besluiten te vinden. Echter niet alle bijlagen (zoals bouwtekeningen) zijn op internet te zien.

Beroepsmogelijkheid

Gedurende de bovengenoemde termijn van terinzagelegging kan tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan, de verlening van de twee omgevingsvergunningen en het besluit hogere waarden beroep worden ingesteld door belanghebbenden die zich tijdig met zienswijzen tot de gemeenteraad hebben gewend, alsmede belanghebbenden aan wie niet redelijkerwijs kan worden verweten dat zij geen zienswijzen hebben ingebracht.

Het beroep kan worden ingesteld bij:

Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

Zo mogelijk dient een kopie van het (de) bestreden besluit(en) bijgevoegd te worden.

Voor het instellen van beroep zijn griffierechten verschuldigd.

Het is niet mogelijk om per e-mail beroep in te stellen.

Crisis- en herstelwet

Let op: op dit besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden hij aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd.

Mogelijkheid verzoek om voorlopige voorziening

Het enkel indienen van een beroepschrift schort de werking van de besluiten niet op. Als een spoedeisend belang aanwezig is, kan door de indiener van een beroepschrift een afzonderlijk verzoek om 'voorlopige voorziening' ingediend worden bij de Voorzitter van de voornoemde Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook hiervoor zijn griffierechten verschuldigd.

Naar boven