Aanwijzing Wet voorkeursrecht gemeenten Hoef en Haag en Gaasperwaard II te Vianen

Burgemeester en wethouders van Vianen maken op grond van artikel 7 lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten bekend, dat de raad van de gemeente Vianen bij besluit van 24 januari 2012 op grond van het bepaalde in artikel 2 Wet voorkeursrecht gemeenten, heeft besloten om de percelen kadastraal bekend gemeente Vianen, sectie F, nummers 0056, 0058, 0068, 0122, 0404, 0535, 0626, 0685 en 0686 geheel en de percelen kadastraal bekend gemeente Vianen, sectie F, nummers 0429, 0627 en 0637 voor een deel, gelegen de het mogelijk toekomstige plangebieden Hoef en Haag en Gaasperwaard II, aan te wijzen als grond waarop de artikelen 10 tot en met 24, 26 en 27 van de Wet voorkeursrecht gemeenten van toepassing zijn.

De betreffende (delen van) percelen zijn gelegen in het gebied begrensd door de A27, de Lekdijk, de Hoevenweg, de Dorpsstraat (Hagestein) en de Lange Dreef en nader aangegeven op de bij het besluit behorende kadastrale tekening met de daarbij behorende lijst van eigenaren en zakelijk gerechtigden, een en ander naar de stand van de openbare registers van het Kadaster per 7 november 2011. Aangewezen zijn gronden waaraan in het kader van de herontwikkeling van het plangebied een bestemming is toegedacht die afwijkt van het huidige gebruik.

Om te voldoen aan artikel 7 Wet voorkeursrecht gemeenten ligt het besluit van de raad van 24 januari 2012 met ingang van 26 januari 2012 tot en met 7 maart 2012 met bijbehorende stukken voor iedereen ter inzage in het Stadhuis van Vianen, Voorstraat 30 te Vianen. Openingstijden: op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur en op woensdag ook van 14.00 tot 19.00 uur. Buiten deze openingstijden kunt u een afspraak maken via het telefoonnummer 0347-369911.

De eigenaren en zakelijk gerechtigden met betrekking tot deze gronden ontvangen een afzonderlijke mededeling.

Bezwaar

Wij wijzen u op de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen dit besluit. U kunt bezwaar maken binnen zes weken na de verzenddatum van dit besluit, op grond van artikel 7:1 Algemene wet bestuursrecht (Awb). Het bezwaarschrift richt u aan de raad van de gemeente Vianen, Postbus 46, 4130 EA Vianen. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.

In het bezwaarschrift vermeldt u:

  • uw naam en adres;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt en indien mogelijk een kopie van dat besluit;

  • de reden waarom u het bezwaar indient;

  • uw handtekening.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Als u vindt dat uw belangen spoedeisend zijn, kunt u bij de Voorzieningenrechter in Utrecht een verzoek indienen voor een voorlopige voorziening (artikel 8:81 Awb). Het adres is Postbus 13023, 3507 LA Utrecht. Een verzoek, gericht aan de Voorzieningenrechter, kan pas worden ingediend nadat u bezwaar hebt gemaakt. Het verzoek moet dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift. Aan het indienen van het verzoek zijn griffiekosten verbonden. Met vragen over de hoogte van de griffierechten kunt u contact opnemen met de rechtbank (telefoonnummer 030-2233600).

Indien belanghebbenden bezwaar hebben gemaakt tegen het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 15 oktober 2011 tot voorlopige aanwijzing, dan wordt dat bezwaarschrift ingevolge artikel 6, lid 3 van de Wet voorkeursrecht gemeenten aangemerkt als tevens te zijn ingediend tegen het raadsbesluit.

Vianen, 25 januari 2012

Naar boven