Logo Apeldoorn
Vastgesteld bestemmingsplan ‘Paalbergweg Nieuw Veldheim Hoenderloo’, Apeldoorn

Vanaf 11 oktober 2012 ligt gedurende 6 weken ter inzage het bij raadsbesluit van 27 september 2012 vastgestelde bestemmingsplan Paalbergweg Nieuw Veldheim Hoenderloo met identificatiecode NL.IMRO.0200.bp1153-vas1. Het plan betreft de realisatie van nieuwbouwwoningen in Hoenderloo. Hierbij worden (gedeeltelijk) de bestaande woningen aan de Bijdamweg gesloopt waarna er koopwoningen en huurwoningen worden teruggebouwd.

Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld. De wijzigingen zijn het aanbrengen van een aanduiding ‘bedrijfswoning’ op de plankaart ter plaatse van het perceel Paalbergweg 10

en het schrappen van een planregel over het toestaan van zorgwoningen binnen de bestemming Wonen.

Tegen het ontwerp van het plan zijn geen zienswijzen naar voren gebracht. Wel heeft de gemeenteraad bij de vaststelling wijzigingen in het plan aangebracht. Daarom kunnen beroep instellen:

  • een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren te brengen;

  • een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de door de gemeenteraad aangebrachte wijzigingen.

Tot en met 22 november 2012 kunt u uw beroepschrift indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Wij wijzen u er op dat dit bestemmingsplan een project betreft waarvoor afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing is. Daarom moet u de beroepsgronden in uw beroepschrift opnemen en kunt u de beroepsgronden na afloop van de beroepstermijn niet meer aanvullen.

Het instellen van beroep schorst het besluit niet. Degene die beroep instelt kan daarnaast een verzoek om voorlopige voorziening (schorsing) indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Het digitale bestemmingsplan is te raadplegen via onze website www.apeldoorn.nl/inzage.

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt ook ter inzage in het stadhuis. De medewerkers van het Omgevingsloket kunnen u meer vertellen over het bestemmingsplan. Het digitale bestemmingsplan kunt u ook bekijken op de internetzuil in het stadhuis.

Bij het Omgevingsloket kunt u terecht van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 19.30 uur. 's Middags en op dinsdag- en woensdagavond kunt u uitsluitend op afspraak terecht. Een afspraak kunt u maken via onze website of door tijdens kantoortijden te bellen met 14055.

Apeldoorn, 10 oktober 2012

Naar boven