Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2003, 250 pagina 51 | Besluiten van algemene strekking |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Verkeer en Waterstaat | Staatscourant 2003, 250 pagina 51 | Besluiten van algemene strekking |
Regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat houdende nieuwe vaststelling tarieven Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen (Regeling tarieven Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen 2004)
11 december 2003
HDJZ/SCH/2003-2287
Hoofddirectie Juridische Zaken
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
Gelet op de artikelen 4, tweede lid, en 5, tweede tot en met zesde lid, van het Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen;
Besluit:
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. verklaring: verklaring als bedoeld in artikel 4, tweede lid, van het Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen;
b. certificaat: internationaal certificaat van voorkoming van verontreiniging door olie als bedoeld in artikel 5, eerste lid, van het Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen.
Voor het onderzoek van passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Passagiersschip | € 366 | € 841 | € 841 | € 841 | € 990 |
Voor het onderzoek van passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Passagiersschip | € 366 | € 554 | € 554 | € 554 | € 648 |
Voor het onderzoek van vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | |||
---|---|---|---|---|
tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Vrachtschip | € 841 | € 841 | € 841 | € 990 |
Olietanker | € 2.599 | € 2.599 | € 2.599 | € 5.149 |
Chemicaliëntanker | € 841 | € 841 | € 841 | € 990 |
Olie/chemicaliëntanker | € 2.599 | € 2.599 | € 2.599 | € 5.149 |
Gastanker | € 841 | € 841 | € 841 | € 990 |
Voor het onderzoek van vracht- en tankschepen en voor de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | |||
---|---|---|---|---|
tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Vrachtschip | € 554 | € 554 | € 554 | € 648 |
Olietanker | € 1.407 | € 1.407 | € 1.407 | € 2.505 |
Chemicaliëntanker | € 554 | € 554 | € 554 | € 648 |
Olie/chemicaliëntanker | € 1.407 | € 1.407 | € 1.407 | € 2.505 |
Gastanker | € 554 | € 554 | € 554 | € 648 |
Voor het onderzoek van aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Aannemers-materiaal met voortstuwing | € 366 | € 841 | € 841 | € 841 | € 990 |
Aannemers-materiaal zonder voortstuwing | € 366 | € 366 | € 366 | € 366 | € 366 |
Voor het onderzoek van aannemersmateriaal en voor de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | 2000 tot 6000 GT | 6000 tot 9000 GT | vanaf 9000 GT | |
Aannemers-materiaal met voortstuwing | € 366 | € 554 | € 554 | € 554 | € 648 |
Aannemers-materiaal zonder voortstuwing | € 366 | € 366 | € 366 | € 366 | € 366 |
Voor het onderzoek van schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde en voor de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage/lengte | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | vanaf 2000 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter | |
Supply- en supportschip | € 366 | € 841 | € 841 | ||
Special purpose schip | € 366 | € 841 | € 841 | ||
MODU met voortstuwing | € 366 | € 841 | € 841 | ||
MODU zonder voortstuwing | € 366 | € 366 | € 366 | ||
Hotelplatform | € 366 | € 366 | € 366 | ||
Sleepboot | € 366 | € 366 | |||
Personentender | € 366 | € 366 | |||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | € 366 | € 366 |
Voor het onderzoek van schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde en voor de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage/lengte | ||||
---|---|---|---|---|---|
tot 500 GT | 500 tot 2000 GT | vanaf 2000 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter | |
Supply- en supportschip | € 366 | € 554 | € 554 | ||
Special purpose schip | € 366 | € 554 | € 554 | ||
MODU met voortstuwing | € 366 | € 554 | € 554 | ||
MODU zonder voortstuwing | € 366 | € 366 | € 366 | ||
Hotelplatform | € 366 | 366 | € 366 | ||
Sleepboot | € 366 | € 366 | |||
Personentender | € 366 | € 366 | |||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | € 366 | € 366 |
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor het viseren van een certificaat of een verklaring, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype | Tonnage/lengte | |||
---|---|---|---|---|
tot 500 GT | vanaf 500 GT | tot 24 meter | vanaf 24 meter | |
Vrachtschip | € 243 | € 313 | ||
Aannemersmateriaal met voortstuwing | € 243 | € 313 | ||
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing | € 243 | € 243 | ||
Supply- en supportschip | € 243 | € 313 | ||
Sleepboot | € 243 | € 243 | ||
Personentender | € 243 | € 243 | ||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig | € 243 | € 243 |
Indien een scheepstype niet is opgenomen in de artikelen 2 tot en met 10, wordt voor de afgifte van een certificaat of een verklaring door het Hoofd van de Scheepvaartinspectie het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype dat hiermee het meest overeenkomt.
1. Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor een tussentijdse aanpassing van een certificaat of verklaring, is een tarief verschuldigd van € 366.
2. Voor de werkzaamheden nodig voor het verstrekken van een extra exemplaar, een tussentijdse vervanging of de afgifte van een certificaat of verklaring, zonder dat daarvoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is een tarief verschuldigd van € 183.
3. Indien ten behoeve van een schip tegelijkertijd meerdere documenten als bedoeld in het tweede lid worden verstrekt, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is voor elk volgend document een tarief verschuldigd van € 118. Voor de vervanging van certificaten of verklaringen die door een scheepsongeval verloren zijn gegaan, is geen vergoeding verschuldigd.
De artikelen 46 en 47 van de Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet 2004 zijn van toepassing.
De Regeling tarieven Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen 2003 wordt ingetrokken.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2004.
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling tarieven Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen 2004.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
De onderhavig regeling treedt in de plaats van de Regeling tarieven Besluit voorkoming olieverontreiniging door schepen 2003 in verband met een verhoging van de daarin genoemde tarieven. De algemene tariefsverhoging die met ingang van 1 januari 2004 van kracht wordt bedraagt circa 5%. Het niveau van de verhoging is met name gebaseerd op het gegeven dat vanaf de invoering in 1996 van het huidige, door de Divisie Scheepvaart van de Inspectie Verkeer en Waterstaat gebruikte, tariefcalculatiesysteem de tarieven niet consequent jaarlijks zijn aangepast aan onder andere de stijging van lonen en prijzen. De bedoeling bij de invoering van voornoemd tariefcalculatiesysteem was om in een periode van 5 jaar tot volledige kostendekkendheid te komen, hetgeen als gevolg van het niet consequent jaarlijks aanpassen van de tarieven nog niet is gerealiseerd.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
K.M.H. Peijs
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2003-250-p51-SC62730.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.